FANtv-nl-logo-mobile

Ik word gek !!

Lees meer
06 feb 2007 17:32 #41 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Ik word gek !!
Kan de handleiding wel vinden, maar echt wijzer wordt je er niet van. Staat wel het type modem in en anders staat ie wel onder helpdesk van tiscali en dan zoeken op modem.

Ik hoop maar dat ik dit niet ga krijgen met casema telefonie. Ben benieuwd wat er in het doehetzelfpakket allemaal is gestopt, gelukkig heb ik er iets meer ervaring mee

Oja zie net in de handleiding dat ze http:/192.168.1.254 gebruiken als default IP-adres voor je modem. Je moet even kijken wat voor adresrange je hebt op de trust. Als dat ook 192 is kan je een conflict hebben en zul je dat adres moeten aanpassen.KlaasG2007-02-06 20:35:25

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06 feb 2007 20:19 #42 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic Ik word gek !!
Trust gebruikt IP 192.168.1.1 om in te loggen op het routermenu dus dat zal geen probleem moeten zijn voor (TS) wouter.

ben dus nog wel even doorzoeken en het is inderdaad een must dat in de trust router de firewal uitgeschakeld moet worden. tweemaal een firewall op rij is een probleem. Wanneer je inlogt op de tiscali router (trust aangesloten) dan moet in het menu onder LAN een MAC adres te zien zijn waarop de trustmodem is aangesloten.?????

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07 feb 2007 05:16 #43 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Ik word gek !!
Morguh,

Nou ik zal proberen iets duidelijker te zijn:

Ten eerste de oude modem er tussen uit gehaald omdat deze geen Tiscali telefonie kan aanbieden (voor onze 2e telefoon). De modem met ingebouwde router die nu aangesloten is heeft geen switch verbinding. Alleen aan/uit en een hoop aansluitpunten. De modem is geen draadloos modem/router. Als ik had geweten dat in de modems van Tiscali standaard een router is opgenomen had ik ze wel verteld dat ik al een draadloze router heb en dat we dan uit waren gekomen op de draadloze versie van een Tiscali modem / router. Zij hadden het in hun verhaal alleen maar over een modem. Heb deze na alle perikelen alsnog een draadloze besteld. 1 kastje is wel zo plezierig.

Maar goed dat duurt nog even voordat die er is. Gisteren met allerlei IP adressen (gekregen van Tiscali helpdesk) op de routerinstelling in de weer geweest maar geen connectie. Ook verzochten ze mij het DHCP adres uit te schakelen en met aparte IP adressen de router in te stellen. Geen resultaat. De router ziet het modem overigens wel want alle led's op de router branden zoals het hoort. Het geeft ook aan dat ie internetverbinding heeft vanaf het modem. Het lijkt er dus op dat alleen de communicatie tussen PC en router nog niet in orde is. Misschien klinkt dit allemaal niet computertechnisch genoeg maar ik hoop dat jullie het nu voor je kan zien.

De optie om de firewall uit te schakelen ga ik vanavond maar eens proberen. Dat MAC adres heb ik wel zien staan tijdens de instelling, moet ik die uit zetten ?

Wouter

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Lees meer
07 feb 2007 19:36 #44 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic Ik word gek !!
dag wouter

voor wat betreft het MAC adres, dit is een teken dat je trust router de tiscalimodem een adres heeft gegeven zodat hier mee gecomuniceerd kan worden. Dit gebeurt ook al want je zegt zelf al dat de lampjes op je trust router branden.
ik wacht even af wat het resultaat is van het uitschakelen van de firewall op je tiscali modem/router by the way (van welk type is hij)...Trekveer2007-02-07 22:37:50

Lees meer
07 feb 2007 20:27 #45 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Ik word gek !!

Wouter schreef : De modem met ingebouwde router die nu aangesloten is heeft geen switch verbinding. Alleen aan/uit en een hoop aansluitpunten.

Als het goed is moet je de modem/router van Tiscali ook via internet explorer op 192.168.1.254 kunnen benaderen. Kan je het software matig niet instellen toevallig?

Wouter schreef : De modem is geen draadloos modem/router. Als ik had geweten dat in de modems van Tiscali standaard een router is opgenomen had ik ze wel verteld dat ik al een draadloze router heb en dat we dan uit waren gekomen op de draadloze versie van een Tiscali modem / router.

Om je telefoon te kunnen bereiken hebben ze een IP-adres nodig, daarom heb je een nieuw modem gekregen en zit daar standaard een router in.

[

Wouter schreef : Maar goed dat duurt nog even voordat die er is. Gisteren met allerlei IP adressen (gekregen van Tiscali helpdesk) op de routerinstelling in de weer geweest maar geen connectie. Ook verzochten ze mij het DHCP adres uit te schakelen en met aparte IP adressen de router in te stellen. Geen resultaat. De router ziet het modem overigens wel want alle led's op de router branden zoals het hoort. Het geeft ook aan dat ie internetverbinding heeft vanaf het modem. Het lijkt er dus op dat alleen de communicatie tussen PC en router nog niet in orde is. Misschien klinkt dit allemaal niet computertechnisch genoeg maar ik hoop dat jullie het nu voor je kan zien.

Je hebt dus alles op je trust ingesteld? bedoelden zij niet toevallig dat je de router van de modem (tiscali ding dus) moest benaderen en aanpassen? Het kan ook zijn dat je daar nog een firewall in hebt zitten en dat je moet kiezen die van de trust of van tiscali uit te schakelen. Verder zijn er mogelijk nog wel wat opties die elkaar kunnen beinvloeden. Dus inderdaad welke type heb je nu en wat zijn de opties in de router/modem van tiscali

Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden