- Berichten: 2
- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- AUTO
- Technische vragen
- temperatuur naald
temperatuur naald
- Inkie39
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
05 dec 2005 12:47 #1
door Inkie39
temperatuur naald werd gestart door Inkie39
mijn temperatuur naald van mijn audi a4 ging tijdens het rijden naar de 60graden,
Dat lijkt me niet goed maar de motor liep verder perfect.
Wat kan dit zijn en, nog belangrijker, kan dit kwaad.......
bedankt alvast voor de reacties
rex bartels
Dat lijkt me niet goed maar de motor liep verder perfect.
Wat kan dit zijn en, nog belangrijker, kan dit kwaad.......
bedankt alvast voor de reacties
rex bartels
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Bob-the-builder
- Bezoeker
05 dec 2005 14:34 #2
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic temperatuur naald
Ben je
hier
al geweest?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- H@NS
- Bezoeker
05 dec 2005 20:11 #3
door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic temperatuur naald
90 graden is normaal, bij hoge snelheid op de snelweg met koud weer kan hij naar de 60 zakken niets aan de hand!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Yvonne-the-lady
- Offline
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 6
- Ontvangen bedankjes 0
07 dec 2005 07:21 #4
door Yvonne-the-lady
Beantwoord door Yvonne-the-lady in topic temperatuur naald
Van temperatuurnaald gesproken , ik heb gezien dat in
de astra en de nieuwe zafira geen temperatuurmeter meer zit !!! Waar is dat voor nodig ??
Dit is nogthans gemakkelijk en zeker als men met een caravan rijd [img]smileys/smiley7.gif[/img]
de astra en de nieuwe zafira geen temperatuurmeter meer zit !!! Waar is dat voor nodig ??
Dit is nogthans gemakkelijk en zeker als men met een caravan rijd [img]smileys/smiley7.gif[/img]
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Denise
- Offline
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 224
- Ontvangen bedankjes 0
07 dec 2005 08:11 #5
door Denise
Hmmm, lijkt me toch ietwat ongenuanceerd om het als normaal te betitelen.
Een normaal functionerende benzinemotor blijft (bij Nederlandse omstandigheden) wat mij betreft altijd op bedrijftemperatuur. Ook als het waait, vriest of als je stilstaat.
Diesels zijn ietsje 'koeler' van aard en kunnen bij koud weer (dik onder nul) bijvoorbeeld in de file of bij zeer rustig rijden enigszins terugzakken qua temperatuur.
Schommelingen in de temperatuur zijn dus wat mij betreft meestal _niet_ normaal.
Het duidt, denk ik, mogelijk op een van de volgende problemen:
- sensor die het koelwater meet is defect
- boordcomputer verwerkt de gegevens van sensor verkeerd
- koeling van de motor niet in orde door slechte werking van de pomp of thermostaatklep
- metertje defect
Maar welke het dan is, dat kan ik natuurlijk niet zeggen vanaf hier.
Ik rij zelf een A2 en heb daar al meermaals over gelezen dat de koelwater sensor defect raakte. Wellicht is het een probleem dat alle auto's uit de VAG groep treft, en dus ook deze A4.
Groeten,
Edo
Beantwoord door Denise in topic temperatuur naald
H@NS schreef : 90 graden is normaal, bij hoge snelheid op de snelweg met koud weer kan hij naar de 60 zakken niets aan de hand!
Hmmm, lijkt me toch ietwat ongenuanceerd om het als normaal te betitelen.
Een normaal functionerende benzinemotor blijft (bij Nederlandse omstandigheden) wat mij betreft altijd op bedrijftemperatuur. Ook als het waait, vriest of als je stilstaat.
Diesels zijn ietsje 'koeler' van aard en kunnen bij koud weer (dik onder nul) bijvoorbeeld in de file of bij zeer rustig rijden enigszins terugzakken qua temperatuur.
Schommelingen in de temperatuur zijn dus wat mij betreft meestal _niet_ normaal.
Het duidt, denk ik, mogelijk op een van de volgende problemen:
- sensor die het koelwater meet is defect
- boordcomputer verwerkt de gegevens van sensor verkeerd
- koeling van de motor niet in orde door slechte werking van de pomp of thermostaatklep
- metertje defect
Maar welke het dan is, dat kan ik natuurlijk niet zeggen vanaf hier.
Ik rij zelf een A2 en heb daar al meermaals over gelezen dat de koelwater sensor defect raakte. Wellicht is het een probleem dat alle auto's uit de VAG groep treft, en dus ook deze A4.
Groeten,
Edo
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- H@NS
- Bezoeker
07 dec 2005 21:02 #6
door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic temperatuur naald
Bij file rijden gaat de temperatuur juist omhoog niet omlaag!
Ik rij aleen Citroën en die kan tussen de 70 en 90 schommelen afhankelijk van omstandigheden.
Hoe dit bij een Audi zit weet ik niet!
Ik rij aleen Citroën en die kan tussen de 70 en 90 schommelen afhankelijk van omstandigheden.
Hoe dit bij een Audi zit weet ik niet!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Inkie39
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 2
- Ontvangen bedankjes 0
08 dec 2005 05:37 #7
door Inkie39
Beantwoord door Inkie39 in topic temperatuur naald
bedankt voor jullie reacties. die koelwater sensor zou daar wel iets mee te maken kunnen hebben. omdat de auto motorisch fantastisch loopt.
Volgende week krijgt de auto 4 nieuwe "hoeven"(banden) en laat ik dit probleem gelijk nakijken.
groeten,
rex bartels
Volgende week krijgt de auto 4 nieuwe "hoeven"(banden) en laat ik dit probleem gelijk nakijken.
groeten,
rex bartels
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Denise
- Offline
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 224
- Ontvangen bedankjes 0
08 dec 2005 08:26 #8
door Denise
Beantwoord door Denise in topic temperatuur naald
Zou ik laten doen ja.
Ik zat net nog te lezen op een Audi A2 forum, waar iemand iets vergelijkbaars had met een A2.
De reactie daar was: er zijn series van de A4 geweest die steevast een probleem met de koelwater sensor hadden.
Dat betekende dat wel dat de naald echt helemaal wegzakte en weer terug. Geen kleine schommelingen.
@ H@ans:
Bij filerijden in de zomer wordt een bezine auto snel warmer ja. En een diesel misschien ook wel ja (hoewel niet mijn ervaring).
Een moderne diesel produceert echter zo weinig warmte als 'ie weinig belast wordt (stationair/file rijden), dat er bij lagere temperaturen gewoonweg minder warmte wordt geproduceerd dan dat er verloren gaat aan de omgeving.
Gisteren nog zelf in de file gestaan. Na een half uurtje stapvoets rijden was mijn 1.4 Tdi gezakt van de normale 90 graden naar 75 graden. En dat bij 9 graden boven nul!
Onder alle andere omstandigheden blijft mijn temperatuurnaald echter rotsvast op 90 graden hangen. Altijd. En dat ben ik ook gewend van de Honda's en Renaults die ik had.
Dus wat die Citroens doen?? [img]smileys/smiley2.gif[/img]
Groet,
Edo
Ik zat net nog te lezen op een Audi A2 forum, waar iemand iets vergelijkbaars had met een A2.
De reactie daar was: er zijn series van de A4 geweest die steevast een probleem met de koelwater sensor hadden.
Dat betekende dat wel dat de naald echt helemaal wegzakte en weer terug. Geen kleine schommelingen.
@ H@ans:
Bij filerijden in de zomer wordt een bezine auto snel warmer ja. En een diesel misschien ook wel ja (hoewel niet mijn ervaring).
Een moderne diesel produceert echter zo weinig warmte als 'ie weinig belast wordt (stationair/file rijden), dat er bij lagere temperaturen gewoonweg minder warmte wordt geproduceerd dan dat er verloren gaat aan de omgeving.
Gisteren nog zelf in de file gestaan. Na een half uurtje stapvoets rijden was mijn 1.4 Tdi gezakt van de normale 90 graden naar 75 graden. En dat bij 9 graden boven nul!
Onder alle andere omstandigheden blijft mijn temperatuurnaald echter rotsvast op 90 graden hangen. Altijd. En dat ben ik ook gewend van de Honda's en Renaults die ik had.
Dus wat die Citroens doen?? [img]smileys/smiley2.gif[/img]
Groet,
Edo
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden