FANtv-nl-logo-mobile

Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2005 11:06 #141 door Peter-v-Dam
Beantwoord door Peter-v-Dam in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
Beste Hans,

Bedankt voor je reactie over mijn website. Ik heb een paar kleine vraagjes op het bericht wat je zojuist gestuurd hebt.

1. Je vindt de site nog steeds traag. Hoe lang duurt het erover voordat de site bij jou is geladen. Is dat paar secondens, of heel wat meer?

2. Je hebt het over een website die er niet uitziet in IE noch in Firefox. Welke website heeft u het over?

Ik zal mijn website weer eens grondig op spelfouten checken. En kijken of ik het toch nog wat kan verkleinen aan de achergrond afbeeldignen, zonder dat het ten koste gaat van alle beeldresoluties...

Alvast bedankt voor uw antwoorden,
en bedankt voor het geven van uw mening over de website!

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2005 11:25 #142 door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
[*]Een paar seconden maar da's lang voor een snelle verbinding!!
[*] deze
[*]Het gaat niet alleen om spelfouten maar ook juist om stijlfouten!
Die haal je niet weg met een spelcheck. Als je alle tekst los in
tekstfiletjes hebt staan (wel handig met PHP) dan kun je hem eens aan
iemand voorleggen. Maar er staat ook een hoop tekst in je code zelf dus
dat wordt lastig...

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2005 11:36 #143 door Peter-v-Dam
Beste Hans,

Bedankt voor jou reactie. Op dit moment ben ik ook hard bezig met het vernieuwen van de website van punt 2. Deze wordt gedeeltelijk in flash opgebouwd, en biedt nieuwe functies van php. (voor mij nieuw).

Een testpagina/hoofdpagina vindt je hier:
http://www.peterssitje.nl/test/Rolling/

Het gaat op dit moment nog niet om de informatie die erop staat, want dat komt later... Maar misschien dat je deze beter vind worden dat de oude.

H@NS schreef : Het gaat niet alleen om spelfouten maar ook juist om stijlfouten! Die haal je niet weg met een spelcheck. Als je alle tekst los in tekstfiletjes hebt staan (wel handig met PHP) dan kun je hem eens aan iemand voorleggen. Maar er staat ook een hoop tekst in je code zelf dus dat wordt lastig...

Wat bedoel jij eigenlijk precies met stijlfouten? Dat de zinnen niet kloppen? Of dat het fout geplaatst word op de site?

Meer
02 aug 2005 12:22 #144 door Kartinie
Beantwoord door Kartinie in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos

Peter v Dam schreef :
Een testpagina/hoofdpagina vindt je hier: http://www.peterssitje.nl/test/Rolling/ Het gaat op dit moment nog niet om de informatie die erop staat, want dat komt later... Maar misschien dat je deze beter vind worden dat de oude.

Oej, volledig flash voor de navigatie, weet je dit wel zeker. Je behoord dan 2 versies van de site te gaan onderhouden, 1 met flash en 1 znonder flash. Ook is het site onderhoud veel meer werk. Bedrijven zoals mycom en de KPN hebben een tijdje geleden hun hele site laten omzetten in flash, heeft een paar miljoen gekost voor een half jaartje waarna het weer is vervangen door een HTML verie met her en der flash componenten.

Het eerste is een wettelijke verpluchting zolang macromedia zelf niet aan alle eisen voldoet, hier loopt al zo'n 4 jaar een zaak tegen. W3C zal ook nooit flash opnemen als standaard omdat het princcipieel (zoals het nu is opgebouwd) geen goede opbouw heeft en altijd problemen zal blijven geven bij de bedienen. Daarom is SVG ontworpen, die wel volledig integreerd in de pagina en aan alle eisen kan voldoen.

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2005 12:49 #145 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
Ik zal me alleen maar even met tekstusele zaken gaan bemoeien:

Wat Hans al aangeeft is inderdaad erg belangrijk, inhoudelijk zal je site vertrouwen moeten geven door een beknopte, duidelijke en heldere (foutloze) formulering. Voorkom te veel opsommingen en negatieve signalen.

Ook op dit moment heb ik nog geen tijd gehad om me echt tekstueel in je site te verdiepen maar als je nu eens je onderstaande tekst goed leest zul je zien dat er best wat "slordigheden" in staan.

Peterssitje biedt voornamelijk html site's aan met daarbij enkele php functies.
Dat wil zeggen dat de website's voor iedereen te bekijken is, en dat het bijna alle
functies heeft dat
u op het internet kunt vinden.

