FANtv-nl-logo-mobile

Bestanden (foto' s) kwijt

• Jens
  • Jens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01 nov 2009 14:54 #1 door Jens
Bestanden (foto' s) kwijt werd gestart door Jens
Een vriend heeft mijn computer geformateerd. Hij zou de foto's kopieren van de C-schijf naar de D-schijf. Echter dit is niet helemaal goed gegaan.

ik ben hierdoor erg dierbare foto's kwijt geraakt.

Ik heb het programma Recuva al geprobeerd en heb wat foto's terug kunnen halen.

Wat ik niet begrijp is dat de ene foto wel zichtbaar is en andere zijn niet vertoonbaar!.

kan iemand mij tips geven hoe ik al deze foto's terug kan krijgen en hoe ik niet vertoonbare foto terug kan halen??

Alvast bedankt
!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01 nov 2009 16:09 #2 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Bestanden (foto' s) kwijt
Alles wat je al gedaan hebt en nu nog steeds doet met die schijf verkleint de kans dat je nog wat kunt terughalen.

Bij elke schrijfopdracht naar de C: schijf (en dat zijn er vele bij normaal Windows gebruik) wordt potentieel een deel van de verwijderde informatie overschreven. Het installeren van Recuva alleen al geeft ook hetzelfde risico. Nadat de schijf geformatteerd is, is er neem ik aan ook opnieuw Windows op geïnstalleerd, dat heeft dus ook potentieel veel gewiste data overschreven.

Zo snel mogelijk stoppen met die C: schijf te gebruiken als je nog iets wilt kunnen redden. Er zijn bedrijven die reeds overschreven data kunnen reconstrueren (geen garanties) maar dat kost erg veel geld, denk aan €1000 per schijf. Je hebt het dan over forensisch onderzoek zo'n beetje.

Het is wel zuur, maar ik hoop dat je nu begrijpt hoe belangrijk het maken van backups is. Die vriend is ook niet al te slim bezig geweest als ik zo vrij mag zijn.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden