FANtv-nl-logo-mobile

Review: Lord of the Rings, The Battle for Middle-Earth

• Redactie-DDR
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 jan 2005 10:12 #1 door Redactie-DDR
Een review van Lord of the Rings, The Battle for Middle-Earth is hier te vinden.

Je kunt hier je reacties en eigen review met betrekking tot dit spel kwijt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 jan 2005 07:46 #2 door Guests
Ik heb dit spel nu zo'n 2 weken en omdat je soms wel een uur voor 1 battle bezig bent ben ik voorlopig nog niet klaar. Echter is het zo'n bruut en vet spel dat je steeds maar door wilt gaan. De battles zijn immens en worden steeds groter. In het begin zit je met 200 man, later in mega battles komen d'r 400 man op je af, trollen, orcs, olifanten, battle-rams etc, gelukkig kun je altijd rekenen op je extra mankrachten die na 10 minuten aan komen kakken, zo sta je dan ineens met 500 man klaar om een nieuwe lading orcs de grond in te boren!

Gelukkig zijn er ook de speciale krachten, wat dacht je van 'the elfs' die erg handig hun pijlen in de mega olifanten planten, of 'the ents' ("boompies"), die met z'n 4en gemakkelijk complete legers uitwissen of die irritante trollen effe kortwieken. Helaas dat de krachten maar tijdelijk (sommige 2 minuten, sommige tot 10 minuten) werken. OF eigenlijk, maar goed ook, deze hulpjes zijn zo sterk dat non-stop gebruik het spel zou schaden, maar in deze mate is het heerlijk om even de horn te horen schallen en spontaan een leger paarden te zien verschijnen die even de 200 orcs een kopje kleiner maakt!

Tot slot is het ook lekker om de helden eens even flink hun gang te laten gaan, okee ze kunnen dood, maar doen hier verrekte lang over ;), ff pauze en ze kunnen weer, ook geven ze de directe manschappen om hun heen extra leiderschap, zo knalt een flinke groep al lekker door de vijandelijke linie heen wanneer de held ze begeleid of voorgaat!

Wat mij betreft een topspel, zeker een 9 of eigenlijk wel een 9+, het enige wat een beetje vervelend is dat je soms denkt ,waar komen die lui toch vandaan, een eindeloze stroom vernietigende vijanden die je scherm maar binnen blijft stromen...

Wat het spel toch op een 9,5 als eindoordeel brengt is tijdens de battle voor mitra (oid??), daar verschijnen tijdelijk opeens uit het niets de hulptroepen die volgens mij in deel3 zitten, de spookrijders waarvan ik de naam niet weet stromen vol licht je beeld binnen en hakken alles heerlijk fijn, goed gevoel en een kale vlakte verder en de battle is gewonnen! Topspel, echt een aanrader!

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 feb 2005 13:47 #3 door Guests
De game is echt een topper en je geld waard. eigenlijk is het verhaal hier boven helemaal top. maar wat ik wel even wil zeggen is dat je je eigen legers kan upgraden dit is heel cool. want bijvoorbeeld torenwachters zijn normaal grijs harnas en blauw capé. maar als je ze upgrade krijgen ze gouden harnas en capé. en een reusachtigen olifant krijgt stekels aan zijn benen en oorlog verf. ook als je met een bepaald huis (barrak,stal ect.) veel legers koopt gat het huis in rangs omhoog zo krijgen ze ook een toren die pijlen schiet op hun dak.

conclusie: De game is top en een echte aanrader je bent erlang mee bezig en dat is maar goed ook want een game die snel uitgespeelt is... wie wil dat nou?? :P

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 apr 2005 19:34 #4 door Guests
Daar ben ik het helemaal mee eens, het is een top spel mooi beeld met een verslavende gameplay.
Een van de minpuntjes vind ik dat je wanneer je aan de goede kant speelt je maximaal 400 soldaten kunt hebben. (Aan de slechte kant zijn dat er 700) Maar zoals ik al zei als RTS en Lord of the rings fan prima spel!!!
Wanneer iemand dit spel nu nog wil kopen dan ben ik het daar helemaal mee eens!

Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden