FANtv-nl-logo-mobile

Wat nou auto ’TESTS’?!

• wogoos
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
07 jan 2006 14:35 #1 door wogoos
Wat nou auto ’TESTS’?! was gemaakt door wogoos
Ben ik de enige die zich kapot ergert aan die altijd zo politiek correcte 'tests' op de nederlandse televisie?

Zowel 'RTL autowereld', 'Gek op wielen' als 'Auto-experience' vermelden iedere week over elke auto: 'hij heeft een goede wegligging' en 'ziet er sportief uit'. Of het nu gaat om de goedkoopste Kia of om een dikke BMW, ik heb nog nooit enig kritisch punt gehoord! En zo foutloos zullen die Hyundai's en Kia's echt niet zijn hoor. Nee, dan het Engelse 'Top Gear', daar wordt gezegd wat goed is en wat slecht is, zoals het hoort.

Ik weet wel, echte kritiek mag er niet geleverd worden in nederland omdat die kritiek niet gepikt zou worden door de automerken. Maar geef dan toe dat er alleen maar mooie plaatjes worden getoond en dat ze verder niks zinnigs te vermelden hebben over hoe goed of slecht de auto's zijn. Noem het dus geen 'tests', want dat zijn het niet.

Ben benieuwd naar jullie meningen!

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 jan 2006 14:51 #2 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Wat nou auto ’TESTS’?!
Ik denk dat je je daar niet te druk om moet maken.
Op televisie is toch het meeste doorgestoken kaart.
De mens wil nu eenmaal graag bedonderd worden.
De jongens die een autoprogramma maken willen graag in zo'n karretje rondscheuren, en ik denk dat als ze te kritisch zijn, ze minder medewerking krijgen. Oftewel: slechte kritiek, dan geen auto.
Misschien dat je meer waarde kan hechten aan het oordeel van de ANWB of consumentenorganisaties.......

• marcel-van-der-laan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 feb 2006 16:34 #3 door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic Wat nou auto ’TESTS’?!
Nee je bent zeker de enige niet,de enige remedie is er niet naar kijken.Het enige autoprogramma dat ik kijk is Topgear,alleen dat wordt niet meer uitgezonden op de BBC [img]smileys/smiley18.gif Alleen nog herhalingen op Veronica op vrijdagavond,maar Bob heeft gelijk niet druk over maken.Als ik iets over een auto van een bepaald merk wil weten dan lees ik de tests in de diverse autobladen die er zijn.Of ik ga naar de dealer en maak een proefrit.

Meer
15 apr 2006 17:37 #4 door Casperr
Beantwoord door Casperr in topic Wat nou auto ’TESTS’?!
dat is nu toevallig....... of juist niet???

ik ben het helemaal met Eric S eens...... ik ga ook regelmatig over mijn nek van die Nederlandse 'autoprogramma's'.... wat een gezever.... Ik heb net de 'impressie' van de BWM 130i gezien...... Als je net gisteren (de herhaling) van TopGear hebt gezien waarin de 130i werd vergeleken met de Golf GTI dan lach je die impressie van Autoexperience van de 130i toch uit..... of niet?

[img]smileys/smiley11.gif[img]smileys/smiley11.gif[img]smileys/smiley11.gif[img]smileys/smiley11.gif

Gebroeders Coronel.... krijgen jullie betaald voor deze 'objectieve' impressie ??

[T]

• Toon
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 apr 2006 18:35 #5 door Toon
Beantwoord door Toon in topic Wat nou auto ’TESTS’?!
Top Gear is nou ook niet je van het, ook iedere keer hetzelfde. Is het geen auto met minstens een 10l motor, met op z'n minst 10 cilinders, minimaal 500pk, 0-100 in 3 sec, dan is het bij voorbaat al niks. Iedere auto wordt gewoon afgezeken. Is TopGear dan wel zo objectief? Daar wordt toch ook alleen maar verteld wat meneer Clarkson, Hammond en May goed danwel niet goed vinden. Dus wat nou objectief? En valt dit dan wel onder de noemer "tests"? Dat zijn het iig ook niet.

