- Ontvangen bedankjes 0
Laptop Sony Vaio
- Bernardo
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
05 aug 2007 08:35 #1
door Bernardo
Ik ben niet goed maar ook niet gek
Laptop Sony Vaio werd gestart door Bernardo
Hoi,
Problemen met mijn laptop. Windows XP start niet meer op. Er komt telkens een scherm met de vermelding dat het systeem windows niet meer kon opstarten. Om opnieuw te beginnen geeft het scherm diverse mogelijkheden. Elke mogelijkheid (normaal windows starten, windows starten volgens de laatste instellingen, veilige modus, veilige modus met een prompt, veilige modus met netwerkmogelijkheden) werkt niet meer. Het beginscherm van Windows komt wel in beeld en daarna komt die melding weer. Ik draai dus rond in een circeltje en weet nu eigenlijk niet meer wat ik nog aan commando's kan geven. Ik heb geen systeemherstelschijven want dat zou ik vanaf de harde schijf kunnen doen maar verder dan bovenstaande kom ik niet dus kan ik ook niet van daaruit herstellen. Wie heeft er een oplossing voor dit probleem ?
Wouter.
Problemen met mijn laptop. Windows XP start niet meer op. Er komt telkens een scherm met de vermelding dat het systeem windows niet meer kon opstarten. Om opnieuw te beginnen geeft het scherm diverse mogelijkheden. Elke mogelijkheid (normaal windows starten, windows starten volgens de laatste instellingen, veilige modus, veilige modus met een prompt, veilige modus met netwerkmogelijkheden) werkt niet meer. Het beginscherm van Windows komt wel in beeld en daarna komt die melding weer. Ik draai dus rond in een circeltje en weet nu eigenlijk niet meer wat ik nog aan commando's kan geven. Ik heb geen systeemherstelschijven want dat zou ik vanaf de harde schijf kunnen doen maar verder dan bovenstaande kom ik niet dus kan ik ook niet van daaruit herstellen. Wie heeft er een oplossing voor dit probleem ?
Wouter.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
05 aug 2007 08:38 #2
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Laptop Sony Vaio
Booten van de XP cd. Die heeft volgens mij een herstel optie. Of het je probleem oplost is een tweede. Heb in een dergelijk geval ook al eens de hele santekraam opnieuw mogen installeren.
- Bernardo
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 aug 2007 08:59 #3
door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Laptop Sony Vaio
Ik heb geen XP cd. XP stond er al op evenals op mijn PC. Bestaat er een mogelijkheid om XP vanaf mijn PC naar de laptop over te zetten of loop ik dan de kans dat mijn PC ook op tilt gaat ? Wat bedoel je met Santekraam ?
Wouter.
Wouter.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
05 aug 2007 09:10 #4
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Laptop Sony Vaio
Heb je bij de PC ook geen XP-cd? En bij beide geen recovery cd's? wordt het toch eens tijd voor een XP-cd voor jou.
Van je PC overzetten naar je laptop kan je wel vergeten. De configuratie van de PC wijkt af van die van de laptop.
Santekraam is alles opnieuw dus XP en alles wat ik had.
Van je PC overzetten naar je laptop kan je wel vergeten. De configuratie van de PC wijkt af van die van de laptop.
Santekraam is alles opnieuw dus XP en alles wat ik had.
- Jungle
- Platinum-lid
05 aug 2007 12:06 #5
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Laptop Sony Vaio
Dus een xp cd creeren op je pc, bootable, en dan op je laptop zetten. Of van iemand even lenen.
- Jungle
- Platinum-lid
05 aug 2007 12:10 #6
door Jungle
Heb oven op andere fora gekeken voor je. Staat je recovery niet op een aparte partitie? En kan je in je bootmenu niet kiezen voor opstarten vanaf die partitie??
- Bernardo
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 aug 2007 12:59 #7
door Bernardo
Dank voor je zoekwerk ! Ik zou niet weten hoe ik in het bootmenu moet komen. Ik draai circeltjes vanaf het opstartscherm Vaio / Intell naar het opstartscherm van XP home edition en dan naar het scherm met de mogelijkheden om Windows opnieuw op te starten. Dit lukt bij geen van alle mogelijkheden en dan gaat ie weer naar het Vaio / Intell scherm etc. Op welke manier / commando kan ik nog iets anders doen met de laptop. BTW ik heb destijds 2 recovery cd's gemaakt van mijn PC, kan ik die ook gebruiken ?
Wouter
Wouter2007-08-05 15:01:42
Wouter
Wouter2007-08-05 15:01:42
- Jungle
- Platinum-lid
05 aug 2007 14:51 #8
door Jungle
tijdens het opstarten de delete knop indrukken brengt je in de bios. daar kan je instellen waarvandaan de pc moet opstarten.
En die opstartcd's ...niet geschoten is altijd mis. gewoon proberen zou ik zeggen.
En die opstartcd's ...niet geschoten is altijd mis. gewoon proberen zou ik zeggen.
- wim040
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 aug 2007 16:41 #9
door wim040
Wie werkt maakt fouten. Wie niet werkt maakt geen fouten.
Ik ben ook niet geboren met een hamer in mijn hand.
Beantwoord door wim040 in topic Laptop Sony Vaio
Ten eerste je recovery cd's is voor 1 XP versie dus je kan die van je laptop niet gebruiken voor je vaste computer.
Even een tipje het is mogelijk dat je een virus heb als ik je probleem hoor. Ga naar de veilige modus en als je opgestart heb ga naar bureau accessoires naar systeemwerkset daar moet dan het herstel systeem in staan van XP(systeemherstel) staat het er niet in en zie je niks staan of werkt het niet dan zal je alles moeten vernieuwen [img]smileys/smiley21.gif[/img]
En even een email naar BILL GATES met bedankt voor alles
[img]smileys/smiley5.gif[/img]
Even een tipje het is mogelijk dat je een virus heb als ik je probleem hoor. Ga naar de veilige modus en als je opgestart heb ga naar bureau accessoires naar systeemwerkset daar moet dan het herstel systeem in staan van XP(systeemherstel) staat het er niet in en zie je niks staan of werkt het niet dan zal je alles moeten vernieuwen [img]smileys/smiley21.gif[/img]
En even een email naar BILL GATES met bedankt voor alles
[img]smileys/smiley5.gif[/img]
Wie werkt maakt fouten. Wie niet werkt maakt geen fouten.
Ik ben ook niet geboren met een hamer in mijn hand.
- Bernardo
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 aug 2007 18:15 #10
door Bernardo
Ha Ha ja heb je zijn e-mail.
Ben er inmiddels uit jongens. Het is een listigheidje. Voordat het Vaio scherm opstart moest ik F10 intoetsen en toen kreeg ik de recovery positie van de Vaio. Het heeft me een uur gekost maar alles behalve de in de c schijf aangepaste instellingen zijn weer terug. Al mijn webfavorieten ben ik kwijt maar alle andere bestanden heb ik nog. Kan dus weer helemaal opnieuw beginnen maar het was dus gelukkig geen crash. Thanks anyway palls.
Wout.
Ben er inmiddels uit jongens. Het is een listigheidje. Voordat het Vaio scherm opstart moest ik F10 intoetsen en toen kreeg ik de recovery positie van de Vaio. Het heeft me een uur gekost maar alles behalve de in de c schijf aangepaste instellingen zijn weer terug. Al mijn webfavorieten ben ik kwijt maar alle andere bestanden heb ik nog. Kan dus weer helemaal opnieuw beginnen maar het was dus gelukkig geen crash. Thanks anyway palls.
Wout.
Tijd voor maken pagina: 0.265 seconden