FANtv-nl-logo-mobile

Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos

Meer
31 juli 2005 21:05 #131 door Kartinie
Beantwoord door Kartinie in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
Mooie website trouwens, al een stuk beter dan je vaak aantreft.

Maar nog wel een paar opmerkinkjes. Deze panig zal nooit door een validator komen. Er komen meerdere s s en s in voor. Dit mag echt niet. Kijk eens hoe je de php code kun aan passen om dit te voorkomen. Wat ik vaak doe is 1 PHP bestand te maken met een paar funcites voor het genereren van de layout om de data heen. en deze in elke pagina te includen en de generatie functies op de juiste momenten aan te roepen.

Nog een advies, plaats de addtofavorite functies in aparte .js files. En het stukje stylesheet voor de kleuren van de scrolbalken kun je gewoon in een externe stylesheet opnemen en behoeft ook geen check op IE. Zor er dan wel voor dat je 2 apparte html definities hebt.

html { bla : ble; }
html { scrollbar-arrow-color:#C19903; }

Anders kan het zijn dat een browser bla:bla niet snapt.

Nog een leuke uitdaging de format tabel heb je niet nodig. Deze kan volledig met CSS. maar heeft wel voor IE een stukje Javascript nodig om de hoogte van de linkerkant, midden stuk en rechterkant te corrigeren, want MS kan niet rekenen. [img]smileys/smiley1.gif

Maar vooral petje af, vooral als je net bent begonnen een site layout om te gooien, van frames naar CSS.!!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 aug 2005 07:58 #132 door Peter-v-Dam
Beantwoord door Peter-v-Dam in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
Wat misschien bij mij het probleem is, is dat ik met dreamweaver een nieuw php document maak, en daar zitten die html tags al bij.
Moet ik deze dan verwijderen? Want ik gebruik meerdere website's in 1 website.

tnimble schreef : Nog een advies, plaats de addtofavorite functies in aparte .js files. ... . Zor er dan wel voor dat je 2 apparte html definities hebt.

html { bla : ble; }
html { scrollbar-arrow-color:#C19903; }

Helaas weet ik dit nog niet hoe dat moet. Maar misschien dat ik dit voor in de komende maanden wel erbij kan leren. Ik ben namelijk ook pas begonnen met echt gebruik van PHP (sorry van Open Sourche). Eerst gebruikte ik nog alleen de formulieren van PHP, en nu al wat meer van de site's.

tnimble schreef : En het stukje stylesheet voor de kleuren van de scrolbalken kun je gewoon in een externe stylesheet opnemen en behoeft ook geen check op IE.

Ik heb even gekeken, ik heb het WEL in het CSS bestand staan, maar blijkbaar dus ook in de andere php bestanden. (beetje dubbel op).

H@ANS schreef : Als reactie op je sitecheck;
Waar ik nu zit laadt hij echt super traag (modem)
want de afbeeldingen zijn veel te groot en de code is nogal zwaar!

Om hierover nog even terug te komen. Inderdaad zijn bij mij de afbeeldingen nog van hoge kwaliteit. Maar mijn site is misschien ook meer gericht op kabel/isdn gebruikers. En aangezien de internetsnelheden de laatste tijd steeds vaker omhoog gingen, leek me het nog geen punt. Ik zal er binnenkort wat aan doen!

Ik wil jullie allemaal al bij deze bedanken voor al die reacties over mijn website. Aangezien is de vraag naar .css toch groter dan verwacht, en blijkt de code toch nog te rommelig. Dit kan ik zeker in de komende weken tot maanden weer gebruiken om mijn website technisch nog beter te maken! Tot nu toe ging het nog meer om de werking. Of het wel werkte ofnie...

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 aug 2005 08:15 #133 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
@tnimble, ik heb werkelijk geen flauw idee waar je het allemaal over hebt maar ik neem alles direct voor waar aan en je bent dan ook wat dat betreft bij deze mijn vriend / vriendin [img]smileys/smiley17.gif

Daar mijn technische kennis, of beter gezegd, het gebrek eraan mij beperken om hier nog nuttige reacties te plaatsen zal ik maar even wat aanvulligen geven op hetgaan Lukie (no offense) heeft aangedragen:

Lukie schreef : hey

Wat dacht je van

Welkom bij Peterssitje.nl. De website voor Webdesign, Computer beveiliging en promotie van uw site! Naast dat kunt u ook handige informatie, en handige tips vinden! Ook biedt Peterssitje sinds kort drie nieuwe services. En kunt u bij verschillende ondwerpen uw reactie kan achterlaten, kunt u nu ook via een rss reader en/of met MSN Messenger op de hoogte gehouden worden.

Groetjes
Lukie

"Naast dat" is eerder spreektaal dan dat het in deze zin tot zijn / haar recht komt, daarnaast zou m.i. iets beter zijn.

"Ook" verwijderen omdat het neigt naar te veel dubbele opsommingen. Peterssitje biedt sinds kort drie nieuwe services zou een goed alternatief zijn voor de huidige zin.

Een nieuwe zin beginnen met "en" mág wel maar is eigenlijk niet netjes.

U kunt bij verschillende onderwerpen uw reactie achterlaten. Via een rss reader en/of MSN Messenger kunt op de hoogte gehouden worden. (Waarvan eigenlijk?)

Het is zomaar wat geneuzel hoor en altijd makkelijk om werk van een ander af te zeiken dus laat niemand mijn opmerkingen zich al te poersoonlijk aantrekken [img]smileys/smiley2.gif

Meer
01 aug 2005 08:27 #134 door Kartinie

Peter v Dam schreef : Wat misschien bij mij het probleem is, is dat ik met dreamweaver een nieuw php document maak, en daar zitten die html tags al bij.Moet ik deze dan verwijderen? Want ik gebruik meerdere website's in 1 website.

Deze dien je inderdaad te verwijderen behalve voor de eerste php file. En de e.d. dient je overal te verwijderen behalve in de laatste.

Als je wat meer info hier over wilt hebben hoe je automatisch menu's om content heen kunt zetten. Kun je eens kijken op mijn home page. http://tnimble.xs4all.nl/
of http://www.iradis.org/ .

De eerste werkt volledig op PHP en mysql en de tweede wordt van te voren 'gecompileerd' maar ga ik binnenkort porten naar PHP. Alle PHP bestanden geef ik je zo als je ze wilt hebben.

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 aug 2005 08:36 #135 door Peter-v-Dam

Marnix schreef : U kunt bij verschillende onderwerpen uw reactie achterlaten. Via een rss reader en/of MSN Messenger kunt op de hoogte gehouden worden. (Waarvan eigenlijk?)

Ojee, vergeten nog weg te halen. Ik had me aangemeld bij MSN Alerts, om via RSS ook alerts te kunnen verzenden. Helaas kreeg ik geen reactie daarvan, en had ik me er ook niet druk over gemaakt.... Kom nu dus achter dat ik het hier nog wel aangegeven heb...

tnimble schreef : Deze dien je inderdaad te verwijderen behalve voor de eerste php file. En de e.d. dient je overal te verwijderen behalve in de laatste.

Maar wanneer weet ik wat de laatste is? (ook bedankt voor de site)

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 aug 2005 08:54 #136 door Peter-v-Dam
Ik heb jullie opmerkingen over typ/schrijf fouten op dit moment verbeterd op de hoofdpagina van Peterssitje. En ik neem deze opmerkingen heel serieus want ik kan ze namelijk heel goed gebruiken. Bedankt!

Meer
01 aug 2005 09:09 #137 door Kartinie

Peter v Dam schreef :

tnimble schreef : Deze dien je inderdaad te verwijderen behalve voor de eerste php file. En de e.d. dient je overal te verwijderen behalve in de laatste.

Maar wanneer weet ik wat de laatste is? (ook bedankt voor de site)

Zoals ik snel in de source zie heb je een aantal filess die aan elkaar geplakt worden. Elke file bevat een deel van de pagina. toch?

Als voorbeeld even heel erg versimpeld:

---start of index.php---

een heel simpel voorbeeld

---end of index.php---

---start of menu.php---

bla

---end of menu.php---

---start of end.php---

---end of end.php---

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 aug 2005 09:18 #138 door Peter-v-Dam
Hoi tnimble.

Bedankt voor je code voorbeeld. Ik zal eraan denken bij de volgende upgrade van de Website...

Groeten,

Peter van Dam

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2005 09:47 #139 door Peter-v-Dam
Ik heb nu even de achtergrond wat verzacht en gecomprimeerd.
En heb nu een voorbeeld-hoofdpagina gemaakt,
met de vraag welke jullie beter vinden:

Normaal:
www.peterssitje.nl

Nieuw (alleen hoofdpagina)
http://www.peterssitje.nl/index-FANforum.php

Groetjes,

Peter van Dam

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2005 10:43 #140 door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
Ik zit inmiddels weer even op mijn snelle adsl-verbinding maar het blijft traag hoor!

Ik zie dat de thumbs verdwenen zijn dus daar ligt het niet aan.

Die achtergrond is ondanks het kleine verschil wel wat beter zo.

Nog even iets over de tekst;

Je presenteert jezelf als professioneel webdesigner. Denk je dat
klanten erg onder de indruk zijn van een site die vol met taalfouten
staat?

Je zult echt een redacteur moeten nemen om de teksten te laten redigeren als je hier je werk van wilt maken (als bijverdienste)

Je geeft de optie om eventuele klanten via een soort "streaming"
invloed te geven op het ontwerp. wat denk je dat dat aan extra werk
oplevert? Het is veel handiger en professioneler om dit "aan tafel" met
de klant te bespreken. zo hou je het namelijk zelf in de hand. Klanten
willen altijd het onmogelijke voor heel weinig geld. Aan jouw om ze dat
gevoel te geven zonder er zelf aan te verliezen...

In je portfolio staat een site die er werkelijk niet uitziet omdat hij
noch in IE noch in Firefox werkt, niet echt een visitekaartje dus!!

verder geef je daarbij in het commentaar aan dat het om een site gaat
met aangeleverd materiaal dus dat je er weinig meer mee kan dan er een
"on-strakke[?]" site van maken. Ook niet erg aantrekkelijk voor
klanten, bovendien niet erg aardig voor de klant van die site..

Tijd voor maken pagina: 0.439 seconden