FANtv-nl-logo-mobile

Probleem met thuisnetwerk

Lees meer
10 mrt 2007 12:29 #21 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Probleem met thuisnetwerk
Je breedbandmodem fungeert als router en dhcp-server en is onderdeel van je aansluiting. Deze hoeft niet in je pc-configuratie opgenomen te worden. Waar jij naar kijkt zijn modems welke in je pc zelf zitten of via een externe kabel gelijk worden aangesloten. Dit is allemaal behoorlijk ouderwets aan het worden, maar ze kunnen nog voorkomen. Deze modems worden door de PC zelf aangestuurd en daarom moeten er drivers etc geinstalleerd worden. Je breedbandmodem van tiscali werkt volledig autonoom en je kan er zo een willekeurige pc op aansluiten. De pc zal zich aanmelden en netwerkgegevens als het ip-adres, leasetijd, dns-servers etc allemaal automatisch krijgen. Je stuurt dus niks aan op dat modem via de pc en daarom komt ie niet in het overzicht van de modem's.

Het positieve van deze hele touer is wel: Je leert je pc wel kennen op deze mannier, inclusief dingen die je helemaal niet wilt weten

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16 mrt 2007 19:31 #22 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Probleem met thuisnetwerk
Nou Klaas ik geef het nu echt op hoor. Ik heb zoveel lopen klooien, ook met de router, dat ik de router moest resetten om weer op het internet te kunnen komen en opnieuw de 2e telefoon moest registreren. Ik weet gewoon niet meer waar ik het moet zoeken, het zal wel heel simpel zijn maar het duurt nu al 2 weken !

Ken (nen) jij / jullie iemand in de buurt van Alkmaar die mij hier thuis uit de problemen kan helpen ? Moet dus iemand zijn die verstand heeft van de modem/router P-2602 HW - D1A en expert Windows XP ? Met mijn drukke baan kan ik dit niet meer combineren. Vergoeding van de onkosten is geen probleem.

Wouter.

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Lees meer
16 mrt 2007 20:55 #23 door Anne-Marie
Ken niemand in de buurt van Alkmaar. De oude router nog even geprobeerd zoals ik nog heb aangegeven in de reactie in software?

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
17 mrt 2007 20:08 #24 door Bernardo
Nee die trust router komt er bij mij niet meer op, daar heb ik ook al ellende genoeg mee gehad. Ik heb nu hulp ingeroepen van een extern bedrijf. Zij komen me volgende week helpen. Ik zal jullie op de hoogte brengen als we weten waardoor dit komt. Heb ook nog even die links gelezen bij de topic van Bob. Krijg al meer het gevoel dat het ligt aan het gebruik van de accounts icm een all in one printer die ik ook op de nieuwe PC heb geinstalleerd. Maar het loopt nu allemaal zo veel door elkaar heen dat er nu maar eens echt iemand fysiek naar de toestand van mijn computer(s) moet komen kijken. Wouter2007-03-17 23:08:48

Lees meer
17 mrt 2007 22:13 #25 door Anne-Marie
Tja persoonlijk had ik bij zoveel twijfel mijn data veilig gesteld en de XP cd (o nee was mediacenter he) opgezocht. Schoonpoetsen/formateren en herinstalleren. Lost meestal alle ellende wel op. Het wordt morgen toch een regenachtig dagje. In een middagje heb je hem weer up en running. Is verder natuurlijk een keuze die je ook zelf maakt en tot nu toe heb ik gelukkig nog nooit echt iemand hoeven inhuren voor mijn problemen. Beetje googlen of forums en je komt al een heel eind.

Maar goed ik ben benieuwd of zij eruit gaan komen of dat ze ook kiezen voor een volledige herinstallatie.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18 mrt 2007 11:56 #26 door Bernardo
Klaas,

Dat begrijp ik wel van je, jij weet veel meer van computers etc. dan ik. Ik ga niet alles herinstalleren voordat ik echt weet wat er aan de hand is. Het heeft mij al zo veel moeite gekost om bijv. de printer online te krijgen. Dit had te maken met allerlei updates die ik van het net af moest plukken en mbv HP helpdesk en dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Bestanden staan wel op een externe harde schijf. Tot nu toe heb ik zo ook alles zelf op kunnen lossen met forums en info zoeken op het net maar dit is mij net een treedje te hoog. Nogmaals dank dat je geprobeerd hebt mij mee te helpen.

Wouter

Lees meer
18 mrt 2007 19:49 #27 door Anne-Marie
Geen dank wouter, tis wel grappig om op afstand proberen je problemen op te lossen zonder te zien wat jij ziet. Doet me weer denken aan vroeger toen ik klanten op afstand moest helpen met hun problemen onder Unix, ik was blij dat we op een gegeven moment bij de meeste wel konden/mochten inbellen . Het nadeel van laten doen vind ik altijd dat je dan vaak niet ziet wat ze precies gedaan hebben. Veel "pc-doctors" komen ook niet verder dan de standaard zaken. Heb meerdere testen gelezen die aantoonden dat ze vaak alleen de standaard dingetjes kunnen en voor sommigen bleek het al een probleem om spyware te verwijderen. Ik ben dus benieuwd hoe zij het oplossen. Laat het ons even weten.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18 mrt 2007 20:02 #28 door Bernardo
Dat zal ik zeker doen. En opgelost krijg ik of iemand anders het, dat moet gewoon ! Zat vandaag al weer heen en weer te klooien met mijn externe schijf en mis het printen vanaf mijn laptop. Dat is allemaal zo handig, ik wacht met smart op het moment dat alles werkt zoals het hoort. We gaan het zien Klaas. Die verhalen ken ik ook dat ze niet veel kunnen maar laten we het maar eens proberen. Beetje bij beetje komen we er dan wel. Ik blijf er bij zitten en zal het goed gaan volgen.

Wouter

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
20 mrt 2007 19:15 #29 door Bernardo
We zijn er uit !!! Ik had alles goed ingesteld in mijn modem/router en XP op zowel de PC als de laptop. Het had niets te maken met de accounts of andere instellingen.
Maar er was 1 programma die het allemaal in het honderd stuurde.

NORTON 2007 !!! IS ONGESCHIKT VOOR HET LATEN WERKEN VAN EEN THUISNETWERK !!!

Ook al schakel je alle beveiligingen uit op Norton, wat ik al eerder had geprobeerd, je krijgt geen thuisnetwerk.

Pas toen we Norton in zijn geheel van zowel de Laptop als van de PC hadden afgehaald werkte mijn thuisnetwerk WEL !! Meteen een andere er op gezet > NOD32 en het werkt flitsend.

Ik weet niet of het voor elke computer geldt maar Norton 2007 komt er bij mij nooit meer op en hopelijk voor anderen met een netwerkprobleem tesamen met Norton 2007 : Haal het er maar eens helemaal af !!

Wouter.

Lees meer
20 mrt 2007 19:55 #30 door Anne-Marie
Tja dat kan je op afstand niet zien . Zit zelf nog op 2003 en nooit problemen. Zal ongetwijfeld toch iets met de firewall setting zijn geweest dan.

Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden