FANtv-nl-logo-mobile

telefoon nr. onderdrukt

  • Janneke36
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25 mrt 2006 10:13 #1 door Janneke36
telefoon nr. onderdrukt werd gestart door Janneke36
Zoals zoveel mensen krijg ik zeer regelmatig telefoontjes waar ik niet op zit te wachten, zeg maar spam, van callcentra. Nu hebben deze telefoontjes altijd 1 ding gemeen. Het telefoonnummer is altijd onderdrukt. Mijn vraag is nu: bestaat er een telefoontoestel die aan de melding "nummer onderdrukt" een functie kan koppelen zoals, annuleren of doorschakelen naar de voicemail zodat je een tekst eraan kunt hangen als bijvoorbeeld "om deze abonnee te kunnen bereiken moet u uw nummeronderdrukking uitschakelen".

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 mrt 2006 13:19 #2 door GJC
Beantwoord door GJC in topic telefoon nr. onderdrukt
Ik zou het niet weten, maar ik volg de antwoorden met grote belangstelling. Lijkt mij ook wel wat.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25 mrt 2006 14:26 #3 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic telefoon nr. onderdrukt
Je kan je ook afmelden via infofilter.


www.infofilter.nl/InfoWWW/php/form_dm.php


Dit schijnt best aardig te werken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 mrt 2006 14:43 #4 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic telefoon nr. onderdrukt
Mijn tactiek, tot nu toe, is om (zeker rond etenstijd) telefoontjes waarbij het nummer onderdrukt is, niet te beantwoorden.
Met vrienden die een geheim nummer hebben, heb ik een speciale afspraak gemaakt om toch bereikbaar te zijn.
Maar ik volg de antwoorden ook met grote belangstelling.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 mrt 2006 16:29 #5 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic telefoon nr. onderdrukt
dat was vorige week / 2 week terug behandelt bij kassa , alicht dat je daar meer info erover terug kunt vinden , ook dat wat klaas zegt werd toen besproken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cees-Schenkel
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 mrt 2006 17:12 #6 door Cees-Schenkel
Beantwoord door Cees-Schenkel in topic telefoon nr. onderdrukt
Het systeem moet er zijn, multikabel werkt er mee, als ik storing heb dan krijg ik een bandje, de nummerherkenning staat uit, wij kunnen u nu niet helpen ivm veiligheid personeel ( ik heb een geheim nr) moet ik dus met mijn 06 de servicelijn bellen!


Cees

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 mrt 2006 17:19 #7 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic telefoon nr. onderdrukt
Naar aanleiding van de reacties van Klaas en Amdusias ben ik op de site van de VARA gaan kijken.
De uitzending over de callcenters is daar nog steeds te bekijken.
Volgens die uitzending bestaat er een apparaatje (voor nummermelding) dat anonieme bellers kan weren, en indien gekoppeld aan een telefoonbeantwoorder, een boodschap kan afgeven aan de anonieme beller.
link naar de uitzending

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 mrt 2006 17:44 #8 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic telefoon nr. onderdrukt
In de uitzending wordt ook hier naar verwezen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 mrt 2006 10:42 #9 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic telefoon nr. onderdrukt
Infofilter is een mooi initiatief en ontsproten uit Wegener DM.

Ik zal jullie niet vervelen met enorm veel info maar Wegener DM is
marktleider in het vekopen / verhuren van gegevens van Nederlandse
burgers. Er wordt grof geld verdiend met deze gegevens maar uiteraard
wel met inachtneming van de wetgeving.

Wat ik bedoel aan te geven is dat Infofilter en andere "afmeld initiatieven"
mijn voorkeur niet hebben. Zie het als vervelende spam met een knop
"klik hier om je af te melden". Op het moment dat jij op die knop
"afmelden" klikt weet de afzender dat het e-mail adres actief is en actieve
e-mail adressen zijn geld waard.......

In het voorbeeld ga ik wel uit van bedrijven die zich niet aan de wet- en
regelgeving houden. Je mag er van uit gaan dat de meeste bedrijven met
telemarketing zich wel aan de regels houden maar toch..... Het blijven
vervelende en vaak storende telefoontjes.

Zelf hebben wij op onze vaste lijn niet eens nummermelders. Als de
telefoon gaat is het voor ons dus altijd een verassing en dat heeft ook wel
weer wat. Ik vraag, afhankelijk van mijn bui op dat moment, vaak als
eerste met wie ik spreek (naam medewerker of namens welk bedrijf ze
bellen) en dan hoe ze aan mijn gegevens komen. Meestal wordt het dan al
snel stil. De gemiddelde callcentermedewerker heeft slechts een
standaard verhaal klaar en mijn hele avond is weer goed als ik zo'n
gladde marketeer weer aan het stamelen heb gekregen [img]smileys/smiley2.gif[/img]

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 mrt 2006 12:28 #10 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic telefoon nr. onderdrukt
Vragen of ze je willen verwijderen uit hun bestand. Als het zelfde bedrijf weer belt, dreigen emt gerechtelijke stappen dat hun zch niet aan de afspraak hebben gehouden ze uit hun bestand te verwijderen.


En voila de telefoontjes nemen langszaam af. Wij hebben er nog maar heel zelden last van.. 1x in het half jaar is veel.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden

© FANtv.nl