- Ontvangen bedankjes 0
bloeden van druivelaar
- da-100
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
12 apr 2008 17:49 #1
door da-100
bloeden van druivelaar werd gestart door da-100
Ik heb te laat mijn druivelaar gesnoeid en nu is hij aan het bleoden, ik heb ergens gelezen dat je de wonden moet dicht branden maar HOE DOE JE DIT? Heb al vanalles geprobeerd met bander met kaarsvet, maar het sap blijft stromen!! HELP
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jungle
- Platinum-lid
12 apr 2008 19:29 #2
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic bloeden van druivelaar
Kijk
hier
eens.
Verder vond ik deze tekst:
Bloeden
[color=#f86603>Druif weer op gang. Als de druif laat gesnoeid is zullen de wonden onvoldoende dichtgegroeid zijn in zal de Druif[/color=#f86603>Druif[/b] weer op gang. Als de druif laat gesnoeid is zullen de wonden onvoldoende dichtgegroeid zijn in zal de [/b] gaan bloeden, ook planten als de Kiwi hebben hier last van. In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt zal de druif hier zelden aan te onder gaan of er nadeel van ondervinden. Ideaal is het niet, er gaan tenslotte (soms liters) vocht en voedingsstoffen verloren. Vroeg in de winter (november/december) voorkomt bloeden, hoewel de plant in rust is, kan er voldoende callus gevormd worden.
Of hier
Verder vond ik deze tekst:
Bloeden
[color=#f86603>Druif weer op gang. Als de druif laat gesnoeid is zullen de wonden onvoldoende dichtgegroeid zijn in zal de Druif[/color=#f86603>Druif[/b] weer op gang. Als de druif laat gesnoeid is zullen de wonden onvoldoende dichtgegroeid zijn in zal de [/b] gaan bloeden, ook planten als de Kiwi hebben hier last van. In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt zal de druif hier zelden aan te onder gaan of er nadeel van ondervinden. Ideaal is het niet, er gaan tenslotte (soms liters) vocht en voedingsstoffen verloren. Vroeg in de winter (november/december) voorkomt bloeden, hoewel de plant in rust is, kan er voldoende callus gevormd worden.
Of hier
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- blogbot
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
12 apr 2008 21:13 #3
door blogbot
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
Beantwoord door blogbot in topic bloeden van druivelaar
Zeker niet dicht branden. Helaas.......zal vanzelf stoppen. Of de Druivelaar het overleeft, is een kwestie van afwachten.
Plantadvies
Plantadvies
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
Tijd voor maken pagina: 0.209 seconden