FANtv-nl-logo-mobile

Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 juli 2005 19:53 #71 door Peter-v-Dam
Beantwoord door Peter-v-Dam in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
... Kom maar eens met zoveel positieve dingen van microsoft, tegenover mac.
Dan praten we morgen verder...

Groeten,

Peter

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 juli 2005 19:56 #72 door Test
Beantwoord door Test in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
wat dorthe ook zei:

De helpdesk van MAC heeft op al je problemen een antwoord, bij
microsoft ziiten mensen aan de telefoon die na 3 kwartier nog niks weten.

Klik hier en geef je reactie over Microsoft en Apple!!!!          

Meer
13 juli 2005 19:57 #73 door Test
Beantwoord door Test in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
ik noem ze al de hele tijd ;)

groetjes

Lukie

Klik hier en geef je reactie over Microsoft en Apple!!!!          

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 juli 2005 08:02 #74 door Peter-v-Dam
Hoi,

Ik vind dat het bij microsoft kwa hulp wel mee valt. Ok, ik ben misschien een ervare en slimme windows gebruiker, dus heb amper hulp nodig. Maar als men goed rondkijkt op die website, dan word het steeds uitgebreider met zeer handige informatie voor beginners.

Ook voor office staan complete handleidingen hoe je iets voor elkaar kan krijgen. En je hebt enorm veel mogelijkheden om te kunnen mailen.

Met telefoon heb ik geen ervaring...

Groeten,

Peter,
www.peterssitje.nl

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 juli 2005 12:35 #75 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
Jammer, jammer, jammer dat ik er even niet bij kon zijn [img]smileys/smiley11.gif

Toch een mooi onderwerp alleen jammer dat Longhorn nu opeens Vista heet.

Toch benieuwd wanneer het echt uitkomt en dan doel ik natuurlijk niet op de beta die er misschien aan komt maar echt een stabiel systeem (2007?). Uiteraard verzin ik, net als anderen hier [img]smileys/smiley2.gif in dit topic ook niet al mijn kennis zelf en biedt de eerlijkheid mij te vermelden dat de mensen die er echt verstand van hebben het eigenlijk geen nieuw systeem noemen maar meer een service-pack, zeg maar service-pack 3....

Dus, om er maar niet te veel op door te gaan, wat is er nu zo vernieuwend ?

Wie alsnog kan/wil reageren op mijn eerdere reactie..... graag [img]smileys/smiley1.gif

Marnix schreef :

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 juli 2005 12:44 #76 door Peter-v-Dam
Wat noemt men stabiel?

Als ik Windows XP vergelijk met Windows 2000, of 98 dan vind ik persoonlijk dat windows xp enorm stabiel is geworden tegenover die vorige versies.

En toch blijft het meerendeel aan het systeem liggen denk ik. Als je de apparaten in je computer niet goed zijn, loopt windows niet stabiel. En heb je een snel genoeg systeem, met goede kaarten erin. Loopt het stabiel.

En fouten blijven er natuurlijk altijd in zitten. En natuurlijk een nieuw systeem heeft met veel nieuwe functies problemen. Zo ver ik weet zijn ze bij Vista (longhorn) nu met een geheel nieuwe opbouw van windows bezig. En dan bedoel ik niet het uiterlijk, maar technisch.
En dat zal naar mijn mening in het begin toch wel wat problemen geven op de wat 'oudere' computers en programma's.

Dat is misschien het voordeel van MAC, dat die vanaf hun geboorte een andere opbouw hebben....

Maar ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe versie, en ik zou ook graag de komende windows willen proberen.

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 juli 2005 13:08 #77 door Marnix

Peter v Dam schreef :
apparaten in je computer niet goed zijn, loopt windows niet stabiel. En heb je een snel genoeg systeem, met goede kaarten erin. Loopt het stabiel.

Das m.i. toch een behoorlijk nadeel van Windows, kon je met een 2 Gig processor nog gewoon de eerste XP gebruiken, met de huidige "upgrades" / service-packs wordt dat toch al weer een ander verhaal.

Met andere woorden, als je constant je hardware (in delen) moet vervangen omdat je os anders niet soepel loopt dan is dat niet gebruiksvriendelijk (lees; erg duur op termijn als je een beetkje bij wilt blijven). Je kunt dan wel zeggen dat Windows perfect is en het aan je hardware ligt maar das niet helemaal okee lijkt mij....

Misschien is het dan inderdaad prettiger om met iets te werken dat al bij het begin anders is opgebouwd. Ik heb zonder problemen 8 jaar met een Mac kunnen doen zonder ooit maar iets van één stukje hardware te vervangen en geloof me, ik kon alles doen wat iemand met een nieuwe PC ook kon, ook na 8 jaar. Dat is eigenlijk ook gewoon de reden dat ik nog al pró Apple ben; ik ken beide systemen en de ervaring leert dat de meeste mensen die éénmaal werken met een Mac eigenlijk nooit weer terug zullen naar een PC met Windows.

