FANtv-nl-logo-mobile

uitbreiding intern geheugen

• higie
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 feb 2007 17:17 #1 door higie
uitbreiding intern geheugen werd gestart door higie
Ik wil mijn intern geheugen uitbreiden. Ik heb een Acer aspire 500RC.

weet iemend of ik mijn huide kaart erin kan laten zitten, en daarnaast andere kaarten kan installeren. Kan ik er bijvoorbeeld een kaart van 1 gb bij zetten.

verder, waar moet ik nog meer opletten als ik een kaart koop?

Het geheugen wat er nu inzit is:
256 MB DDR sdram pc3200 (200mhz)

alvast bedankt!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08 feb 2007 21:00 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic uitbreiding intern geheugen
Site van Acer is in elk geval niet echt lekker in het geven van informatie. Wel gevonden:

Geheugen

Intern geheugen
512 MB

Intern geheugentype
Supports PC2700 (333MHz) and PC3200 (400MHz) DDR-SDRAM expandable to 4 GB

Maximum intern geheugen
4096 MB

Je kan dus in elk geval uitbreiden. De meningen over het bijplaatsen van geheugen zijn verdeeld. Over het algemeen wordt het advies gegeven in elk geval hetzelfde type geheugen te gebruiken i.v.m. looptijdverschillen etc. Een 256 en een 1Gb wordt daarbij dus niet echt aangeraden, maar er zijn ook mensen die roepen dat dit geen verschil maakt. Persoonlijk zou ik er alleen een nieuwe 1Gb inzetten. Ik weet niet of je een boekje bij je pc gekregen hebt waarin misschien wat meer info van het moederbord staat, want op de site van acer kon ik niet bar veel vinden. Groot kans dat je kan volstaan met 1 GB kaartje. Over kloktijden enzo kan ik al helemaal niks vinden. Een beetje redelijk merk moet in elk geval zonder problemen kunnen draaien. Ga je voor echte snelheid enzo zal je toch ergens meer info vandaan moeten halen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden