FANtv-nl-logo-mobile

Interface website

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 nov 2004 20:18 #1 door Guests
Interface website was gemaakt door Guests
Onderwerp is wellicht niet helemaal op z'n plaats hier, maar de vraag paste helemaal niet onder de andere rubrieken.

Mijn vraag gaat meer om de 'lay-out' van een website. Om een website niet al te rechthoekig te maken, vroeg ik me af met welke programma's je tekstvakken meer ronding kunt meegeven. Met ronding bedoel ik bijvoorbeeld de homepage van de digitale revolutie en dan die lichtblauwe vakken....

Kan dit bijvoorbeeld met een gratis programma als de GIMP? Zo ja, kan iemand me dan van tips voorzien. Niet gelijk met een link komen, want ik beschik nog over beperkt internet (zit in West-Afrika).

Zo niet, suggestie voor een ander (liefst gratis) programma?

Hardstikke bedankt alvast,
Ewien

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

• BobRoss
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 nov 2004 08:09 #2 door BobRoss
Beantwoord door BobRoss in topic Interface website
dit soort rondingen kun je niet simpelweg direct door het programma laten maken. je moet ze zelf maken.

kies je favoriete beeldbewerkingsprogramma (bijvoorbeeld the gimp, maar elke andere is goed, zelfs paint), en maak een afbeelding van een afgeronde hoek. (bijvoorbeeld zoals hieronder)

het enige wat je nu nog nodig hebt is dezelfde hoek nog 3x, maar dan gedraaid natuurlijk *)

Je kunt de hoeken niet simpelweg in de hoeken van "tekstvak" plaatsen. maak het liefst gebruik van DIV (af anders tabellen, hoewel deze hier niet voor zijn bedacht maar het werkt wel) in je webpagina om "containertjes" te maken voor je hoeken, de rest van de randen en de tekst die je er eventueel in wilt plaatsen.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.284 seconden