Je stijl zou wat beknopter mogen waardoor potentiële klanten wat meer worden getriggerd om contact met je te zoeken. Webdesign is in princiepe (voor iedere klant) maatwerk. Als een klant het idee heeft dat er maar één standaard "pakket" is, is de klant weg. Iedere klant wil zich bijzonder voelen en het idee hebben dat er speciaal op zijn of haar verzoek iets in opdarcht wordt gebouwd.

Misschien is het op korte termijn handig om duidelijk te vermelden dat jij het technische deel voor je rekeing neemt en de klant desnoods content aanleverd (puur tekstueel).

Ik kom er uiteindelijk nog wel eens op terug als ik wat ruimer in mijn tijd zit.

Vóór zover alvast weer veel succes.

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2005 13:13 #146 door Peter-v-Dam
Jullie zijn allemaal te gek! Bedankt voor jullie tijd!

Marnix schreef : Peterssitje biedt voornamelijk html site's aan met daarbij enkele php functies.
Dat wil zeggen dat de website's voor iedereen te bekijken is, en dat het bijna alle
functies heeft dat
u op het internet kunt vinden.

Je stijl zou wat beknopter mogen waardoor potentiële klanten wat meer worden getriggerd om contact met je te zoeken.

Uiteindelijk is de bedoeling dat de klant mij de teksten leverd en dat ik ze voor hun op de site plaats. Nu zat ik even te denken...

1. Zou ik misschien beter een tekst kunnen maken, waarbij ik ook met vetgedrukte tekst erbij zet van "U levert de tekst, wij plaatsen het voor u op de website"?
...

2. Ook de informatie die ik op de website heb staan. Zoals informatie over het verwijderen van virussen. Zou ik deze teksten kleiner moeten maken? Of meerdere pagina's moeten gebruiken.

3. Is het naar jullie mening beter om meerdere paketten voor webdesign te maken? En wat voor paketten zouden er dan moeten zijn, volgens jullie mening?

Nogmaals erg bedankt voor jullie tijd!

Met vriendelijke groet,

Peter van Dam

EDIT: Ik heb even als klein voorbeeldje een nieuwe tekst geplaatst voor op de hoofdpagina. Dat Peterssitje Webdesign nog een beetje moet benadrukken:

http://www.peterssitje.nl/index-FANforum.php

Is zo de hoofdpagina beter?
Peter v Dam38566.6505555556

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2005 13:46 #147 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
Zoveel mensen zoveel wensen, klant of niet....

Hou er rekening mee dat ook op dit forum waarschijnlijk heel veel verschillende meningen zijn dus hou altijd je eigen basis in je achterhoofd (!).

Je hebt m.i. geen reden om onzeker te zijn over de inhoud van je website. Er moeten misschien een paar scherpe puntjes af maar thats it..... Je doet het goed lijkt mij en die paar spelfouten en dat soort zaken hebben gewoon even tijd nodig om bijgeslepen te woorden.

Het is niet aan mij om jouw eigen gekozen bedrijfsvoering te willen veranderen, laat je hierin niet te veel beïnvloeden (!).

Je kunt er voor kiezen om potentiële klanten het gevoel te geven dat je maatwerk biedt. Je zou verschillende "pakketen" samen kunnen stellen zoals een basic, uitgebreid en premium pakket, ik noem maar wat. Doordat je meer keuzes biedt heeft een klant al direct het gevoel dat deze zelf al een eerste en belangrijke keuze heeft kunnen maken voordat deze contact met je heeft gezocht...... Het bieden van keuzes aan klanten die maatwerk wensen (webdesign ís maatwerk) geeft aan dat je beruiedt bent om mee te denken en flexibel bent.

Als je bijvoorbeeld in het kort wat mogelijke scenario's toelicht (Basic = klant levert alle teksten / foto's / indeling etc) > (Permium = klant komt met een idee dat door jou wordt vertaald naar een complete site met zelfs onderhoud etc) kun je wat meer kanten op.

De indeling van je site is volgens mij zwaar okee dus ik zou niet al te veel gaan veranderen. Tof trouwens dat je open staat voor goed bedoelde kritiek, daar heb je al veel mee gewonnen en ik kan het weten [img]smileys/smiley2.gif

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2005 14:10 #148 door Peter-v-Dam
Bedankt voor je reactie!

Natuurlijk ga ik niet alles veranderen wat er gezecht zou kunnen worden op dit forum. Maar ik kan natuurlijk dingen verbeteren. Daarom heb ik meningen nodig. En vaak wordt er gewoon vlug gezecht "ziet er leuk uit". Maar nu heb ik eindelijk meerdere personen zelfs, die een wat kritischere blik op de website hebben.

Ik ben in Maart gestart met een geheel nieuwe concept, waarbij ik dus commercieel ben gegaan. Ook omdat ik van webdesign mijn werk wil maken. Maar tot nu toe nog geen klanten gehad, waarbij ik echt geld heb verdiend. (eentje doordat hij naar een gratis designer overstapte). En misschien ligt het wel aan de dingen die me hier verteld worden om te verbeteren, waar ik dus helemaal niet bij stil stond.

Daarom ben ik op dit moment ook hard bezig met de site die ik eerder had laten zien in flash. Helaas zitten er hier wel veel uren werk in, maar mocht dalijk de site af zijn. Dan heb ik toch wat mooi's in de portfolio staan.

Kort gezecht: Je hoeft je echt niet in te houden wat je minder vindt aan de website. Ik heb nog veel te leren, en dat kan ik doormiddel van dit forum. Allemaal nogmaals bedankt voor al jullie tips!

Hierbij wil ik nog een vraag stellen, met betrekking op het bestel systeem. Wat jullie hiervan vinden. Werkt het juist rommelig, of juist handig. Je mag het ook invullen, gebruik dan wel voor bijv. de bedrijfsnaam TEST, en je eigen e-mail adres, zodat ook het offerte-mailtje naar je gestuurd word.

Hiervoor ook alvast mijn enorme dank!

Groetjes,

Peter van Dam

Meer
02 aug 2005 17:15 #149 door Test
Beantwoord door Test in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
hey peter

1.Je nieuwe hoofdpagina is veel beter!

2.Als je wilt kan ik wel voor je kijken wat ik voor je kan doen met je
achtergronden. als je wilt mail ze maar even naar
schakenraadjuh[at]home.nl

3. Verschillende pakketen lijkt me een perfect idee!

4. Het bestel systeem

Op zich niks mee mee, ik vind het juist wel mooi maar:

4.1 ik vind het wel raar en iet wat iritant dat je een knop het voor
"plaats in offerte" en daaronder een linkje "ga verder" kun je
niet proberen een knop te maken waarop staat "ga verder" en dat het dan
direct in de offerte komt?

4.2 Geef een kleine uitleg bij je designs (vooral het verschil tussen design 2 & 3)

4.3 Misschien kun je een mogelijkheid maken om te kijken ofdat de domeinnaam nog vrij is...

4.4 Als je bij het aantal pagina's voor "anders" kiest zou het wel
makkelijk zijn dat er ook een mogelijkheid kan komen dat je dan in kan
typen hoeveel pagina's je dan daadwerkelijk wilt.

4.5 Als je de offerte hebt verzonden krijg je in je rechterdeel van je
scherm iets te zien waarvan ik vind dat het eigenlijk helemaal
niet past bij het linker gedeelte

Ik hoop dat je er iets aan hebt

Groetjes

Lukie

EDIT:

Ik heb net de offerte ontvangen en daar heb ik ook nog wel iets over te zeggen:

Aantal pagina's:
1 tot 15 paginas p/j € 0,00

Verder kunnen de namen e-mail adresse enz. wel iets netter uitgelijnd worden denk ik

Lukie38566.8077199074

Klik hier en geef je reactie over Microsoft en Apple!!!!          

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2005 17:28 #150 door Peter-v-Dam
Beste Lukie,

Als het goed is heb je ook een mailt ontvangen over jou ingevulde offerte. (namelijk geautomatiseerd). Vind je die ook goed, of moeten er hier ook nog aanpassingen naar jou mening gedaan worden.

Ik heb op dit moment alle afbeeldingen gecomprimeerd met factor 30. (of 30%). In plaats van ongeveer 150 kb zijn ze nu 15 kb ofzo. Persoonlijk vindt ik enkele secondes niet erg. Aangezien naar mijn gevoel, nu zowat iedereen gemiddeld een downstream van 120 kbystes p/s heeft, is de website al snel binnen 3 seconden geladen. Het moet namelijk, omdat het ook webdesign is, duidelijke en goede kwaliteit zijn.

Bij rollingdutchman, de site die ik eerder aangegeven had, ben ik nu via PHP aan het expirimenteren door automatisch de juiste grootte achtergrond te kiezen bij elke resolutie. Het moeilijke hieraan is dat iedere website (tenminste bij Rollingdutchman) veel achtergronden moet hebben. Maar bedankt voor je aanbod.

Ik zal met mijn enige collega (voor financiën) bespreken over het idee om meerdere pakketen aan te bieden. Misschien dat hij dit ook een goed idee vind.

Groetjes,

Peter van Dam

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden