FANtv-nl-logo-mobile

Ford Sierra 1992

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 apr 2006 06:06 #11 door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic Ford Sierra 1992
Ik zou beginnen met de thermische schakelaar te vervangen. Als de vin niet aanslaat is de thermische schakelaar vrijwel zeker stuk! Geen idee waar die zit bij een Siera...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16 apr 2006 14:08 #12 door Sasenlei
Beantwoord door Sasenlei in topic Ford Sierra 1992
Jowilly, Ik heb net een Ford sierra GT uit 92 gekocht en ik wil zelf aan de auto gaan sleutelen. Ik ben dus nog op zoek naar een degelijk technisch hanboek waarin alles tot in detail beschreven en uitgelegd staat. In je eerste post had je het over het olyslager hanboek voor de sierra. Is die dan aan te raden?

• Reinold
  • Reinold's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
17 apr 2006 00:02 #13 door Reinold
Beantwoord door Reinold in topic Ford Sierra 1992
Het boek van olieslager legt een hoop uit. Heb je een lijnmotor of een dwarsliggende. Welk type motor heb je en wat is de inhoud. Staat op je Kentekendeel 1. Heb je een zilveren of zwarte kleppendeksel Heb je 2 vennen of 1 op je radiateur.

Hoe dan ook het sleutelen aan deze motoren is nog vrij simpel en kun je al bijna zonder handleiding doen. Behalve de aanhaalmomenten, want deze moet je hebben bij het in elkaar zetten. Deze kun je opvragen aan de werkplaats van een ford dealer. Er zijn er bij welke ze niet geven, maar dan ga je gewoon naar een ander toe.

Hans het probleem is reeds opgelost. De thermoschakelaar en thermostaat waren defect.

Het leven is al moeilijk genoeg dus laten we ergens beginnen en het alvast hier gemakkelijk houden.

• JoWilly
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 apr 2006 08:12 #14 door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic Ford Sierra 1992

GenTox schreef : Jowilly, Ik heb net een Ford sierra GT uit 92 gekocht en ik wil zelf
aan de auto gaan sleutelen. Ik ben dus nog op zoek naar een degelijk
technisch hanboek waarin alles tot in detail beschreven en uitgelegd
staat. In je eerste post had je het over het olyslager hanboek voor de
sierra. Is die dan aan te raden?

Ja!, ik heb er zelf altijd veel aan gehad. Die boeken bestaan al jaren!! Volgens mij zijn het wel een van de bekendste boeken in de auto(reparatie)wereld.
Alles staat erin. Aanhaalmomenten etc. / elektrisch schema / details ga zo maar door.

Maar het probleem is ook (weleens) dat je naast het boek wat specifieke merkgebonden gereedschappen[img]smileys/smiley7.gif[/img] nodig hebt. Het beste is eigenlijk om vriendjes te hebben binnen de 'autobrance' die kunnen dan jouw specifieke problemen (ver)helpen. [img]smileys/smiley4.gif[/img]

Of zoek adresjes waar andere hobbyisten in alle middelen zijn voorzien en waar jij tegen een vergoeding gebruik mag maken. Reuze handig weet dit namelijk uit ervaring.[img]smileys/smiley2.gif[/img]

Succes met sleutelen.

Tijd voor maken pagina: 0.214 seconden