FANtv-nl-logo-mobile

Node gemist - de motorscooter

• josefientje
  • josefientje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20 mrt 2007 07:12 #1 door josefientje
Node gemist - de motorscooter werd gestart door josefientje
MotorXperience test vele (motor-)fietsen maar wat uitblijft is een test van motorscooters waar er velen van zijn.

Ik zal eerlijk zijn, ikzelf rijdt al 23 jaar scooter (Vespa) en meen dat het het ideale vervoermiddel is in Nederland. Je kunt er met je nette kleren op, je schoenen blijven heel en je kunt zeer comfortabel van punt a naar punt b. Mede gelet op de recete ontwikkelingen in Nederland wat betreft files maar ook de hoge benzineprijs is volgens mij een uitstekende aanleiding om eens een test te doen met een aantal scooters als puur vervoermiddel.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een flink aantal motoren gehad en met veel plezier gereden (o.a. BMW Paris-Dakar 800, Kawasaki Zephyr, Aprillia Moto 6.5) maar niets is wat mij betreft vergelijkbaar met een scooter (Vespa allereerst maar ook Heinkel, Lambretta, Zundap (Bella) en bijvoorbeeld Yamaha (Majesty)). Ik heb ze allen gereden en met name Vespa's en ben zeer recentelijk van een Vespa px 150 (2-takt) overgestapt naar een Vespa GTS (250 4-takt). Het comfort, gemak (automaat) en bescherming is zo hoog dat ik meen dat hier, tegen al het prachtige motorgeweld, ook wel eens aandacht aan besteed zou kunnen worden. Misschien niet voor de freaks maar zeker wel voor de 'gewone' gebruiker.

Dus... jongens... wat mij betreft... doe er iets mee of aan.
purensimple2007-03-20 10:13:05

... come as you are ...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• dracbart
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 apr 2007 16:33 #2 door dracbart
Beantwoord door dracbart in topic Node gemist - de motorscooter
Ik geloof dat MX dat wel goedgemaakt heeft:

1 X item Aprilia Scarabeo en Atlantic en binnenkort komt de hele burgman serie..

Lees meer
11 apr 2007 21:59 #3 door kreike1968
Beantwoord door kreike1968 in topic Node gemist - de motorscooter
Die motorcultuur in ons kikker landje is helaas afgestemd op een flinke cilinder inhoud.
Ik rijdt al 18 jaar motor en ik heb de meest verschillende fietsen bereden.
van buikschuiver tot Harley.
En van Harley tot Vespa.
Ik zeg altijd maar.....Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
Ik rijdt Nu ook op een Vespa GTS 250 ABS en ik moet zeggen dat deze motorfiets bij de gemiddelde motorrrijder helaas wordt onderschat.
Het gaat erom, dat hetgeen wat ik in een fiets zoek, aan mijn eisen moet voldoen.
Ik vindt trouwens dat iedereen zijn smaak en voorkeur moet hebben en
dat kenbaar moet kunnen maken.

Toedeloe...

Lees meer
03 feb 2008 15:06 #4 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Node gemist - de motorscooter
Sorrie hoor, ze zullen er toch aan moeten geloven.
De motorscooter is in opmars, en een ideale file-bestrijder !
Scooters zijn niet meer die saaie gammele truttige dingen, dat is allang passee.

Maar hou eens een motorscoot special van b.v. 3 afleveringen, en laat de meest succesvolle motorscooters uit Italië, Frankrijk & Spanje testen op tv, dat zou een goede impuls geven !
Eventueel ook een filmopname hoe ze in die landen rijden in de stad & wat ze te bieden hebben.

Alleen 3 motorscooters testen over 1 jaar motorexperience is erg mager !

Kom op heren, die race-motoren van 150 pk en meer die zijn al genoeg getest !!!relax-scoot2008-02-03 18:08:17

Tijd voor maken pagina: 0.158 seconden

© FANtv.nl