FANtv-nl-logo-mobile

zwart beeld met knipperende witte streep

• rooie60
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 sept 2007 21:37 #1 door rooie60
zwart beeld met knipperende witte streep werd gestart door rooie60
Vriendin belde op,ze zette haar pc aan kreeg scherm met...windows is verkeerd afgesloten etc...kon opstarten in normale windows of veilige modus(3 opties) niets lukte.
Alleen steeds zwart scherm met linksbovenin klein knipperend wit balkje.
Aangezien ik er geen verstand van heb kon ik haar niet helpen maar iets zegt me dat ze de pc beter kan wegbrengen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06 sept 2007 03:16 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic zwart beeld met knipperende witte streep
Tja, er kan van alles aan de hand zijn. Een cooler die het niet meer doet, een harde schijf die het opgegeven heeft.

Laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
06 sept 2007 06:45 #3 door laura19
Beantwoord door laura19 in topic zwart beeld met knipperende witte streep
klinkt misschien gek, maar laat haar eens alle usb-apparaten uittrekken en dan pc terug aanzetten.

Aut viam inveniam aut faciam

• rooie60
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 sept 2007 08:04 #4 door rooie60
Beantwoord door rooie60 in topic zwart beeld met knipperende witte streep
Ik zal het haar vanmiddag zegen op mijn werk,maar denk dat ze aan een nieuwe toe is,deze is 4 jr oud,ze deelt de pc met haar vriend.
Is nooit echt goed onderhouden en ik herinner me dat ze al vaker een scherm kreeg van 'virtueel geheugen' waar niets aan gedaan werd.

In ieder geval bedankt jongens

Lees meer
06 sept 2007 10:35 #5 door laura19
Beantwoord door laura19 in topic zwart beeld met knipperende witte streep
4jr is echt nog geen reden tot vervangen op zich. En dat virtueel geheugen is op zich niets zeggend. Dit wil gewoon zeggen dat er (tijdelijk) onvoldoende RAM-geheugen beschikbaar is en dat windows een stukje van de harde schijf gaat gebruiken als RAM (dit gaat natuurlijk trager dan gewoon RAM-geheugen.

Over hoeveel RAM beschikt ze en welk besturingssysteem? XP?

Aut viam inveniam aut faciam

Lees meer
06 sept 2007 12:35 #6 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic zwart beeld met knipperende witte streep
Mijn pc is volgens mij nu een jaar of 5 en doet het best nog aardig. Het wordt geloof ik wel weer eens tijd voor een nieuwe XP-installatie, maar goed dat heb je af en toe toch nodig. Dus inderdaad geen reden waarom je nu ineens een nieuwe pc zou moeten hebben als ie nog maar 4 jaar oud is.

• rooie60
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 sept 2007 19:32 #7 door rooie60
tuurlijk is 4 jr niet oud,mijne is 6 jr maar zij gebruikt geen ad aware of spyware scanners of wat dan ook,installeert van alles.
Ik heb ooit vorig jr met n spyware prog. 600 spywares weggehaald op haar pc!
Heb haar alle nodige progs gegeven,maar ze gebruikte ze nooit.
Ik denk zelf dat die hele pc flink vervuilt is,daar komt bij dat ze illegale XP heeft dus ik heb gezegd dat ze hem maar weg moest brengen en er een legale XP op moest zetten.
En dat gaat ze doen.

Lees meer
06 sept 2007 21:05 #8 door Anne-Marie
Hmm wat is het verband tussen een illegale versie van XP en de rommel die je noemt? Een legale versie krijgt die prut net zo goed. Altijd eerst zorgen dat je hem weer aan de praat krijgt en je belangrijke bestanden veilig stellen. Als je hem zondermeer wegbrengt poetsen ze hem ook zondermeer schoon. Had ze ook zelf kunnen doen en dan weer de illegale versie van xp erop kunnen zetten.

• rooie60
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 sept 2007 21:28 #9 door rooie60
Wat ik met illegaal bedoel is.......dat in de meeste forums geen antwoord gegeven word als je illegale XP hebt,dus vandaar.

En als zij zelf zoveel kennis had om XP er legaal op te zetten,dan had ze dat al lang gedaan,en mij niet om hulp gevraagd,dus ze is een leek wat dat betreft.

Daarom vroeg ik hier ff of iemand kon zeggen wat dat witte flikkerende blokje was links bovenin.
Het kan dus van alles zijn,daarom heb ik haar aangeraden de pc weg te brengen,na te laten kijken en er een legale XP erop te laten zetten.
Ze kan het dus niet zelf,zoals blijkt uit wat ik meld.

Lees meer
06 sept 2007 21:41 #10 door Anne-Marie
Dat is een beetje flauw, wij kunnen toch niet zien of de versie legaal is of niet dus het antwoordt krijg je toch wel. Inderdaad kan diverse oorzaken hebben en daarvan zijn er al een aantal aangedragen. Je kan ook nog kijken wat er gebeurd als je hem laat booten van de xp-cd en of je dan een herstel actie kan uitvoeren. Je kan hem ook stap voor stap laten opstarten (weet de functietoets even niet meer) en proberen zo het probleem op te lossen.

Als ze hem wegbrengt en laat nakijken veranderd dat niks aan haar leken status en zal dezelfde pc binnen een paar maanden weer een grote bak met ellende zijn. Je kan er dan op wachten dat ie weer binnen de korts mogelijk tijd is vervuild. Het zal dus even helpen, maar belangrijker is dat ze een lesje leert en wat beter oplet bij wat ze doet. Dat leert ze niet door hem weg te brengen en ze zal er vermoedelijk ook niet blij mee zijn dat al haar bestanden zijn verdwenen. Ik zou zelf in een dergelijk geval toch geprobeerd hebben haar beter te helpen, de bestanden te redden en er gewoon haar versie van XP op gezet hebben. Welke dat is is haar verantwoordelijkheid. Daarna zou ik zonealarm. antivirus etc eropgezet hebben.

Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden