FANtv-nl-logo-mobile

Van oude PC naar nieuwe PC

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23 jan 2007 23:30 #1 door Bernardo
Van oude PC naar nieuwe PC werd gestart door Bernardo
Op mijn nieuwe PC heb ik nu ook het lokale netwerk staan waarop dus ook de gedeelde bestanden / documenten te zien en op te vragen zijn die nog op mijn oude PC staan. Omdat ik straks, als alles is overgezet, mijn oude computer uit het netwerk wil halen en dat wil laten vervangen door de nieuwe wil ik ook de op de oude PC bestaande gemaakte gedeelde bestandsmappen naar de nieuwe PC laten verhuizen. Hoe doe ik dat ? Moet ik ze een andere naam geven zodat de draadloze laptop beneden de gedeelde documenten van de nieuwe PC kan ophalen ? Kortom, hoe zet ik die gedeelde instellingen over van mijn oude naar de nieuwe PC zodat de laptop het ook daar weer herkent ?

Wouter.

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24 jan 2007 08:12 #2 door laura19
Beantwoord door laura19 in topic Van oude PC naar nieuwe PC
Eigenlijk is dit heel eenvoudig.

Als een pc in een netwerk (werkgroep of domein) zit en een bepaalde map is gedeeld, dan kunnen alle andere pc's in dat netwerk deze map vinden.

Je kan dan wel verder op gebruikersniveau gaan bepalen of iemand toegang krijgt of niet.

Deel 1 : (manier is misschien een beetje omslachtig, maar werkt altijd)

De oude en nieuwe laptop behoren tot dezelfde werkgroep. De map op de oude pc is gedeeld. Open op je nieuwe pc je verkenner. Gan naar mijn netwerklocaties en klik rechts en kies verkennen. kies dan volledig netwerk, vervolgens microsoft windows-netwerk, en dan op de naam van je werkgroep (standaard Mshome) Vervolgens kies je de naam van je oude pc en je gaat zo verder naar de gedeelde map(pen) die je kopieren wil. selecteer deze en klik op ctrl+c voor kopieren of ctrl+x voor verplaatsen. Ga naar je nieuwe pc en op de plek waar je deze bestanden/mappen wil neerzetten klik je dan ctrl+v

Deel 2 : De map op je nieuwe pc delen
Ga via je verkenner naar de plaats waar deze map staat en klik rechts, kies eigenschappen, tabblad delen en kies voor de optie : deze map delen, je kan deze dan een share naam geven.

Deel 3 :
Vanop je laptop zal je dan via de stappen uit deel 1 deze map kunnen benaderen, alleen neem je nu de naam van de nieuwe pc.

Ik hoop dat het duidelijk voor je is en succes

Aut viam inveniam aut faciam

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24 jan 2007 08:38 #3 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Van oude PC naar nieuwe PC
Bedankt voor je reactie en dat nog wel op je verjaardag ! Ik ga het proberen zoals jij het hebt uitgelegd. Wat ik me eigenlijk nog afvraag is of ik de nieuwe PC ook het huidige ip adres van de oude PC moet meegeven om zodoende te kunnen gaan functioneren als zijn vervanger. Of gaat dat allemaal automatisch zodra ik de oude afschakel en de nieuwe PC op dezelfde manier aansluit op de modem, de router, printer etc. ?

Wouter

Lees meer
24 jan 2007 08:51 #4 door laura19
DAt hangt er van af. Als je je netwerk hebt opgebouwd met vast mailadressen, dan eventueel wel. Maar ik vermoed dat dit bij jou niet zo zal zijn.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24 jan 2007 09:01 #5 door Bernardo
Dus nieuwe PC met alle kabels inpluggen en klaar is Kees ?

Lees meer
24 jan 2007 10:28 #6 door laura19
Als je hem lid maakt van de werkgroep (netwerk) en de mappen die je wil delen, ook degelijk gedeeld staan. paar minuutjes werk maar

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24 jan 2007 10:54 #7 door Bernardo
De gedeelde mappen copieer ik elk naar de nieuwe computer, moet dan toch goed komen lijkt me ?
Was ik maar zo handig met computers als jullie dat zijn. Die handjes van mij wapperen liever ergens anders rond Maar ik ga het vanavond gewoon proberen. Het lukt waarschijnlijk wel maar duurt effe wat langer.

Wouter.

Wouter2007-01-24 13:55:50

Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden