FANtv-nl-logo-mobile

Thuisnetwerk

• Ave
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 feb 2011 20:06 #1 door Ave
Thuisnetwerk werd gestart door Ave
Ik heb een thuisnetwerkje waar een desktop (LAN) en twee laptops (WLAN) zijn op aangesloten.
Is er nu een mogelijkheid om het beeld van mijn desktop rechtstreeks op mijn laptop te zien ? En zo ja, hoe moet ik beiden dan instellen ?
Alle computers werken met windows XP.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06 feb 2011 09:52 #2 door wampie
Beantwoord door wampie in topic Thuisnetwerk
Als je XP Professional of XP Media Center Edition hebt kun je de functie "Extern Bureaublad" gebruiken.

Daarover is heel veel beschreven, even googelen met XP extern bureaublad.
Als je alleen de XP Home editie hebt, dan zul je een apart programma moeten gebruiken. Google met XP home extern bureaublad.

Zowel de methode via extern bureaublad als aparte programma's zijn te vinden via deze link .

• Ave
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 feb 2011 11:48 #3 door Ave
Beantwoord door Ave in topic Thuisnetwerk
Dank voor uw hulp. Ik ben intussen al verder gekomen, maar nog niet helemaal. Ziehier wat ik deed:
[size=2>Ik wil het bureaublad van mijn desktop met windows XP Professional (waarop ik de enige gebruker ben) zien op mijn laptop met windows XP Media Center (waarop ik eveneens de enige gebruiker ben). Deze is via WLAN verbonden met het thuisnetwerk.

• Ave
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 feb 2011 12:15 #4 door Ave
Beantwoord door Ave in topic Thuisnetwerk
Sorry. Ik heb iets te snel gereageerd.
Met wat googlen heb ik mijn probleem kunnen oplossen door "het gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console" uit te schakelen werkt alles nu prima zoals ik wou.

Lees meer
06 feb 2011 12:27 #5 door wampie
Beantwoord door wampie in topic Thuisnetwerk
Precies weten doe ik het niet meer, want het is lang geleden dat ik het gebruikt heb. Ongeveer zoals je het beschrijft heb ik het ook gedaan.

Volgens mij moet je in elk geval zorgen dat de gebruikersnamen op de twee PC's verschillend zijn. Daarnaast zul je beslist wachtwoorden moeten toekennen. Zonder werkt het niet. Is ook logisch, anders zou er te makkelijk iemand anders via een netwerk in een PC kunnen komen. Temeer daar dit soort functies vooral bedoeld is voor professionele omgevingen, dus gebruik in grote(re) netwerken.

Vind je het lastig om elke keer bij opstarten een wachtwoord te moeten intikken, dan kun je via TweakUI instellen dat de aanmelding bij Windows automatisch moet plaatsvinden. Dat staat oa hier beschreven.

Werking van extern bureaublad is op allerlei plekken beschreven, ik kan je niet in detail helpen met eventuele problemen, daarvoor gebruik ik het te weinig.
Kijk bijv hier of hier .

Edit: en terwijl ik dit tikte heb je zelf de oplossing gevonden, zo ook prima!

Kees_2011-02-06 15:28:36

Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden