FANtv-nl-logo-mobile

Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos

Meer
31 juli 2005 17:38 #121 door Test
Beantwoord door Test in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
hey

Werd me maar een MAC aangeboden [img]smileys/smiley17.gif

Klik hier en geef je reactie over Microsoft en Apple!!!!          

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
31 juli 2005 17:51 #122 door Peter-v-Dam
Beantwoord door Peter-v-Dam in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos

Lukie schreef : Verder had ik nog de vraag of je de beveiligingsprogramma's zelf schrijft of dat iemand anders dat doet

Het beveiligingsprogramma is eigenlijk onstaan uit een cusus boek. Op school volgde ik een cursus Visual Basic waarbij je een klokkie moest maken. Kort gezecht een wekker.

Ook in de andere programma's had ik al handige codes geleerd. En met dit programma kon ik het ook weer gebruiken voor verdere functies.

Zo is kort gezecht het programma naar volledig beeld gemaakt. En zijn er in de timer wat aanpassingen gemaakt. Inplaats van dat je de wekker aanzet TOT een bepaalde tijd, stel je nu het aantal minuten in. Na activatie word niet het scherm rood, maar gaat het weg. Vervolgens komt het na de ingestelde tijd weer terug.

Op dit moment heb ik bij een ander forum een vraag staan voor het blokkeren van bepaalde knoppen. Want dat weet ik nog niet hoe het moet. Hoe dan ook, zal de eertse beta versie binnenkort van start gaan.

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
31 juli 2005 17:52 #123 door Peter-v-Dam

Lukie schreef : Wat dacht je van een iets andere woordkeuze

Wat had jij in gedachten?

Meer
31 juli 2005 17:57 #124 door Test
hey

Wat dacht je van

Welkom bij Peterssitje.nl. De website voor
Webdesign, Computer beveiliging en promotie van uw site! Naast dat kunt
u ook handige informatie, en handige tips vinden! Ook biedt Peterssitje sinds kort drie nieuwe services. En kunt u bij
verschillende ondwerpen uw reactie kan achterlaten, kunt u nu ook via
een rss reader en/of met MSN Messenger op de hoogte gehouden worden.

Groetjes

Lukie

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
31 juli 2005 18:26 #125 door Peter-v-Dam
ok bedankt!
Ik zal het morgen aanpassen!

Meer
31 juli 2005 18:29 #126 door Test
your always welcome ;)

Meer
31 juli 2005 20:26 #127 door Kartinie
Beantwoord door Kartinie in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos

Peter v Dam schreef : Maar wat is zo erg aan Windows....Waarom is het zo moeilijk een half jaar vol te houden...Hebben ze zeker windows 95/98/ME gebruikt ofzo,,, ja die waren nog slecht...Maar windows XP is veel beter,

ik kan niet geloven dat XP een nachtmerrie is voor wie dan ook!

Dan bied ik bij deze mijzelf aan [img]smileys/smiley2.gif [img]smileys/smiley5.gif (harhar)

Ik heb een paar weken op mijn werk gewerkt op XP, bij de standaard kleuren instellingen wordt ik verblind door al het felluiteindelijk in overleg met systeem beheer windows 2K Pro er op gezet. De reden ik kan niet helemaal goed zien, met de standaard instellingen wordt ik verblind door de fel wiite achtegrond van de schermen. Ook zijn de fonts in XP iets anders waardoor ik zie in een resolutie hoger dan 800x600 niet kan zien op een 19". Zit je via de toegankelijkheidsopties de instellingen goed, dan is de PC niet goed meer bruikbaar. Een heleboel schermen (te beginnen met de windows verkenner) van windows zelf houden met de helft van de teksten maar rekening met de aangepaste kleuren. Resultaat? aangepaste donker blauwe achtergrond met de standaard zwarte leeter van MS default. En mijn wiite letter kleur op een lichtgrijze achtergrond kleur van default MS kleur.

Ook bij het groter zetten van het lettertype gaat het in XP mis. De helft gaat mee, de andere helft gaat niet mee of past niet meer binnen een venster, maar er komen ook geen scrollbalken.

En nee hier zijn geen updates van MS voor. Ik gebruik gewoon W2K met aangepaste kleuren en standaards fonts geen enkel probleem, alleen sommige programma's van derden. Al gebruikt ik dat liever ook niet.

Meer
31 juli 2005 20:36 #128 door Kartinie

Lukie schreef : en het ligt niet aan de instalaties, want als je iets instaleerd op een windows moet dat vaak opnieuw opgestart worden, terwijl, als je datzelfde programma instaleerd op een mac, dat vaak niet hoeft.

Dit is onvermijdelijk, ligt in het ontwerp, of eigenlijk het gebrek hiervan, van DLLs en executables.

Windows draait als het ware programma's van schijf af, en bij de inroductie van DLL zijn ze vergeten dat dit georganiseerd dient te worden en enige boekhouding vereist om geen conflicten te krijgen.

Andere systemen laden programma's in het geheugen en hebben dan de originele EXE of DLL op schijf niet meer nodig. En kan dus vervangen worden door een nieuwe versie er van. Zonder dat het systeem overnieuw gestart hoeft te worden. Allen het programma als je persee wilt dat die ook meteen de nieuwe versie gaat gebruiken. (delen opnieuw opstarten heet dat bij MAC en UNIX, BSD en LINUX)

Ook hebben andere systemen goede afspraken welke files waar geplaatst dienen te worden, en hoe ze moeten heten. En sommige hebben een systeem om versie conflicten te voorkomen tijdens instalatie. Ook kunnen op sommige andere systemen meerdere versies van een 'DLL" nasst elkaar staan. Een centraal component regeld welk programma welke 'DLL' nodig heeft.

Zonder de backward compatibility te breken kan dit in windows niet opgelost worden. Er zijn al vele poginen tot oplap werk geweest, maar de basis blijft slecht. En backward compatibiliteid breken betend veel onkosten voor hetschrijven van alle software die voor het systeem is uitgebracht, en veel bij leren door de programeurs hiervan.

Meer
31 juli 2005 20:49 #129 door Kartinie

Peter v Dam schreef : wacht even....

IE is perfect. No problemo!Met die nieuwe pop-up blocker die bij de 2e service pack van Windows zit, is zwaar relax. Je zet em op hoog, en echt nooit geen pop-up.

IE is far from perfect. i.v.m. met mijn wat slectere gezichtsvermogen ben ik een tijdje actief geweest bij W3C. Deze zorgen voor de standarisatie van het Internet en alles wat daar mee te maken heeft.

Ten tijde dat IE 6 werdt gereleased bevatte deze meer dan 30.000 bekende bugs in de eerste release. Mozilla 1.5 is ongevver ook in die tijd gereleased en bevat minder dan 2.000 bekende bugs.

Nu kun je zeggen dat van Mozilla minder bugs bekend zijn, of dat dit is omdat Moziilla minder ndersteund. In tegendeel.

Mozilla ondersteund vanaf versie 0.9 en 1.2 al meer standaarden dan IE nu doet. MS loopt bij de standaarden die ze wel geimplementeerd hebben zo'n 4 jaar in ontwikkeling achter. Niet dat ze een oudere versie van de standaard ondersteunen, dit zijn allemaalgedeeltelijke, en soms verkeerde implementaties met vele afwijkingen op de standaard. Op de vele technieken zoals SVG, MathML, enz.. heeft IE nog geen enkel support, terwijl Mozilla (maar ook de andere) hier vaak al bijna volledige support voor hebben. O.v.g maakt Microsoft deel uit van het W3C en houden ze zich niet aan standaarden waar ze zelf aan mee werken en ook financieel steunen.

Peter v Dam schreef : En men heeft de mogelijkheid een programma te maken, wat in een webpagina geplaatst worden. Wat vele kennen als Active-X. En dat is nu ook steeds beter beveiligd bij de 2e service pack.

Dat kan bij mac niet... Eigen programma's maken voor op je website!

Gelukkig maar. Hier zijn technieken voor nodig die hir voor ontworpen zijn. En niet gebaseerd zijn op een techniek die ontworpen is om alles op een PC te kunnen doen, omdat de gebruiker het instaleerd en actieerd. In tegenstelling tot als het in de browser zit. Wat MS in SP2 doet is een tussenlaagje introduceren om hier zoveel als mogelijk om heen te gaan om het toch een beetje te kunnen beveiligen.

Meer
31 juli 2005 20:53 #130 door Kartinie

EdP schreef : Het is waar dat ook in Unixen en Linuxen (dus zal ook wel in MacOS) fouten en gaten zitten, maar ik heb een tijdje patches en security-fixes moeten installeren voor zowel Unix als Linux als Windows en één keer raden welke met stip het meest aan de beurt was.... bijna uitsluitend ....

Maar goed, ik zei al, ieder z'n eigen keus.

Met stip komt Linux en UNIX met het aantal update er boven uit. Maar ijk eens wat voor updates dit zijn. dit is voor 90% preventieve updates omdat iemand ergen in een stuk code een klein potentieel gevaar heeft gevonden. 30 programma's maken van dit stukje code gebruik en komt er dus (vaak binnen enkele uren al) een update voor beschikbaar.

De updates van MS zijn meestal achteraf als blijkt dat het ergens fout gegaan is. Zelf sommige security leaks staan al een paar jaar open, omdat MS nog seeds geen oplossing hiervoor heeft gevonden.

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden