- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- AUTO
- Technische vragen
- techniek
techniek
- OiT
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
17 aug 2005 20:45 #1
door OiT
techniek werd gestart door OiT
Ik bezit een Opel Vectra en heb nu ongeveer 27.000 km.
Op de auto bevinden zich 16 duim allum velgen met de originele banden type H.
Sedert enkele weken hoorde ik tijdens het rijden achteraan een kloppend geluid. Na bevraging in de garage is het geluid afkomstig van de banden. Dit blijkt ook zo te zijn want de banden die achteraan gelegen waren werden vooraan geplaatst. Gevolg was dat het kloppen nu vooraan te horen is.
Volgens mijn garagehouder zou dit wel ophouden als de banden verder afgesleten zijn. Maar ja ! Op versleten banden wens ik niet gaan rijden.
De geplaatste banden zijn van het merk Goodyear.
Kan iemand mij enige raad geven.
Welke is zijn ervaring met de Opel Vectra en met deze banden? Wat heeft U gedaan indien U dit probleem ervaren hebt. Welke banden raad U mij aan als ik andere banden plaats?
Op de auto bevinden zich 16 duim allum velgen met de originele banden type H.
Sedert enkele weken hoorde ik tijdens het rijden achteraan een kloppend geluid. Na bevraging in de garage is het geluid afkomstig van de banden. Dit blijkt ook zo te zijn want de banden die achteraan gelegen waren werden vooraan geplaatst. Gevolg was dat het kloppen nu vooraan te horen is.
Volgens mijn garagehouder zou dit wel ophouden als de banden verder afgesleten zijn. Maar ja ! Op versleten banden wens ik niet gaan rijden.
De geplaatste banden zijn van het merk Goodyear.
Kan iemand mij enige raad geven.
Welke is zijn ervaring met de Opel Vectra en met deze banden? Wat heeft U gedaan indien U dit probleem ervaren hebt. Welke banden raad U mij aan als ik andere banden plaats?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- mwdecor
- Bezoeker
- Poeh1
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
29 okt 2005 21:49 #4
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic techniek
goodyears zijn harde banden en maken wat meer lawaai. Ik heb momenteel achter nog continental onder mijn astra en die geven ook zo'n geluid. Ligt aan de manier waarop het loopvlak afgesleten is bij mij. Kon volgens mijn monteur liggen aan de schokbrekers of aan de uitlijning en hij gaf ook aan dat ik ze eventueel beter voorop kon leggen. Voorop heb ik michelin en zodra die achterste eraan toe zijn worden dat ook Michelin. Jou probleem met de vectra heb ik in het verleden zelf ook gehad. Standaard banden van de fabriek, ook continentals die binnen 30.000 km vervangen moesten worden. Gelukkig was dat een lease auto dus die heb ik toen laten vervangen door michelins, nooit meer problemen mee gehad.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.202 seconden