FANtv-nl-logo-mobile

Probleem met thuisnetwerk

Lees meer
06 mrt 2007 20:53 #11 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Probleem met thuisnetwerk
Even gezocht in de help:
  • Als u de DHCP-server wilt laten bepalen of [style=": #316ac5"]NetBIOS[/style] via TCP/IP wordt in- of uitgeschakeld, klikt u op Standaard. Met de waarde van de Microsoft-leverancierspecifieke DHCP-optie [style=": #316ac5"]NetBIOS[/style] via TCP/IP (NetBT) uitschakelen schakelt u [style=": #316ac5"]NetBIOS[/style] via TCP/IP in (waarde 1) of uit (waarde 2) op de DHCP-clientcomputer. Als de DHCP-server de DHCP-optie [style=": #316ac5"]NetBIOS[/style] via TCP/IP (NetBT) uitschakelen niet verzendt tijdens de onderhandeling over de DHCP-lease of als TCP/IP handmatig is geconfigureerd, wordt [style=": #316ac5"]NetBIOS[/style] via TCP/IP ingeschakeld. Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie over de DHCP-optie [style=": #316ac5"]NetBIOS[/style] via TCP/IP (NetBT) uitschakelen.
    Als u het gebruik van [style=": #316ac5"]NetBIOS[/style] via TCP/IP wilt inschakelen, klikt u op [style=": #316ac5"]NetBIOS[/style] via TCP/IP inschakelen.
    Als u het gebruik van [style=": #316ac5"]NetBIOS[/style] via TCP/IP wilt uitschakelen, klikt u op [style=": #316ac5"]NetBIOS[/style] via TCP/IP uitschakelen.

Kan je dus in/uitschakelen. Ik zie zo gauw even niet waar je controleerd of netbios ingeschakkeld is of niet. Ook even geen zin meer om te zoeken. WEkker gaat weer om 5 uur [img]smileys/smiley19.gif[/img]

Als ie de ander niet ziet ligt het dus aan de inrichting van je domein of aan een firewall die actief is. Schakel je de firewall uit voor je gaat zoeken via netwerklocaties? Ik zou gewoon helemaal opnieuw beginnen. Beide herconfigureren, zelfde naam kiezen enzo en kijken of ik de ander zie zonder firewall of andere toeters en bellen. Later eens kijken naar de beveiliging.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06 mrt 2007 20:54 #12 door Anne-Marie

Wouter schreef : Moet de 1394 verbinding aan of ingeschakeld staan of maakt dat ook niet uit ? Jullie merken het al ik kan het toch niet laten.

Staat bij mij standaard aan.

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07 mrt 2007 15:58 #13 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Probleem met thuisnetwerk
Klaas,

Ja ik moet er ook altijd vroeg uit en begrijp dat heel goed. NetBios kan je als volgt vinden: Klik met R. muis op LAN verbinding > selecteer TCP/IP > Op de pagina algemene eigenschappen klik rechtsonder op Geavanceerd en dan klik op WINS in de tab. Onderaan zie je je NetBios instelling staan.

Ja ik ga nog 1 keer opnieuw beginnen.
Zou het ook kunnen liggen aan de vervanging van dit andere modem ? De instellingen daarvoor stonden allemaal nog goed en had eigenlijk ogenblikkelijk internet verbinding op zowel de laptop als de PC ?
Zou het helpen om een andere channel te gebruiken voor de modem, ook al werkt internet nu ook ? Volgens mij maakt dat dan weinig uit, toch ?

Wouter.Wouter2007-03-07 20:48:08

Ik ben niet goed maar ook niet gek

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07 mrt 2007 17:46 #14 door Bernardo
Heel merkwaardig: Op mijn PC zie ik bij de systeemwerkset een keurige lijst van lokale gebruikers en groepen.
Maar als ik hetzelfde onderdeel in de laptop bij de systeemwerkset open zie ik helemaal niets staan, dus geen bestand met lokale gebruikers en groepen. Hoe kan dit ? Als ik me afmeld op de laptop zie ik wel mijn naam als computerbeheerder en gast als accounts staan ? Zou dit het probleem kunnen zijn ? Hoe krijg ik binnen XP dit onderdeel in de systeemwerkset (terug) ? Heb daar overigens nooit iets verwijderd en voorheen deed mijn thuiswerknet het prima met deze laptop. Het word al gekker.

WouterWouter2007-03-07 20:47:21

Lees meer
07 mrt 2007 20:46 #15 door Anne-Marie
Netbios was dus wat ik al in de help had opgezocht .

Channel mag niet uitmaken. Instellingen voor oude modem ook niet. User accounts op de laptop ook niet, zeker niet als het vroeger goed werkte.

Het zal ergens in je naamgeving niet goed gaan, of je netbios setting. Bij mij staat hij gewoon op Standaard, maar misschien moet jij hem op inschakelen via TCP/IP zetten. Om elkaar te vinden hebben de pc's netbios wel nodig. verder staat bij mij de lmhosts ingeschakeld.

Lees meer
07 mrt 2007 22:24 #16 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Probleem met thuisnetwerk
Dus de computers zien elkaar niet op netwerknaam. Zien ze elkaar wel op IP adres? Dus bijv. Tweakers staat nog een hele waardevolle netwerk handleiding.EdP2007-03-08 01:26:47

An error has occurred. Hit any user to continue.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08 mrt 2007 15:46 #17 door Bernardo
Hoi EdP,

Hoe voer ik dat op de computers uit om te testen of ze elkaar zien op hun IP adres ? De modem ziet overigens wel beide IP adressen.

Laptop is XP Home Edition, versie 2002 Service Pack 2 en de
Desktop is XP Media Center Edition, versie 2002 Service Pack 2.

Wouter

Lees meer
08 mrt 2007 16:29 #18 door Anne-Marie
Verkenner openen en het ip-adres (192.168.2.2) of naam (wouter01) in vullen in het adres. Net alsof je probeert een webpagina te openen maar dan met de ipv http://

Had je hiervoor ook dezelfde X-edities die je nu noemt?

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08 mrt 2007 17:30 #19 door Bernardo
OK ga ik proberen.

Op mijn laptop wel dezelfde versie maar op destijds mijn oude desktop niet. Daar had ik volgens mij ook Home Edition op staan.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10 mrt 2007 12:00 #20 door Bernardo
Ben aan het proberen waar het fout kan zitten:

Even in mijn configuratiescherm wezen kijken bij telefoons en modems en deze geeft aan dat er geen modem is geinstalleerd in de computer. Wel heb ik natuurlijk de externe modem/router van Zyxel aangesloten op de computer. Waarom wordt deze niet aangegeven en is het een vereiste dat deze is opgeslagen in de computer ? Nogmaals ik heb gewoon internetverbinding via dit modem dus blijkbaar is dat dan toch OK ?

Wouter

Tijd voor maken pagina: 0.215 seconden