- FANtv
- Forum
- AUTO
- Technische vragen
- Tweedehands auto kopen
Tweedehands auto kopen
- XiNoYs_huisgenootje
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
23 dec 2004 14:12 #1
door XiNoYs_huisgenootje
Tweedehands auto kopen werd gestart door XiNoYs_huisgenootje
Hey hallo iedereen!
Ik wil graag een tweedehands auto kopen, maar kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten? Ik ben namelijk een vrouw en ik wil liever niet afgezet worden...
Wie heeft er goede tips voor mij??? Misschien gaat een vriend van mij mee, maar dat is niet zeker. En kan iemand tips geven over goede automerken?
Thanx!
Ik wil graag een tweedehands auto kopen, maar kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten? Ik ben namelijk een vrouw en ik wil liever niet afgezet worden...

Thanx!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Guests
- Bezoeker
-
19 jan 2005 19:07 #2
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Tweedehands auto kopen
Zorg er toch maar voor dat er iemand bij je is die er echt iets van kent. En liefst iemand die geen belang heeft bij de wagen die je koopt. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand verblind door ' het willen hebben' een miskoop doet. Liefde maakt blind, ook op het eerste zicht.
Tips :
-Olielekken
-Realistische Km stand? Zie ook de staat van de bekleding na.
-Werd de wagen voor korte afstanden gebruikt en was men spaarzaam met een koude motor.
-Mag hij gekeurdw worden (stel voor, indien OK , betaalt de koper de keuring, indien niet de verkoper)
-En rij er mee !!!!! Over de slechtst mogelijke wegen.
- en denk erom, een deukje of krasje, krijg je weg, maar een geur meestal niet.
Veel plezier.
Tips :
-Olielekken
-Realistische Km stand? Zie ook de staat van de bekleding na.
-Werd de wagen voor korte afstanden gebruikt en was men spaarzaam met een koude motor.
-Mag hij gekeurdw worden (stel voor, indien OK , betaalt de koper de keuring, indien niet de verkoper)
-En rij er mee !!!!! Over de slechtst mogelijke wegen.
- en denk erom, een deukje of krasje, krijg je weg, maar een geur meestal niet.
Veel plezier.
- XiNoYs_huisgenootje
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
24 jan 2005 06:19 #3
door XiNoYs_huisgenootje
Beantwoord door XiNoYs_huisgenootje in topic Tweedehands auto kopen
Bedankt voor de tips Phil!!! Ik ben benieuwd met wat voor bak ik thuiskom... Als iemand anders nog goede tips heeft of (minder) leuke anekdotes, dan hoor ik het wel!!!
- Guests
- Bezoeker
-
26 jan 2005 17:42 #4
door Guests
ja autoos remmen test doen nieuwe olieen erin nieuwe filters olie en lucht filter nieuwe bougies erin doen uitlaat controleren. na 100000 km moet er een nieuwe distributie riem in. vraag een nieuwe apk er bij. koop een banden profiel dikte metertje nieuwe banden hebben 7 mm dikte profiell let op roest
- Guests
- Bezoeker
-
02 feb 2005 18:22 #5
door Guests
Ben natuurlijk wel een beetje niuwsgierig geworden ! Al iets gekocht?
Nog een kleine tip. In België valt het op dat je voor een kleine opleg, op een kleine middenklasser (focus, golf, astra) dikwijls een gewone middenklasser (passat, mondeo, vectra) kan kopen. En voor de taksen en onderhoud hoef je het zeker niet te laten. Ze hebben immers dikwijls hetzelfde vermogen en cylinderinhoud. Maar dit is dan ook een dieselland (noodgedwongen).
Succes nog.
Phil
Nog een kleine tip. In België valt het op dat je voor een kleine opleg, op een kleine middenklasser (focus, golf, astra) dikwijls een gewone middenklasser (passat, mondeo, vectra) kan kopen. En voor de taksen en onderhoud hoef je het zeker niet te laten. Ze hebben immers dikwijls hetzelfde vermogen en cylinderinhoud. Maar dit is dan ook een dieselland (noodgedwongen).
Succes nog.
Phil
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden