FANtv-nl-logo-mobile

Te trage pc

• sjwjanssen
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17 mei 2007 10:24 #1 door sjwjanssen
Te trage pc werd gestart door sjwjanssen
Hallo

Ik heb een hele slome pc en wil hem verbeteren wie kan mij hierbij helpen?

Ik heb een Packard Bell (bijna helemaal nieuw)
Intel celeron D processor en windows vista home basic en mijn pc heeft 141 GB geheugen waarvan er maar 40GB in gebruik zijn....

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,

KingdomeComes

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17 mei 2007 11:23 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Te trage pc
Hoeveel intern geheugen? welke processor snelheid? Voor vista moet je minstens 1Gb intern geheugeh hebben.

• sjwjanssen
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17 mei 2007 12:26 #3 door sjwjanssen
Beantwoord door sjwjanssen in topic Te trage pc
processor snelheid : 3.33 GHz
Geheugen (RAM) : 447 MB

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 mei 2007 18:21 #4 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Te trage pc
Dat zou betekenen dat je ongeveer de helft van het geheugen hebt dat wordt aanbevolen.
Ik ben niet op de hoogte van de systeemeisen, maar als ik uitga van wat KlaasG zegt heb je dus te weinig geheugen om het lekker soepel te laten draaien.
Afhankelijk van hoe je systeem is opgebouwd zou het ook nog eens kunnen dat je shared memory hebt. Dat wil zeggen dat het geheugen dat je videokaart nodig heeft van het werkgeheugen wordt 'gepikt'.

Al met al is er denk ik voldoende reden om het geheugen minstens te verdubbelen en zou ik denken aan verviervoudigen. De kosten zullen het niet zijn. Vraag is alleen of dat het probleem volledig oplost.GJC2007-05-17 20:21:58

Lees meer
17 mei 2007 21:26 #5 door Anne-Marie
447Mb is sowieso geen standaard waarde. Ik schat zo in dat er inderdaad shared memory voor je video gebruikt wordt. 512-447=65Mb dus dat zou best eens kunnen.

447 is in elk geval veel te weinig voor Vista. Nichtje van mij heeft ook een splinternieuwe Packard Bell met maar 512mB intern. Ik vond hem erg langzaam. Inderdaad verdubbelen of zelfs 2Gb erin gooien. Een aparte videokaart kan ook helpen. Verder heeft vista de mogelijkheid een Usb stick te gebruiken om het beschikbare geheugen te vergroten, kan je ook eerst proberen maar intern geheugen is altijd sneller.

Lees meer
25 mei 2007 10:29 #6 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Te trage pc
USB stick als geheugenuitbreiding moet je niet willen. Ten eerste veel langzamer dan een gewone RAM module en ten tweede is het geheugen in een USB stick niet oneindig overschrijfbaar. Zo zou de stick wel eens vlug ten einde kunnen zijn.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Lees meer
27 mei 2007 11:51 #7 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Te trage pc
Aangezien Vista nog erg nieuw is, zou mijn advies zijn: idd geheugen bijprikken en lekker overstappen op XP. Vista heeft nog te veel kinderziektes.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
21 juli 2007 22:08 #8 door Test
Beantwoord door Test in topic Te trage pc
Overstappen naar XP lijkt me niet echt noodzakelijk, vooral niet omdat Vista waarschijnlijk voorgeïnstalleerd is op de PC.

Microsoft heeft zo'n tooltje waarmee je kunt kijken wat je aan moet passen om Vista smooth te kunnen draaien, ik ben de naam even kwijt, maar er zijn hier vast wel mensen die weten wat ik bedoel.

Dat programmatje moet je eens even draaien, dan komt er gegarandeerd te staan dat je er meer geheugen in moet stoppen, maar misschien ook nog wel wat andere dingen waar we hier niet aan denken.

Klik hier en geef je reactie over Microsoft en Apple!!!!          

Lees meer
21 juli 2007 22:25 #9 door Anne-Marie
Beetje laat lukie en er was niemand die vista adviseerde.

Lees meer
22 juli 2007 09:34 #10 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Te trage pc
Op een systeem dat niet voldoet aan de system requirements voor Vista lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat Vista vanuit de fabriek is voorgeïnstalleerd. Zou dat onverhoopt wel het geval zijn, dan kun je de koop ongedaan maken, want dan voldoet het niet aan de verwachtingen die eraan gesteld mogen worden.

Met deze specs zou ik zeker geen Vista aanraden. Met alle andere specs trouwens ook

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.250 seconden