- Ontvangen bedankjes 0
tablet
- oerelwijoq
- Onderwerp Auteur
- Gebruiker is geblokkeerd
-
Kan ik hier ook over mijn tablet een vraag stellen? Heb een tablet gekregen maar ik kan geen verbinding maken met Google.Moet google zijn volgens het boekje. Ik dacht dat het met mijn bestaande google-adres zou kunnen. Hij blijft uren!!! synchroniseren of ik krijg de melding, dat er geen verbinding gemaakt kan worden. De accu is opgeladen en wifi werkt ook. De handleiding vermeldt daar verder niks over. Dus weet iemand hier wat meer van of waar ik wat meer info kan krijgen?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Frederik
-
- Expert lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
...je problemen zijn hoop ik opgelost. Ik ben in ieder geval je tablet niet op marktplaats tegen gekomen...
De bedieningsvoorschriften zijn inderdaad zeer middelmatig. Kan ook niet voor 120€.
Blijven proberen dus. Net zolang tot dat...
Ik zelf kan geen contact maken met een extender. Zo'n ding dat de actieradius ven het WiFi-signaal vergroot. Het tablet werkt prima op de router van orange maar met het tablet door het huis wandelen is er niet bij. Klikken op het WiFi-ikoon werkt niet. Mijn vingers zijn te dik.
Is er iemand die weet hoe ik toegang kan krijgen tot het WiFi-center ?
Bedankt alvast.
Groetjes,
Draaistroom
Onnavolgbaar slachtoffer van de wet van behoud van ellende
- Frederik
-
- Expert lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
...was er iets met mijn communicatie aan de hand dat een tijdje fantv.nl onbereikbaar was ?
Gelukkig hebben we weer contact.
Wat betreft het tablet, dat werkt prima, zolang ik maar in de buurt van de Livebox (orange) blijf. De Netgear extender (40€) werkt niet naar tevredenheid. Als ik buiten het bereik van de Livebox geraak en de extender het overneemt moet ik steeds weer opnieuw in het netwerkcentrum de extender aanklikken. Evenzo als ik weer in de buurt van de Livebox kom.
Ik denk toch dat ik iets verkeerd doe. Als en wanneer dat normaal zou zijn is de extender in ieder geval iets voor marktplaats.nl...
Wie helpt ?
Groetjes,
Draaistroom
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
- Ontvangen bedankjes 4
De achterliggende gedachte van een extender is dat hij hetzelfde SSID krijgt als je live box van orange. Android neem bij verlies aan connectie normaal de sterkste zender wel weer over, maar... als hij nog wat ontvangst van de livebox heeft blijft ie gewoon op de livebox hangen. Dan kan je hem inderdaad handmatig overzetten... Mogelijk helpt het ook als je hetzelfde SSID gebruikt .. Ik heb zelf geen directe ervaring met een extender.. maar wel dat ik door een gebouw met meerdere Accespoints loop met allemaal hetzelde SSID en dat werkt als een trein... neemt ie zo over.
- Frederik
-
- Expert lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
KlaasG schreef : In je andere topic zeg je dat je niet bij de wifi instellingen kan... wat is nou echt het probleem?
De achterliggende gedachte van een extender is dat hij hetzelfde SSID krijgt als je live box van orange. Android neem bij verlies aan connectie normaal de sterkste zender wel weer over, maar... als hij nog wat ontvangst van de livebox heeft blijft ie gewoon op de livebox hangen. Dan kan je hem inderdaad handmatig overzetten... Mogelijk helpt het ook als je hetzelfde SSID gebruikt .. Ik heb zelf geen directe ervaring met een extender.. maar wel dat ik door een gebouw met meerdere Accespoints loop met allemaal hetzelde SSID en dat werkt als een trein... neemt ie zo over.
Hallo KlaasG,
...wat zou ik moeten zonder jouw expertise.
De experts van het HP-forum, vragen een KUDOS als je vind dat het antwoord werkte...
Allereerst de kwestie van de wifi-instellingen. Dat was een aanloopprobleem. Het bijgeleverde manual is zo summier dat ik geprobeerd heb met mijn wijsvinger op het ikoontje helemaal bovenaan op het scherm te drukken. Immers, zo gaat het bij windows met de muis, nietwaar.
Jouw suggestie - Dan kan je hem inderdaad handmatig overzetten - behoeft enige toelichting. Is er een knop op de livebox of op de extender waarmee dat kan, of wordt bedoeld via de wifi-instelling te kiezen voor of de livebox of de extender met als consequentie steeds weer het wachtwoord in te toetsen ?
Ook de suggestie - Mogelijk helpt het ook als je hetzelfde SSID gebruikt - behoeft nader uitleg.
Dat is ook de grootste wens van mijn vrouw om met haar tablet door het hele huis te wandelen zonder dat ze het contact met de buitenwereld verliest.
Meer dan één KUDOS waard...
Bedankt alvast en groetjes,
Draaistroom
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
- Ontvangen bedankjes 4
Zelfde ssid is je netwerk naam op de extender en de livebox gelijk maken.
Er zijn ook tooltjes om de signaal sterkte te meten. Hiermee heb ik mijn connectie met de ziggo router al eens bekeken. Van 3, 5 mb naar 20mb na wat aanpassingen. Zelf gebruik ik de app: wifi analyzer.
- Frederik
-
- Expert lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
KlaasG schreef : Handmatig is zelf elke keer de verbinding kiezen.. dat wil je niet.
Zelfde ssid is je netwerk naam op de extender en de livebox gelijk maken.
Er zijn ook tooltjes om de signaal sterkte te meten. Hiermee heb ik mijn connectie met de ziggo router al eens bekeken. Van 3, 5 mb naar 20mb na wat aanpassingen. Zelf gebruik ik de app: wifi analyzer.
Hallo KlaasG,
...bedankt voor je antwoord.
Twee dingen :
1. Als ik éénmaal contact heb met de Livebox van orange.fr of met de Repeter (N WN3000RP) van Netgear heb ik snelheid genoeg. Maar voordat het zover is...
2. De 'Router' van orange.fr - de Livebox dus - heeft als SSID « Livebox » en de SSID van de repeteur : « Livebox_EXT »
Verlaat ik het bereik van de ene dan moet ik weer alles invullen om in het bereik van de ander te kunnen internetten. Een crime.
De SSID van de ene wordt niet geaccepteerd door de andere. Gelijkmaken leidt ook tot niets.
Is er verder nog iets dat ik kan doen ? Marktplaats ?
Ik houd me aanbevolen.
Tot gauw,
Draaistroom
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
- Ontvangen bedankjes 4
Je zou ook alles gelijk moeten kunnen houden. . Ze weten van elkaar niet dat ze bestaan.
- Frederik
-
- Expert lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
KlaasG schreef : Alles opnieuw invullen? ??? Android onthoudt de gegevens je hoeft akten de verbinding te kiezen.
Je zou ook alles gelijk moeten kunnen houden. . Ze weten van elkaar niet dat ze bestaan.
Hallo KlaasG,
...inderdaad verbazingwekkend.
« Alles opnieuw invullen???? ». Inderdaad. Niet alles, alleen de beveiligingssleutel, die ik gemakshalve reeds teruggebracht heb tot een gemakkelijk te onthouden zelfstandig naamwoord voorafgegaan door twee cijfers. Genoeg combinaties en permutaties om het de hacker niet gemakkelijk te maken.
« Android onthoudt de gegevens je hoeft alleen de verbinding te kiezen. »
Daar zou ik al vrede mee kunnen hebben. Echter, na het kiezen van de verbinding (welke router : de Livebox of de Repeter) volgt het pop-up schermpje om de beveiligingssleutel in te toetsen.
Dat komt waarschijnlijk omdat de Livebox een andere SSID heeft dan de Repeter. Het verschil is slechts de extensie : « _EXT » maar genoeg om mij het leven met mijn tablet ongemakkelijk te maken.
De oplossing zou dus zijn dat ik een manier vind om beide verschillende SSID's "om te katten" tot een nieuwe unieke voor beide gelijke SSID.
Maar hoe ?
KlaasG, doe eens een suggestie, waarvoor ik je minimaal drie KUDOS geef.
Groetjes,
Draaistroom
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
- Ontvangen bedankjes 4
De manier waarop verschilt nog al per router/extender. In de basis is hij meestal wel gelijk. Je kan als je verbinding hebt met de router/extender deze via internetexplorer benaderen. Als je het ip adres zo niet weet (vaak 192.168.1.1 oid) kan je hem achterhalen via:
* uitvoeren van cmd.exe. Dat geeft je een dos prompt.
* ipconfig intikken... dat geeft je de netwerkgegevens waaronder de gateway.
* de router/extender zit dan op dat ip adres en kan je benaderen door deze in internetexplorer in te geven.
In internetexplorer kan je dan de menus doorlopen en daar zit dan een optie om een SSID in te stellen en vaak ook om in te stellen of kanalen automatisch gekozen moeten worden of dat je hem hard wilt instellen en zo kan je nog wat tweaken. Je kan beide dan ook hetzelfde wachtwoord/sleutel geven (wel zo handig als de SSID ook gelijk zijn).
Ik heb zelf geen extender dus nooit ingesteld, maar lees her en der ook dat je soms de DHCP-server op het ding moet uitschakelen. Deze geeft een aangesloten apparaat een nieuw IP adres en zorgt dat je dus ook regelmatig opnieuw moet verbinden. Dit zal in dezelfde menuopties ergens zitten.
In principe is het niet goed dat jij elke keer een sleutel moet ingeven. Dit is geen standaard gedrag van android. Mogelijk dat het een combinatie van factoren is. Ik heb ergens gelezen dat het kan komen doordat je wachtwoorden hebt gewijzigd en dat android dat vervolgens niet goed heeft opgeslagen. De oplossing zou dan zijn de bestaande netwerkverbindingen te vergeten. Daarna kan je ze opnieuw aanmaken en zou het goed moeten gaan. Als je een verbinding ingesteld hebt.. wifi uitschakelt op de tablet en daarna weer inschakelt zal de verbinding automatisch hersteld moeten worden. Hierbij kiest hij altijd de laatste verbindingen. Zo werkt het bij mij in elk geval op 2 tablets en een android telefoon.. dus zou bij jou ook moeten werken..
succes