FANtv-nl-logo-mobile

Ik word gek !!

Lees meer
29 jan 2007 18:50 #21 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic Ik word gek !!
Die noodzaak is er ook niet, was gewoon ff nieuwsgierig.... .

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
29 jan 2007 21:05 #22 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Ik word gek !!
[size=3>[/size=3>[font]

Ben lekker bezig geweest vanavond. Vanmiddag een compleet stappenplan op papier gezet en vanavond er weer eens goed voor gaan zitten.

Nog even voor alle duidelijkheid:

Mijn router is aan gesloten op een Sagem modem.

Aan deze router hangt een PC met draadverbinding, zo wil ik dat houden

De laptop heeft een draadloze verbinding, zo wil ik dat houden.

Wat ik gedaan heb: Alle computers uit. Alle netwerkdraden uit de router gehaald.

De router 5x achter elkaar gereset, voeding er 20 sec. uitgehaald, voeding er weer in en nogmaals 5 x gereset. Alle netwerkkabels er weer in, 60 sec. gewacht en computers aangezet.

1e vreemde gewaarwording: Kon meteen op het internet zonder dat ik maar iets aan de router had ingesteld ???

Volgens stappenplan alles weer ingesteld met dien verstande: Andere naam gegeven aan het netwerk en ander kanaal gekozen ..

[size=3> [/size=3>[font]

Vraag 1: Of hoef ik dat niet in te stellen met de vaste PC en alleen maar met de laptop ?

[size=3> [/size=3>[font]

[size=3> Ging eerst even niet toen weer wel. En ja WPA ingesteld op de router vanaf de laptop maar hij sloeg de instelling niet op, dat duurde veel te lang. Toen ik weer terug was op het normale laptopscherm kon ik ook meteen niet meer op het netwerk komen. Toen dacht ik, eens even bij firewall kijken. Stond ingeschakeld, OK even uitgezet en hoeps ik had weer verbinding maar nu werd mij medegedeeld: Onbeveiligd draadloos netwerk. OK, firewall is uitgeschakeld. Nou ja dus firewall maar weer ingeschakeld. Maar dan kon ik weer niet op het netwerk. Even weer opengezet omdat ik op internet wilde om naar de WPA terug te keren deze in te stellen en toen viel de verbinding er weer af. [/size=3>[font]

[size=3> [/size=3>[font]

[size=3> WPA. Nu bijv. heb ik net de firewall weer uitgeschakeld, gaat een poosje goed en dan ineens, floep geen verbinding meer. Ga ik dan weer naar de firewall instelling en schakel ik hem in dan is er weer wel verbinding. [/size=3>[font]

Vraag 3. Hoe is dat nou mogelijk ?? Ben ik nou de kluts kwijt of de router / computer ? Vraag 4. Weer een ander kanaal kiezen ? Volgens mij is het systeem ontzettend instabiel en kan ik morgen beter een modem / router set in 1 kopen of kan er van buitenaf door dichtbij liggende andere netwerken mijn acties worden beinvloedt zolang het onbeveiligd is.

Vraag 5. Wat vinden jullie wat ik moet gaan doen ?

Een draadloos slachtoffer,

Wouter.

Ik ben niet goed maar ook niet gek

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
29 jan 2007 21:35 #23 door Bernardo
JIPPPPPPIIIIIIIIEEEEEEEEE

HET IS GELUUUUUUUUKT. Ik kon de WPA alsnog instellen op mijn laptop en de router pikte het signaal toch op. De laatste stap staat niet in de handleiding. Met logisch her en der klikken kwam ik in een scherm met de vraag verbinden met dit beveilgd netwerk ? Ja natuurlijk en mijn password ingevoerd en hop ik zit er op en hij blijft er op en hij blijft beveiligd ook met ingeschakelde firewall. Toch weer zo simpel, maar als je niet weet dat je die laatste stap ook nog ergens moet maken kom je er natuurlijk nooit. Ik zit er nog steeds op, wat een opsteker is dit. Dank voor jullie bijdragen, 'k hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat.

Geen digileed meer op dit moment.

Wouter

Lees meer
30 jan 2007 18:44 #24 door Ribbelchips
Sjapooo dit vergeet je noooooit meer

By the way het instellen kan ook met je laptop,Je hebt hierbij 1 nadeel, omdat gelijk het nieuwe wachtwoord actief is krijg je geen terugmelding van je router je wordt letterlijk van het systeem afgedonderd. (menu van je router blijft wel in beeld maar doet niets)daarna de draadloze verbinding verbreken en opnieuw in loggen op je netwerk en het nieuwe wachtwoord invoeren. hierna is het menu van je router ook weer te benaderen.

Vraag
gebruikte je windows draadloze netwerk optie zelf of fabrikantensoftware van je draadloze optie in je laptop?

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
30 jan 2007 19:24 #25 door Bernardo
Ik gebruikte windows draadloze netwerk optie met de laptop, hoe zo ?

Lees meer
30 jan 2007 19:30 #26 door Ribbelchips
gewoon nieuwsgierig, noem het weer een leermoment. Op mijn pc/laptop wordt deze optie geblokeerd omdat er software van de fabrikant wireless netwerkkaart op geinstaleerd staat. Windows laat een leeg scherm zien , dus niet de draadloze netwerken bij mij in de buurt.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
30 jan 2007 19:48 #27 door Bernardo
Ja ik kan alle draadloze netwerken bij mij in de buurt zien. Ze worden in signaalsterkte, naam, beveiliging (ja of nee) aangegeven. Hoe kan je er overigens achter komen dat iemand toch op je netwerk aan het rondkijken is of is dat niet mogelijk ?

Lees meer
30 jan 2007 20:02 #28 door Ribbelchips
Ja wellicht via een optie in het menu van je router, wanneer iemand toegang tracht te krijgen (sniffen) Bij mijn SMC barricade stuurt hij me, als ik dat wil, zelfs een mailtje ter waarschuwing. Welk type trust router gebruik je dan kijk ik ff in de handleiding op hun site

Het is zelfs mogelijk dat je zelf een netwerk maakt tussen je laptop en de PC (loopt via de router) en de printer deelt erg makelijk hoef je niet steeds een kabeltje te pluggen als je van je laptop af wil printen. En bestanden overzetten van PC naar laptop of vice versa wordt dan ook erg makkelijk.

Trekveer2007-01-30 23:13:29

Lees meer
30 jan 2007 20:10 #29 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Ik word gek !!

Wouter schreef : Hoe kan je er overigens achter komen dat iemand toch op je netwerk aan het rondkijken is of is dat niet mogelijk ?

Je hebt toch net je draadloze netwerk beveiligd? Hoe denk je dat ze er dan nog opkomen?

Lees meer
30 jan 2007 20:19 #30 door Ribbelchips
Hoe beveiligd is beveiligd, je hebt altijd hobyisten die programatuur ontwikkelen om op je netwerk te kunnen komen, google maar eens dan sta je er van versteld wat er te krijgen is. Verander dus regelmatig je wachtwoord, gebruik letter en cijfercombinaties van minimaal 12 karakters.
Nieuwsflits Vista is al gekraakt "volgens planet nieuws" zo zie je maar als dit waar is dan blijkt dat menige student handiger en slimmer is dan de ontwikkelaar.
Die snuiters die dit soort progs schrijven hebben ook een naam namenlijk "script kiddies"Trekveer2007-01-30 23:28:38

Tijd voor maken pagina: 0.299 seconden