- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- DIGITAAL
- Programmeren
- betalen of gratis?
betalen of gratis?
- Swing
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
30 mrt 2006 09:19 #1
door Swing
betalen of gratis? werd gestart door Swing
heb een domeinnaam doch vraag me nu af of ik gebonden ben aan betaalde hosting, volgens velen geleverd met alle zaken, of kan ik met mijn eigen domeinaam ook gratis ergens hosten?
gz marc
gz marc
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- JoWilly
- Bezoeker
30 mrt 2006 09:37 #2
door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic betalen of gratis?
Ja, bij jezelf.
Neem een oude computer en richt die in als een server.
In het laatste PC-active nummer wordt hier meer over verteld.
Neem een oude computer en richt die in als een server.
In het laatste PC-active nummer wordt hier meer over verteld.
- Swing
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mrt 2006 10:45 #3
door Swing
Beantwoord door Swing in topic betalen of gratis?
dank jo wily. ga dat magazine aanschaffen.
gz marc
gz marc
- JoWilly
- Bezoeker
30 mrt 2006 11:34 #4
door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic betalen of gratis?
succes
- Marnix
- Bezoeker
31 mrt 2006 10:06 #5
door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic betalen of gratis?
Hou er rekening mee dat de PC die je als server gaat gebruiken dus 24/7 online moet zijn. Staat het ding dus thuis uit dan is ook jouw website / domein uit de lucht en niet toegankelijk / bereikbaar.
Verder dacht ik dat je om een nl domeinnaam te registreren altijd een isp nodig hebt. Let er dan op of het domein jouw eigendom wordt of dat je de domeinnaam "least" zeg maar, de domeinnaam zal dan nooit jouw eigendom worden, je huurt dan zeg maar het recht op gebruik van de domeinnaam.
Voor een paar euro per maand kun je al "serverruimte" huren die 24/7 en 365 dagen per jaar aan staat. Ook zijn er verschillen in servers (Apache / Unix en dat soort zaken waar ik te weinig van af weet).
Verder dacht ik dat je om een nl domeinnaam te registreren altijd een isp nodig hebt. Let er dan op of het domein jouw eigendom wordt of dat je de domeinnaam "least" zeg maar, de domeinnaam zal dan nooit jouw eigendom worden, je huurt dan zeg maar het recht op gebruik van de domeinnaam.
Voor een paar euro per maand kun je al "serverruimte" huren die 24/7 en 365 dagen per jaar aan staat. Ook zijn er verschillen in servers (Apache / Unix en dat soort zaken waar ik te weinig van af weet).
- Test
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 apr 2006 00:09 #6
door Test
Klik hier en geef je reactie over Microsoft en Apple!!!!
Beantwoord door Test in topic betalen of gratis?
Je kunt zelf een windows pc'tje aanschaffen en er en WAMP server van maken (windows apache mysql php)
Persoonlijk zou ik gaan voor de Lamp (Linux Apache PHP Mysql)
Maar zoals hierboven ook al verteld is: je PC zal dag en nacht aan moeten staan, maar dat is niet het enige. Stel je router valt uit, of je internetprovider heeft storing. Of misschien zelf wel een stroomstoring.
Je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren, dus als het een siteje is waarvan je zelf de site meer bezoekt dan de rest bij elkaar, dan zou ik een home-servertje op zetten.
Maar anders zou ik toch echt eventjes gaan kijken bij www.webstekker.nl en www.pcextreme.nl.
edit:
je kunt natuurlijk ook naar de gratis hosts als www.freehostia.com en www.awardspace.com kijken, zijn ook perfect (alleen dat de mail() functie is disabled is wat minder)
En dan schaf je een domeintje al op www.tipdots.com en dan ben je klaar, gratis
Lukie38822.093287037
Persoonlijk zou ik gaan voor de Lamp (Linux Apache PHP Mysql)
Maar zoals hierboven ook al verteld is: je PC zal dag en nacht aan moeten staan, maar dat is niet het enige. Stel je router valt uit, of je internetprovider heeft storing. Of misschien zelf wel een stroomstoring.
Je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren, dus als het een siteje is waarvan je zelf de site meer bezoekt dan de rest bij elkaar, dan zou ik een home-servertje op zetten.
Maar anders zou ik toch echt eventjes gaan kijken bij www.webstekker.nl en www.pcextreme.nl.
edit:
je kunt natuurlijk ook naar de gratis hosts als www.freehostia.com en www.awardspace.com kijken, zijn ook perfect (alleen dat de mail() functie is disabled is wat minder)
En dan schaf je een domeintje al op www.tipdots.com en dan ben je klaar, gratis
Lukie38822.093287037
Klik hier en geef je reactie over Microsoft en Apple!!!!
- ricola
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
31 juli 2006 09:45 #7
door ricola
Beantwoord door ricola in topic betalen of gratis?
gm
dank heren voor de instructie. ben wat laat door vakantie maar ga er eens serieus werk van maken. had ooit al een domeinaam geleast en overweeg na het lezen van jullie commentaar niet om oud pctje continue in de lucht te houden dus ga kijken naar goedkoop hostingadres, nog enige suggesties bij wie ik aan kan kloppen met al in het bezit van een domeinnaam
"gz marc
dank heren voor de instructie. ben wat laat door vakantie maar ga er eens serieus werk van maken. had ooit al een domeinaam geleast en overweeg na het lezen van jullie commentaar niet om oud pctje continue in de lucht te houden dus ga kijken naar goedkoop hostingadres, nog enige suggesties bij wie ik aan kan kloppen met al in het bezit van een domeinnaam
"gz marc
Tijd voor maken pagina: 0.251 seconden