Overigens heb ik toch de schurft aan al die Engelse programma's. Alles moet maar goorder, ranziger, harder etc. Het gaat er alleen maar om om iemand/iets zo veel mogelijk af te zeiken en te vernederen. Verder gaat het nergens meer over.
Toon38822.9021527778

Meer
16 apr 2006 09:29 #6 door kosmos
Beantwoord door kosmos in topic Wat nou auto ’TESTS’?!

Toon schreef : Top Gear is nou ook niet je van het, ook iedere keer
hetzelfde. Is het geen auto met minstens een 10l motor, met op z'n
minst 10 cilinders, minimaal 500pk, 0-100 in 3 sec, dan is het bij
voorbaat al niks. Iedere auto wordt gewoon afgezeken. Is TopGear
dan wel zo objectief? Daar wordt toch ook alleen maar verteld wat
meneer Clarkson, Hammond en May goed danwel niet goed vinden.
Dus wat nou objectief? En valt dit dan wel onder de noemer "tests"? Dat
zijn het iig ook niet.

Overigens heb ik toch de schurft aan al die Engelse programma's.
Alles moet maar goorder, ranziger, harder etc. Het gaat er alleen maar
om om iemand/iets zo veel mogelijk af te zeiken en te vernederen.
Verder gaat het nergens meer over.

Ik ben het deels mee eens aangezien Top Gear heeft duurdere auto`s
omdat ze punt1. meer connecties hebben. Punt 2. Bekender zijn. En punt
3. Een veel hoger budget. De enigste auto programma`s die ik kijk zijn
Top Gear en evt. de grote buurt en de nederlandse mocht er iets
verheffends te zien zijn.

No life Without cars

Meer
23 apr 2006 19:01 #7 door Casperr
Beantwoord door Casperr in topic Wat nou auto ’TESTS’?!

Toon schreef :
Top Gear is nou ook niet je van het, ook iedere keer hetzelfde. Is het geen auto met minstens een 10l motor, met op z'n minst 10 cilinders, minimaal 500pk, 0-100 in 3 sec, dan is het bij voorbaat al niks. Iedere auto wordt gewoon afgezeken. Is TopGear dan wel zo objectief? Daar wordt toch ook alleen maar verteld wat meneer Clarkson, Hammond en May goed danwel niet goed vinden. Dus wat nou objectief? En valt dit dan wel onder de noemer "tests"? Dat zijn het iig ook niet.

Overigens heb ik toch de schurft aan al die Engelse programma's. Alles moet maar goorder, ranziger, harder etc. Het gaat er alleen maar om om iemand/iets zo veel mogelijk af te zeiken en te vernederen. Verder gaat het nergens meer over.

een duidelijk voorbeeld van iemand die maar wat roept..... wat heb ik in mijn betoog nu net aangegeven? TopGear vegeleek de 130i met de nieuwe Golf Gti... heeft een Golf Gti 10 cilinders?, 500 pk wellicht? Van 0-100 in 3 seconden misschien?? Nee dus.........

Toch waren ze lovend over de Golf waarbij de 130i werd afgeserveerd vanwege de veel te hoge prijs en de veel te kleine ruimte achterin. Positief waren ze wel over de 130i tijdens de rijimpressie..... kortom, uit niets uit de impressie bleek maar iets waar de heren van TopGear van worden beschuldigd..

Dat ze soms ongezouten kritiek leveren dat staat vast: ze zeggen tenminste waar het op staat: iets wat van de Nederlandse automobiel journalisten niet kan worden gezegd !
Comdutch38830.8767939815

[T]

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 apr 2006 19:38 #8 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic Wat nou auto ’TESTS’?!
Topgear heeft, net als veel BBC producties, tenminste humor in het
programma en is niet wars van zelfspot. Daar kunnen veel mensen nog wel
wat van leren. Kortom, neem jezelf niet te serieus.

Tijd voor maken pagina: 0.349 seconden