FANtv-nl-logo-mobile

Externe harde schijf gedeeltelijk WISSEN

• Frederik
  • Frederik's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
23 feb 2014 11:04 #1 door Frederik
Externe harde schijf gedeeltelijk WISSEN werd gestart door Frederik
Hallo Allemaal,
Net Windows 8.1 geïnstalleerd. Niet beter wel trager. Oorzaak. ?....
Nauwkeuriger gekeken. Wanneer je op « deze pc » klikt, wordt de mate van vol niet alleen numeriek aangeduid - nog 1,75 MB van 179 GB vrij - maar ook met een blauwe of een rode balk.
Dat trekt de aandacht. Inderdaad « nog 1,75 MB van 179 GB vrij » vraagt om onmiddellijke actie.
De bewuste schijf heb ik uit mijn oude computer gehaald en gebruik die als archief. Heb ik eens een bestand nodig uit vroegere jaren dan ga ik naar de G-drive. Bovendien heb ik een (automatische) back-up in de vorm van een H-drive. Beide drives zijn met een usb-kabel met de pc verbonden.
De H-drive behoeft dus uitsluitend brieven, mails, foto's, werkbladen, tekeningen (cad), scans, pdf's e.d. te bevatten.
Maar er staan ook 'barstens' veel programma-files op.
De vraag is nu : kan ik die ongestraft verwijderen ?
Wie zou mij een antwoord willen/kunnen geven, waarvoor alvast mijn hartelijke dank.
Groetjes,
Draaistroom

Onnavolgbaar slachtoffer van de wet van behoud van ellende

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02 mrt 2014 00:13 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Re: Externe harde schijf gedeeltelijk WISSEN
Een externe hd kan Windows 8 niet trager maken. .. opruimen is aan de gebruiker :lol:

• Frederik
  • Frederik's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
02 mrt 2014 11:58 #3 door Frederik
Beantwoord door Frederik in topic Re: Externe harde schijf gedeeltelijk WISSEN
KlaasG schreef : « Een externe hd kan Windows 8 niet trager maken. .. opruimen is aan de gebruiker »

Hallo KlaasG,
...fijn weer iets van je te horen. Kort en duidelijk met een beetje humor als altijd.
En dat is wellicht mijn probleem. Ik wijd te veel uit, waardoor het zicht op de quintessence vervaagt. Zo ook hier. De vraag was - alle sfeer beschrijvingen weglatend - : "Kan ik van een externe hd alle andere bestanden dan documenten (zoals brieven, mails, foto's, werkbladen, tekeningen (cad), scans, pdf's e.d.) ongestraft verwijderen ?
Ik geef toe : ook al weer iets te lang maar wel duidelijker.
Ik heb trouwens al een 'boel' ogenschijnlijk succesvol verwijderd, maar van de software-files blijf ik liever af totdat....
Mag ik van je vernemen ? waarvoor alvast mijn hartelijke dank.
Met vriendelijke groet,
Draaistroom

Onnavolgbaar slachtoffer van de wet van behoud van ellende

Lees meer
02 mrt 2014 22:48 #4 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Re: Externe harde schijf gedeeltelijk WISSEN
Hoi,

Je kan alles van die hd weggooien. Backup is geregeld vanuit Windows gok ik, Klopt dat?
Oude systeem files van je oude pc heb je nergens meer voor nodig.
Ik zou zelf alle relevante bestanden overhalen naar je nieuwe pc en de oude formateren en dan terugzetten.

Groet
Klaas

Tijd voor maken pagina: 0.185 seconden