FANtv-nl-logo-mobile

Frontpage 2000

• johanL
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 mrt 2005 18:55 #1 door johanL
Frontpage 2000 was gemaakt door johanL
Heb een fotopagina op mijn homepage geplaatst,met de foto,s miniatuur,en een hyperlink naar het orgineel.Nu werkt alles ,alleen de miniatuur foto,s worden niet geplaatst .Er komt een rood kruisje,en het bestnd van de foto Wie weet hiervoor een oplossing?
De urll is home.planet.nl/~luybe021 Bij voorbaat dank JohanL

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

• BobRoss
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mrt 2005 06:43 #2 door BobRoss
Beantwoord door BobRoss in topic Frontpage 2000
je thumbnails (miniaturen) worden niet weergegeven omdat deze simpleweg niet aanwezig zijn op de server (of de locatie waar je naartoe verwijst).

de thumbnail van bijvoorbeeld de eerste foto zou hier moeten staan:
http://home.planet.nl/~luybe021/images/Im001813_small1.jpg

als je op bovenstaande link klikt zie je zelf al dat de foto daar dus niet te vinden is.

dus OF je hebt de thumnail plaatjes (die dus anders zijn dan de originele grote foto's) niet geüpload naar je server,

OF ze staan in een andere map dan bovenstaande url,

OF je hebt er bij het maken van de hyperlinks geen rekening mee gehouden dat de benaming van je pad hoofdlettergevoelig is.

1 ding is duidelijk: de plaatjes staan niet op de plaats waar de hyperlink in je html naar verwijst ;) .

• johanL
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mrt 2005 17:31 #3 door johanL
Beantwoord door johanL in topic Frontpage 2000
Hallo Bob??
Bedankt voor je reactie. Maar hoe los ik dit op?
Ben leek,heb twee jaar geleden dit websitje gemaakt.en nu ik met pensioen ben wil ik er weer mee bezig zijn,maar het valt nog niet mee.Ik voeg de foto in,maak er een miniatuur van,dan maak ik een hyperlink naar de foto. en sla hem op.
Volgens mij heb ik alles ge upload naar de hompage.
Wat is nu wijsheid? Kan ik beter alles over doen ,of is het zo te verhelpen.Graag nog een keer een reactie.
Vr Gr JohanL

• BobRoss
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mrt 2005 22:32 #4 door BobRoss
de miniatuur en de orginele foto zijn niet één en dezelfde.

de eerste is een verkleinde versie, zodat deze logischerwijs snel laad op je thumbnails pagina.

je dient ze dus ook ALLEBEI op je server te zetten. zowel de miniatuur, als het origineel (wat er al staat).

• BobRoss
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 mrt 2005 09:15 #5 door BobRoss
als je de miniaturen niet meer hebt kun je 2 dingen doen.

of je gaat zelf aan de slag om van al je foto's miniaturen te maken. dus verkleinen en comprimeren, waarna je die de benaming geeft zoals die al in je html voorkomen (die met de toevoeging _small1.jpg) waarna je deze naar je server verplaatst waar je pagina ze al probeert te vinden (map images).

of, en zeker wanneer je een programma hebt gebruikt om het foto overzicht te maken, je maakt het opnieuw. dit lijkt me het handigste aangezien al je evrwijzingen dan automatisch kloppen en de thumbnails zo klein mogelijk worden gecomprimeerd en opgeslagen.

Tijd voor maken pagina: 0.333 seconden