FANtv-nl-logo-mobile

GeForce 4 Ti4200 128Mb i.p.v. ATI Radeon 9250?

• HenkDePoema
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 mei 2007 20:20 #1 door HenkDePoema
GeForce 4 Ti4200 128Mb i.p.v. ATI Radeon 9250? werd gestart door HenkDePoema
Hallo,

Ik heb onlangs een videokaart van iemand gekregen: een GeForce 4 Ti4200 128Mb. Ik had altijd een ATI Radeon 9250 (ook met 128 mb) die het altijd goed heeft gedaan. Ik wilde echter wel wat meer grafische mogelijkheden hebben en ik vroeg me af of de GeForce beter, sneller is dan de Radeon. Ik heb niet veel verstand van videokaarten en ik kon op internet ook weinig nuttigs vinden. Wat ik wel weet is dat het inmiddels aardig verouderde kaarten zijn (zo'n 5 jaar), maarja, wat oud is hoeft nog niet slecht te zijn !
En dan het tweede: nadat ik de GeForce had geplaatst, de nieuwste drivers had gedownload en geinstalleerd, had ik eerlijk gezegd wel hoge verwachtingen. Maar bij elk 3D beeld, van een aquarium op m'n bureaublad tot Battlefield 1942 en Fifa 2005 (tja, dat speel ik nog af en toe [img]smileys/smiley9.gif[/img]): verkeerde kleuren, lijnen op het scherm, kortom geen goed beeld. Nou zou ik gewoon de Radeon terug kunnen zetten en doen alsof er niks is gebeurd, maar ik wil toch graag weten of er een mogelijkheid is om de kaart goed te laten werken, en of dat de moeite waard is (zie mijn eerste vraag). Tenzij ik uit bovenstaande zou moeten concluderen dat de chip naar de barre biesjes is.
Voor de volledigheid: ik heb een AMD xp 2800 processor, 1GB geheugen op een ASRock K7VT4A+ moederbord, en ik draai Windows XP Professional met SP2.
Ik hoop dat iemand hier meer over kan vertellen! Alvast bedankt,

Gr. HenkHenkDePoema2007-05-29 23:02:42

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31 mei 2007 10:54 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic GeForce 4 Ti4200 128Mb i.p.v. ATI Radeon 9250?
Het is bekend, dat geforce met sommige moederboarden wat problemen heeft.

Het kan ook zijn, dat de kaart "er niet goed inzit" Dan zit hij wel aangedrukt in het slot, maar zijn bijvoorbeeld de contactpuntjes niet geheel schoon.
Haal de kaart eruit, en ga met een gummetje voorzichtig over de contactpunten.

Verder kunnen de problemen die je nu ondervindt ook komen door te kort koeling. Als een grafische kaart te warm wordt krijg je ook die problemen die je vermeld. Ik weet niet of er een actieve koeler op de kaart zit (meestal wel) maar draai je systeem eens met de kast open, en eventueel een ventilator op de kast richten.cobra2007-05-31 12:55:27

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden