FANtv-nl-logo-mobile

Ik word gek !!

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25 jan 2007 22:47 #1 door Bernardo
Ik word gek !! werd gestart door Bernardo
De hele avond bezig geweest om mijn wifi te beveiligen. Ik was bijna klaar en toen herkende het systeem het wachtwoord niet meer ! De PC was al ingesteld maar toen ik de laptop ook zo ver wou krijgen om uiteindelijk beiden te gaan beveiligen herkende het systeem zowel op de PC als de Laptop het wachtwoord niet meer. Heeft iemand ervaring met Trust Routers of zeggen jullie meteen: Weg met dat ding en koop >>> Ja wat is een hele goeie en gebruiksvriendelijke router zonder poespas. Ik ben helemaal kapot, hele avond foetsie. Wie geeft mij goede raad ?

Wouter.

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26 jan 2007 00:30 #2 door playa
Beantwoord door playa in topic Ik word gek !!
Wouter, die router zal je gewoon kunnen resetten. Dan staan alle fabrieksinstellingen weer terug, met ook het password zoals je het gekocht hebt.
Achter het ding zal wel een klein gaatje zitten waarin je een paperclip oid kunt steken om het te resetten.

Het opnieuw instellen zal de 2e keer wel sneller gaan.

Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 jan 2007 03:52 #3 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Ik word gek !!
Ik heb zelf een SMC gekocht op aanraden van een kenner. Probleemloos ding.
Datzelfde geldt schijnbaar ook voor Belkin.

Lees meer
26 jan 2007 05:25 #4 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Ik word gek !!
Ik heb nu een belkin, hiervoor een trust maar dan zonder draadloos gebeuren. Belkin bevalt wel prima. Maar hmmm jij deed toch liever andere dingen dan rommelen met de PC enzo? Ik wil niets suggereren hoor .

Terug naar je probleem, voor je hem wegknikkerd. Configureren is over het algemeen het handigst met 1 pc gewoon met een draadje aangesloten op de router. Je kan dan je router blijven benaderen op het adres van je router (vaak 192.168 range) en waar nodig de instellingen ongedaan maken. Reset lijkt me nog niet nodig, gewoon aanloggen op router en beveiliging opheffen en dat ook doen op je pc/laptop. Als de boel dan weer met elkaar praat kan je overnieuw beginnen. Beveiligings protocol en wachtwoorden of sleutel kiezen op de router en dan de laptop/pc weer configureren. Anzich een werkje van niks. Collega met een redelijk digibeet gehalte is het met de Belkin ook in een paar uur gelukt.KlaasG2007-01-26 08:26:26

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26 jan 2007 08:19 #5 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Ik word gek !!
Kees: Ik had hem dus idd ook al gereset en toen weer helemaal van het begin af aan begonnen. wat dus uitmondde in het relaas zoals ik dat beschreef. Het stomme van alles is als ik naar apparatenbeheer ga dat die weergeeft dat alles correct werkt. Ik heb het idee dat er iets mis is met de communicatie tussen de laptop en de router. Maar wat weet ik echt niet. Ik ga het nog 1 keer proberen en anders bel ik Trust wel even op. En ja ik heb overwogen om het te laten doen maar eerst zelf proberen hoort bij mij.

Wouter

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 jan 2007 08:33 #6 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Ik word gek !!
@ Wouter, alleen kalmte kan je redden

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26 jan 2007 08:43 #7 door Bernardo
'K weet het, gisteren ook heel kalm gebleven maar liep toch wel stilletjes te vloeken op het systeem. Wouter2007-01-26 11:43:50

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 jan 2007 09:27 #8 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Ik word gek !!
Even zodat ik het goed snap, je beveilgd het met een webkey? (of heet het wepkey)
Dan kan je toch eerst je pc zover instellen dat je daarmee op internet kan, vervolgens met je laptop het draadloze netwerk oppikken en je webkey invoeren. Of denk ik weer te simpel

Lees meer
26 jan 2007 09:41 #9 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Ik word gek !!
Een heel nuttig commando om te kennen is ipconfig /all (in een DOS prompt intikken). Als daar bijv. staat dat je een IP adres hebt beginnend met 169. dan is je DHCP server niet bereid je een IP adres uit te delen. Er kan bijv. ook staan Media niet verbonden.

Plak 's hier wat daaruit komt.

An error has occurred. Hit any user to continue.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26 jan 2007 14:05 #10 door Bernardo
Dat is nou het gekke ervan. Mijn IP adres werkt gewoon. Alles werkt, anders kon ik dit bericht niet versturen. Alle lijnen zijn verbonden. Het enige wat niet goed gaat zijn die wachtwoorden en dan sta je letterlijk en figuurlijk weer op nul. Mijn IP adres begint met 168

Tijd voor maken pagina: 0.253 seconden