FANtv-nl-logo-mobile

afslaanproblemen Ford Mondeo

• Langzijn.nl
  • Langzijn.nl's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07 sept 2005 10:11 #1 door Langzijn.nl
afslaanproblemen Ford Mondeo werd gestart door Langzijn.nl
Ik heb een 'vreemd' probleem met mijn Ford Mondeo. De volgende situatie doet zich dagelijks voor: Ik start de auto en rij weg en schakel naar z'n twee. De eerste keer dat ik ga remmen omdat er een kruising aankomt en daarbij bijna moet gaan stil staan, houdt de auto opeens in en is er geen stuurbekrachtiging meer. daarna kan ik hem opnieuw starten al duurt het even voordat hij hem "pakt".
Daarna geen problemen maar als de motor eenmaal goed warm is en ik kom in een situatie dat ik b.v van zijn 3 naar stilstand ga slaat de motor iedere keer af, kan hem dan redelijk snel weer starten maar het zorgt gewoon voor gevaarlijke situaties als ik bv een rotonde oprij.

wie weet wat er aan de hand is met mijn voor de rest trouwe ford uit 1996 ? hij rijd overigens op gas

Ronaldo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• JoWilly
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 sept 2005 14:47 #2 door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic afslaanproblemen Ford Mondeo
Ronaldo,

Dat je stuurbekrachtiging niet meer werkt nadat de motor is afgeslagen is niet vreemd; dat is normaal.

Het probleem doet zich zal waarschijnlijk enkel voor bij het op gas rijden, nietwaar?

Gebeurd het ook wanneer je een constante snelheid rijdt, je voet blijft op het gaspendaal, dat 'ie' afslaat?

Ja? dan heb ik een vermoeden dat je het moet zoeken bij het membraam
van de gasinstallatie. Deze blijft dan hangen door vervuiling van het
gas.

Yep, er schijnen benzinestations te bestaan die vervuilde tanks,
slangen e.d. hebben, waardoor jij nu een probleem hebt. Vaag verhaal,
maar dit heb ik 1 keer eerder gehoord.

Dus, even langs gaan bij een erkende gasinstallateur.

Succes

Lees meer
07 sept 2005 21:56 #3 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic afslaanproblemen Ford Mondeo
Ik heb zelf zoiets meegemaakt met een diesel. Van de ene dag op de andere begon die bij het minste of geringste te sputteren en viel de motor uit. Zeer gevaarlijk als je op de snelweg zit. Dit lag in mijn geval aan de voorverwarming van de brandstofpomp (zoiets). De ANWB had 'm voor het thuiskomen even "doorverbonden", maar dat heeft als risico dat de brandstof kan gaan vlokken in de motor en dan ben je nog niet jarig.

In het geval van gas zal dit wel niet hetzelfde zijn, maar toch maar even naar de monteur?
EdP38602.9994212963

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.339 seconden