FANtv-nl-logo-mobile

Houdbaarheidsdatum harde schijf

• jazon
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
04 feb 2007 20:13 #1 door jazon
Houdbaarheidsdatum harde schijf werd gestart door jazon
Dag,

Hoelang gaat de harde schijf van een notebook gemiddeld mee, voordat deze het compleet begeeft?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04 feb 2007 20:38 #2 door playa
Beantwoord door playa in topic Houdbaarheidsdatum harde schijf
Ja, dat vertellen ze er nooit bij.
Ik denk net zo lang als een harde schijf in een pc.
Ik vervang mijn hd zodra er een onverklaarbaar foutje op verschijnt. Dus geen administratief foutje maar een echt hardware foutje. En als de oude schijf daarheen gekopieerd is dan formatteer ik de oude schijf en laat de foute plekjes markeren en gebruik het verder als backup schijf.
Ja het zou mooi zijn he, als je zeker wist, dat het ding na 15 miljard omwentelingen kapot is.

Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.

Lees meer
05 feb 2007 06:58 #3 door laura19
Beantwoord door laura19 in topic Houdbaarheidsdatum harde schijf
Krijg je gelijk een melding : "Opgelet, je schijf is bijna stuk, gelieve deze nu te vervangen of druk op enter om door te gaan ..."

Aut viam inveniam aut faciam

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 feb 2007 07:10 #4 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Houdbaarheidsdatum harde schijf
De levensduur is sterk afhankelijk van het gebruik. In een laptop zal het wat minder zijn dan in een desktop.

Ik weet niet wat voor merk je er in hebt zitten, maar zoek anders eens naar de MTBF (mean time between failure). Dat geeft een redelijke indicatie.

Lees meer
24 feb 2007 10:12 #5 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Houdbaarheidsdatum harde schijf
Laptops worden meestal rondgesjouwd, dit kan de levensduur aanzienlijk bekorten. De levensduur van veel moderne schijven is toch al minder dan die van vroeger. Een soort van wet-van-behoud-van-levensduur-per-gigabyte of zoiets.

In het algemeen kun je er niet veel van zeggen. Er zijn betere en minder goede schijven, een stelregel als je schijf hoort zo-en-zoveel jaar goed te zijn is er niet. Er zijn wel fabrikanten die garantie geven op hun schijven, soms zelfs 5 jaar!

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.168 seconden