FANtv-nl-logo-mobile

geen achtergrondkleuren in Windows XP

• Castille
  • Castille's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06 apr 2007 13:57 #1 door Castille
geen achtergrondkleuren in Windows XP werd gestart door Castille
Ik zit met een torenhoog probleem wat ik met hulp van allerhande fora, nieuwsgroepen,raad van vrienden en kennissen, etc.. niet kan oplossen. Sorry als de uitleg wat lang uitvalt.
mijn pc gegevens :
Windows XP home SP2 - 80 G geheugen - 2x512 Ram - intel pentium 4 - windows firewall - windows defender - avast - aankoop januari 2006. Het systeem werkt perfekt, geen spam, snelle verbindingen, perfekte beeldbewerking van foto's etc..maar...
het achtergrondsysteem laat het afweten sinds een volledige heropstart in juni 2006.Ik kan geen achtergrondkleur, of afbeeldingen als achtergrond instellen in zowat alle programma's, te weten :
outlook express 6 - heb thunderbird geprobeerd, idem dito
(in de bronbewerking staat de gevraagde achtergrondkleur nochtans netjes aangegeven )
internet explorer 6 toont geen achtergronden (wel de volledige site met afbeeldingen enz.)
Firefox - hetzelfde
Power Point templates bij een bewerkinge ingeven ..het scherm blijft wit..
Power Point achtergrondkleur instellen .. het scherm blijft wit
bij het afspelen van de diapresentatie krijg ik wèl te zien wat ik vroeg.
Ik weet dit is geen levensbedreigend probleem, er zijn wel andere dingen op deze aardbol.
Maar moet ik heb die bewuste "achtergrondbegeleiding" nodig omdat ik dagelijks werk met diavoorstellingen, presentaties, zèlf e-mail mèt HTML.
Ter info : alle HTML instellingen zijn aangevinkt en nog veel meer uitgeprobeerd om de boel te herstellen, maar het lukt niet.
Heeft iemand intresse om dit probleempje eens te bekijken..ik word er moedeloos van.
Eén ding nog.. ik heb zulke nare ervaring met volledig heropstarten door een prof notabene, dat ik daar niet meer wil aan beginnen.
Sorry voor het "boekdeel".. zie maar mat U ermee aan wil.
Groeten uit Antwerpen - Aladin

A journey of a thousand miles begins with the first step.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06 apr 2007 14:46 #2 door laura19
Beantwoord door laura19 in topic geen achtergrondkleuren in Windows XP
Ik kan je dan alvast aanraden om eventueel met Ghost een "backup" te maken van je systeem.

Voor wat betreft de achtergronden denk ik misschiennog aan een instelling betreffende snelheid van je pc door uitschakelen van de achtergronden.
Kijk eens bij configuratiescherm>systeem tablad geavanceerd en verder bij deel prestaties kijken.

Aut viam inveniam aut faciam

• Castille
  • Castille's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07 apr 2007 14:40 #3 door Castille
Beantwoord door Castille in topic geen achtergrondkleuren in Windows XP
Bdkt voor je goede raad landsman.
Heb al degelijke back-up van mijn belangrijke data.
Zelfs met jouw tips inzake de achtergrond kom ik geen stap verder. Ik zal ervan uitgaan dat er ergens een fout in het XP-programma zit.

Prettige Paasadage nog.

Aladin

A journey of a thousand miles begins with the first step.

Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden