FANtv-nl-logo-mobile

toesenbord met Stand By

• whec
  • whec's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
14 feb 2007 20:21 #1 door whec
toesenbord met Stand By werd gestart door whec
Hi,

ik heb een Pentium IV met Logitech PS/2 keyboard met Stand-By / Wake Up mogelijkheid. En draai met XP Home onder Servicepack 2

Mijn vriendin heeft een Pentium I, maar haar toetsenbord heeft géén Stand-By mogelijkheid. Voor het overige XP idem.

Is het mogelijk op haar computer een Stand-By / Wake Up toetsenbord aan te sluiten?

Groet,
Nico

P.S.: anders neem ik mijn toestenbord een volgende bezoek mee, om te proberen. Hopelijk gaat er dan niets mis.nico10962007-02-14 23:22:20

"Opgelet, je harde schijf is bijna stuk, gelieve deze nu te vervangen of druk op enter om door te gaan ..."

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 feb 2007 20:29 #2 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic toesenbord met Stand By
Dag Nico

Toetsenbord met stanby heeft alleen nut indien de PC APM(Advanced Power Mangment) ondersteunt. dit kan je terugvinden in het BIOS van de PC (ook in de beschrijving (boekje)van het moederbord in de pentium 1 configuratie).

Is dit aanwezig dan moet het in het BIOS wel ingeschakeld zijn en binnen xp de opties onder eigenschappen het energiebeheer juist instellen
tevens niet vergeten het stuurprogramma van het betreffende toetsenbord instaleren.

succsesTrekveer2007-02-14 23:30:52

• whec
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
14 feb 2007 20:56 #3 door whec
Beantwoord door whec in topic toesenbord met Stand By

Trekveer schreef : indien de PC APM(Advanced Power Mangment) ondersteunt. dit kan je terugvinden in het BIOS van de PC (ook in de beschrijving (boekje)van het moederbord in de pentium 1 configuratie).

Nou Ron,
dat boekje kun je tuurlijk wel vergeten .

Overigens, bedankt voor je uiterst snelle reaktie.

Misschien moet ik even duidelijk stellen:
ik bedoel dus eigenlijk SLEEP: een door mij afgedwongen aktie via het toetsenbord. Dus niet een StandBy na een vastgestelde tijd zoals in Energiebeheer staat, maar Standby inschakelen als ik op de Sleeptoets druk

Jij kent ongetwijfeld ook EverestHome om je hardware/configuratie te bekijken.

Ik heb me een beetje suf gezocht of die APM (op mijn computer dus) ook daar te vinden is.
Maar helaas.......
Zou jij (als je APM én EverestHome hebt) op jouw computer willen kijken, waar evt. die APM vermeld staat?

Trekveer schreef : het BIOS wel ingeschakeld zijn

Stel aanwezig, maar niet ingeschakeld -> hoe schakel je dat dan in in het BIOS?

M.bt. XP eigenschappen en Driver toetsenbord denk ik wel dat ik daar uitkom. Tenzij......, maar dan kom ik terug .

Groet,
Niconico10962007-02-15 00:07:10

"Opgelet, je harde schijf is bijna stuk, gelieve deze nu te vervangen of druk op enter om door te gaan ..."

Lees meer
14 feb 2007 21:20 #4 door Ribbelchips
Nog net ff wakker, moest de hond nog doen.

nieuwste 2.2 van everest maar binne gehaald
onderstaande is een stukje uit het rapport van de computer met name het BIOS.

[ BIOS ]

BIOS Eigenschappen:

Verkoper
Phoenix Technologies, LTD

Versie
6.00 PG

Uitgavedatum
10/07/2005

Capaciteit
512 KB

Opstartapparaten
Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120

Specificaties
Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD, BBS

Ondersteunde Standaarden
DMI, APM, ACPI, PnP

Uitbreidingsmogelijkheden
ISA, PCI, USB Wat in het rood staat is belangrijk dit geeft aan dat het moederbord de standaard ondersteunt

Bij het opstarten del toets drukken en dan kijken of dit vermeld staat in 1 van de optie velden, ik weet namenlijk niet welke BIOS versie je hebt op de pentium 1 PC. met de pijltjestoets en de page up/down kun je er door heen lopen en wijzigen. Bij het verlaten van het bios dan gaan via de optie save en exit. (noot belangrijk) mocht het niet goed gaan PC opnieuw opstarten en in het bios de optie restore defaults(of de kreet die daar sterk op lijkt) kiezen en weer vis save/exit het biosscherm verlaten. PS druk ook ff een everst rapport op het scherm van de P1

En nu ga ik slapen 06:00 gaat de wekker

Lees meer
14 feb 2007 21:32 #5 door Ribbelchips
Nabrander hier vindt je een uitgebreide uitleg hoe/wat/waarom/waarmee over APM en ACPI www.testbank.hccnet.nl/bioszip/isiacpi.htm

en nu kap ik er echt mee.......

• whec
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
14 feb 2007 21:34 #6 door whec
Truste, Trekveer

• whec
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
16 feb 2007 22:21 #7 door whec
Hoi Trekveer,

nee, nog niet verder gegaan met toetsenbord, totdat ik..... weer bij m'n vriendinnetje ben.
Maar ga daar dan zeker (binnenkort) weer mee verder, want ook zij vindt het een prettig idee even de PC in Sleep-toestand te kunnen zetten.

Overigens, nu we het toch over SLEEP hebben:
ben jij effe blij, dat morgenochtend de wekker niet om 06:00 uur gaat!!!!
Of toch wel ???

Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden