FANtv-nl-logo-mobile

herrie bij het afremmen op de motor

• keramiekje
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19 feb 2007 16:43 #1 door keramiekje
herrie bij het afremmen op de motor werd gestart door keramiekje
goedenavond ik ben in het bezit van een opel vectra dti uit 2000 en ik heb het volgende probleem; als ik op de snelweg rijdt en ik laat mijn gas los en de auto gaat dan op de motor "duwen " dan gaat de auto behoorlijk herrie maken weet iemand wat het zou kunnen zijn (ik denk zelf aan de aandrijfassen maar weet het niet zeker)
alvast bedankt

maurice

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19 feb 2007 17:30 #2 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic herrie bij het afremmen op de motor
distributie ketingen(2 stuks)? synchromeshes van de versnellingsbak . koppelingplaten(drukgroep).....al eens in z'n vrij van bijvoorbeeld een afrit afgegaan en is de herrie er dan ook of misschien minder????

ron

• keramiekje
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19 feb 2007 18:13 #3 door keramiekje
Beantwoord door keramiekje in topic herrie bij het afremmen op de motor
in zijn vrij heb ik er geen last van

maurice

Lees meer
19 feb 2007 18:51 #4 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic herrie bij het afremmen op de motor
OK, als je schade zou hebben aan de aandrijfassen(overbrenging) dan zou je ook wel iets moeten horen. Dan blijf ik bij deze opties aangevuld met een mogelijkheid van je hogedrukbrandstof pomp. Deze gaat naar minimale opbrengst wanneer je het gas loslaat, kan mogelijkerwijs dan ook nog zijn dat de overstort terug naar het brandstofsysteem de herrie produceert. Blijft lastig, niet echt iets om even met je hoofd onder de kap te controleren. is het mogelijkerwijs te beschrijven die herrie.

schrapend, tikkend, gierend???
Let wel het zijn allemaal sugesties Trekveer2007-02-19 21:52:27

• keramiekje
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21 feb 2007 04:04 #5 door keramiekje
Beantwoord door keramiekje in topic herrie bij het afremmen op de motor
allereerst bedankt voor al je suggesties! ik denk zelf dat het niets met deze punten te maken heeft omdat het brommende geluid voor mijn gevoel rechts bij het voorwiel vandaan komt het is een soort trillend bromgeluid een beetje lastig te omschrijven maar als ik bijvoorbeeld op de snelweg een heuvelje pak op het moment dat ik dan omlaag ga ook bij kleine bultjes en de auto gaat "duwen" op de motor dan komt er een soort brom in net zo lang tot je weer vlak rijdt heel vreemd . ik dacht eigenlijk dat het misschien een vectra kwaal was en dat er meer mensen dit probleem hadden gehad vooralsnog alleen van jou een bericht gehad
groet Maurice

maurice

Lees meer
11 mrt 2007 15:33 #6 door Borry52
Beantwoord door Borry52 in topic herrie bij het afremmen op de motor
twee dingen waar de door jou gereden vectra last van kan hebben,ten eerste je luchtfilterhuis en ten tweede je uitlaat.beide problemen ontstaan door defecte ophangrubbers van je motor.laat deze na kijken en dan denk ik dat jouw gebrom weg zal zijn...

groeten michel

Lees meer
02 okt 2007 11:28 #7 door Roland1972
Beantwoord door Roland1972 in topic herrie bij het afremmen op de motor
Weet je al wat het geweest is??

heb namelijk het zelfde probleem!!

Groeten Kees

Tijd voor maken pagina: 0.263 seconden