FANtv-nl-logo-mobile

Ik word gek !!

Lees meer
26 jan 2007 21:07 #11 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic Ik word gek !!
Ha die wouter

Uit je probleemstelling begrijp ik dat je zowel de PC als de laptop draadloos gebruikt?

zo nee kies dan, indien mogelijk, voor een vaste kabel tussen PC en router dan heb je daar geen wachtwoord problemen meer mee.

Misschien is onderstaande overbodig, maar denk maar zo, liever een hint te veel dan te weinig

Probeer allereerst de meest eenvoudige configuratie en laat de opties zoals, upnp PPPeO, PPTP etc even met rust

Stel via het configuratie scherm van de router (192.168.1.1 intikken in je explorer)

bij de wireless optie alleen de WPA-PSK aanvinken en de PASE PHRASE intikken bijvoorbeeld "wachtwoordgeheim"
kies APPLY en verlaat het menu van de router

gebruik je op de laptop fabrikanten software voor je draadloze verbinding dan MOET je in de regel deze ook gebruiken om het e.e.a. in te stellen
zoek hierin naar draadloze netwerken en klik op de naam van je router bij het overzicht. Kijk ook gelijk naar de kanalen die gebruikt worden door de netwerken welke misschien bij je in de buurt gebruikt worden. Komt jouw kanaal overeen met dat van bijvoorbeeld je buurman kies dan eerst een ander kanaal in het menu van je router(dus weer even terug naar het begin).zijn er veel kanalen in de buurt en is er niets meer vrij kies dan het kanaal met de laagste signaal sterkte (erg belangrijk singalen storen elkaar nog wel eens en kunnen dus een conflict veroorzaken in het signaal tussen jouw laptop en je wireless router).
geef in het optie menu (software laptop) exact dezelfde pass phrase op die in de router ingebracht is. als het goed is maakt hij verbinding. Kies, indien mogelijk via de verbindings software vam je laptop in dat hij alleen verbinding mag maken met dit netwerk (blokeer overige draadloze verbindingen in het overzicht draadloze netwerken).
Hopenlijk heb je hier toch iets aan

Trust heeft niet de meest eenvoudige menu structuur in de routers maar na twee keer klooien kreeg ik het bij een goede kennis van mij wel voor elkaar. Zelf heb ik een SMC Barricade en ben daar erg tevreden mee, is een voudig van opzet en makkelijk stap voor stap in te stellen.

Good luck en je weet ,de aanhouder wint

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26 jan 2007 22:52 #12 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Ik word gek !!
Beste Trekveer,

Ik wil je bedanken voor je genomen moeite. Je hebt zaken genoemd die ik nog niet eerder heb gelezen zoals een ander kanaal kiezen. Ik ga zeker nog een keer proberen en geef nooit op, dat staat niet in mijn woordenboek. Nogmaals dank en ik laat jullie weten hoe het verder is gegaan.

Wouter.

Ik ben niet goed maar ook niet gek

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jan 2007 07:42 #13 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Ik word gek !!
Ennuhhh, niet onderwijl de magnetron gebruiken.......

Ik heb overal in huis perfect signaal, altijd. Behalve als je magnetron aan staat.
Ik heb ook de SMC Barricade (met ingebouwd modem). Echt ideaal. Dat het ding last heeft van de magnetron zal eerder aan de magnetron liggen dan aan de router....

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
27 jan 2007 18:44 #14 door Bernardo
Nou dan is dat het ook niet want we hebben geen magnetron. Ik ga morgen alle moed verzamelen en nog een poging wagen.

Het moet Wouter
toch lukken met de Router !!

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 jan 2007 18:47 #15 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Ik word gek !!
Succes, ik zal voor je duimen [img]smileys/smiley20.gif[/img]

Lees meer
28 jan 2007 20:03 #16 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Ik word gek !!
ojee nog geen juichkreten van wouter. Is het nou gelukt met de router wouter?

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
29 jan 2007 08:31 #17 door Bernardo
Ik ga het vanmiddag proberen en ik zat me net ineens iets te bedenken: Als ik nou eens de draadloze laptop met een netwerkkabel verbind zal hij dan net zoals de PC (die overigens niet draadloos is Trekveer) het wachtwoord makkelijker herkennen ? Als ik daarna de kabel er weer tussen uit haal (zoals ik hem wil gebruiken) zal de router dan de draadloze laptop nog wel herkennen als zijnde het apparaat dat met dat wachtwoord moet worden benaderd ? Of blijft het verhaal dan hetzelfde omdat er alleen een radiosignaal tussen zit ?

Wouter.

PS jullie horen echt wel van mij hoe het is afgelopen !

Lees meer
29 jan 2007 15:25 #18 door Anne-Marie
De herkenning zal niet makkelijker gaan. Over het algemeen wordt de verbinding via de vaste kabel verbroken als je een draadloze verbinding opzet. Ik ben alleen het spoor nu een beetje aan het kwijtraken. Ik dacht dat zowel je laptop als desktop draadloos waren aangesloten.

Je hebt dus je desktop die je met een vaste netwerkkabel hebt aangesloten op je router. Hoezo wordt er hier om een wachtwoord gevraagd? Volgens mij kan ik dat zelfs op mijn belkin niet instellen. Een wachtwoord om de andere pc te mogen benaderen kan wel, maar dat heeft niets te maken met het probleem van het beveiligen van je draadloze verbinding.

Je hebt dus een laptop die je draadloos wilt aansluiten. Vanaf je pc benader je dus je router op het ip-adres van dat ding. Dan stel je daarbij in welk protocol en welke kanaal je wilt gebruiken. Daarover heen stel je de veiligheid in door de security mode te kiezen en een sleutel te genereren, in te stellen of wat je ook maar kan kiezen bij de trust. Vervolgens op de laptop deze sleutel dus ook ingeven en klaar is kees. Profiel opslaan voor de volgende keer en je hoeft er verder niets meer aan te doen.

Lees meer
29 jan 2007 18:06 #19 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic Ik word gek !!
Best lastig PC-Doktertje zijn op afstand......

En klaas ik heb het even geprobeerd, kan zowel draadloos als met de kabel tegelijk verbinding hebben met de router (via twee verschillende mac adrressen) voor mijn draadlose verbinding moet ik wel mijn pass phrase ingeven in de Ralink software utillity.

Lees meer
29 jan 2007 18:17 #20 door Anne-Marie
zal een configuratieoptie zijn ergens of iets van IBM, die van mij schakeld hem standaard uit... nooit gekeken of ik hem weer aan de gang kon krijgen, want waarom zou ik ze beiden tegelijk willen.

Tijd voor maken pagina: 0.181 seconden