FANtv-nl-logo-mobile

Firebird SQL Server...

• Antoine-Darkone
  • Antoine-Darkone's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07 mrt 2010 10:24 #1 door Antoine-Darkone
Firebird SQL Server... werd gestart door Antoine-Darkone
Goedenmiddag allemaal;

Ineens staat het programma: Firebird SQL-Server - Magix Edition op mijn pc; ik kan me niet herinneren dat ik deze geïnstalleerd heb; maar voor ik hem weggooi:

- wat is dit voor programma ?
- hoe kan deze zo "ineens" op mijn pc staan?
- kan ik deze veilig verwijderen ?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07 mrt 2010 12:03 #2 door wampie
Beantwoord door wampie in topic Firebird SQL Server...
- Het is (volgens wat ik via google vond) software tbv databases, die gebruikt wordt bij Magix programma's (beeld, geluid, zie www.magix.com/nl/ ).

- Er zou software op je PC kunnen staan, die bij een update dit erbij heeft gezet. Of je hebt recentelijk een muziek-, video of beeldprogramma gedownload en geinstalleerd. Misschien wordt dit ook geinstalleerd bij update van een driver voor je geluidskaart, je videokaart, of de op het mainboard aanwezige geluids/video functies.

- Niet te beoordelen, want hangt ervan af of je software hebt die gebruik maakt van dit programma. Maar volgens wat ik las op het internet kan het op zich geen kwaad dit te verwijderen.

Het beste ga je eerst eens na of er dergelijke (Magix) software op je pc staat. Kijk ook eens bij je videodriver en/of geluidsdriver of daar het woord Magix voorkomt. Probeer er via google meer over te weten te komen.

• Antoine-Darkone
  • Antoine-Darkone's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07 mrt 2010 13:05 #3 door Antoine-Darkone
Beantwoord door Antoine-Darkone in topic Firebird SQL Server...
Dank je voor je reactie; maar om bij de videodriver/ en/of geluidskaart te kijken daar heb ik geen kaas van gegeten. Hoe kom ik daar om te zien of daar het woord Magix in voorkomt?

Lees meer
07 mrt 2010 14:38 #4 door wampie
Beantwoord door wampie in topic Firebird SQL Server...
Als je van drivers etc. niets van weet kun je er beter niet aan beginnen, want voor je het weet heb je iets ontregeld. Wel kun je met je rechtermuisknop op je bureaublad klikken, eigenschappen kiezen en kijken wat er bij instellingen staat. Niets wijzigen!

Weet je zeker dat je niet onlangs een of ander muziekprogramma of videoprogramma hebt gedownload?

Voor zover ik over die Firebird SQL-Server heb gelezen zit er geen echt gevaar in. Vraag er anders een keer iemand bij die er wat meer verstand van heeft. Zomaar een programma verwijderen dat waarschijnlijk bij een update is geinstalleerd is ook niet alles.

Alternatief is dat je je aanmeldt op een computerforum en de vraag daar voorlegt. Daar zijn ze veel meer thuis in dergelijke dingen. Kijk bijv. eens op: Computeridee of PChelpforum .

Tijd voor maken pagina: 0.178 seconden