Je kunt dan in dit topic appels met peren vergelijken [img]smileys/smiley36.gif

Overigens ben ik ook wel benieuwd hoor naar het "nieuwe" Windows alleen zal ik er waarschijnlijk veel kritischer tegen aan kijken. Niet omdat ik iets heb tegen Windows maar omdat ik weet wat Apple te bieden heeft.

http://www.tweakers.net/nieuws/38187

Meer
25 juli 2005 13:58 #78 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Alles over Windows Vista! Nieuwe fotos
Zelf gebruik ik -gedwongen- ook het meest Windows en daarom weet ik zo pijnlijk goed wat daar allemaal mis mee is. Maar ja, ik moet wel.

Even inhaken op de discussie van een paar bladzijden terug: MSN draait inderdaad al jaren afwisselend op Windows en op FreeBSD, een UNIX-variant, zeg maar het neefje van Linux.

En ja: met XP is het allemaal iets stabieler geworden, maar een crash op z'n tijd is nog steeds onvermijdelijk blijkbaar. XP moet je ook af en toe preventief afsluiten, want hoe langer het aan staat, hoe groter de kans op een crash. MacOS is afgeleid van Linux en heeft dus van nature meer stabiliteit. Ik heb UNIX- en Linux-systemen meegemaakt die enkele jaren up waren zonder enig probleem. Alleen wordt met name sinds de komst van USB ook de Linux-wereld geteisterd door problemen, men heeft hier getracht zich aan te passen aan een slecht ontwerp. En dat is moeilijk.

Verder zou ik opmerken dat zowel de heren en dames computercrimineel als de beveiligingsindustrie bijzonder dankbaar is dat Windows bestaat, juist omdat het zo lek en gammel is. Zonder dat waren ze allemaal brodeloos. Dus als Microsoft met een virusscanner komt, dan is dat denk ik een beetje vreemd, ze vormen toch de oorzaak voor de hele situatie. Ik denk er het mijne van.

De huidige MacOS en XP zijn best gewaagd aan elkaar wat betreft gebruiksvriendelijkheid, laatst is een groep digibeten koud achter beide systemen gezet en moest men op beide platforms een aantal dezelfde huis-tuin-en-keuken taken volbrengen, wat door deze "dombo's" door de bank genomen even goed en even snel en gemakkelijk aangeleerd kon worden.

Overigens, Apple heeft geen klanten, ze heeft fans. [img]smileys/smiley2.gif

't Zal geen geheim zijn voor welk platform ik de meeste respect heb ... maar gelukkig is er voor elk wat wils.

P.S. Voor degenen die eens echt willen genieten heb ik hier nog een heuse MS Windows 1.0 liggen, inclusief DOS 2.11 [img]smileys/smiley36.gif
EdP38558.6664699074

An error has occurred. Hit any user to continue.

• Peter-v-Dam
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 juli 2005 14:58 #79 door Peter-v-Dam
"Verder zou ik opmerken dat zowel de heren en dames computercrimineel als de beveiligingsindustrie bijzonder dankbaar is dat Windows bestaat, juist omdat het zo lek en gammel is"

Daar ben ik het niet helemaal mee eens! Zoals de 'baas' van Linux ook verteld krijgt de meest gebruikte OS de meeste beveiligingsproblemen. Ze vertelde dat ze zelf onveiliger waren tegen hackers vergeleken met Windows, maar dat ze op dit moment weer veiliger waren, omdat nog bijna niemand hackt op Linux.

Als iets populair is, moet het door mensen gekraakt worden, en dat hou je gewoon niet tegen. Misschien dat de hackers zelf nog gewoon MAC gebruiken, om zo zelf buiten schot te zitten.

En nog even op reactie van de levensduur van MAC, 8 jaar. Lijkt me gek, kan jij dan ook de allernieuwste spellen spelen? Denk het niet. Bij een Windows Computer is dit dan wel minder, 3 jaar voor nieuwste games, 6 jaar voor windows systemen.

Wat pas stabiel is, is een console!

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 juli 2005 15:19 #80 door Marnix
Van gamen weet ik echt niks en ik geloof zeker dat ik met die oude Mac (die overigens nog steeds goed functioneert en slechts om hebberige reden is vervangen door een nieuwer exemplaar) vast niet zou goed zou kunnen gamen als met een PC.

Als ik echt zou willen gamen zou ik een PS, Xbox of hoe het ook heet kopen [img]smileys/smiley2.gif

Enige dat ik kan zeggen is dat de meeste Maccers ooit wel eens met Windows hebben gewerkt of de meeste dit, inderdaad noodgedwongen, doen op het werk. De meeste Maccers weten dus best waar ze het over hebben als ze zeggen dat Windows instabiel en lek is........

Het excuus dat je dan wel eens hoort dat het wel veel beter is dan een voorgaand os betekend alleen maar dat die os-sen dus inderdaad bagger waren.

Geloof me,

Ik ben zo partijdig als ik weet niet wat dus iedereen kan en zal mijn woorden in dit topic wel op juiste waarde te weten schatten als ik zeg dat het constant verdedigen van Windows niet echt reeël is en zeker niet als je niet weet waar je het nu eigenlijk mee vergelijkt. Weinig mensen die van Windows naar Mac zijn gegaan en toch weer terug naar Windows............ Probeer het eens een keer [img]smileys/smiley2.gif

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden