- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- TUIN
- Erfafscheiding
- Schutting (opgelost)
Schutting (opgelost)
- jmiddelhuis
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
13 sept 2007 18:37 #1
door jmiddelhuis
Schutting (opgelost) werd gestart door jmiddelhuis
Hallo,
Ik wil een meer dan 30 jaar oude coniferenhaag tussen mij en de buren vervangen voor een schutting. De buurman wil absoluut niet meewerken.
Nu sta ik in mijn recht door hem de helft van de kosten in rekening te brengen maar aangezien hij niet meer wil communiceren verwacht ik dat dit een gebed zonder eind wordt.
Nu wil ik de schutting gaan plaatsen op mijn helft om van het gedonder af te zijn. Klopt het dat dit voor de buurman betekent, omdat hij niet wil mee werken aan het plaatsen van een schutting op de erfafscheiding, dat hij niets met deze schutting mag doen omdat deze op mijn perceel staat? Geen beplanting ertegen aan, schilderen etc.
Bij voorbaat dank voor de reactie(s)
Met vriendelijke groet,
Robert
rankman2007-09-27 17:20:29
Ik wil een meer dan 30 jaar oude coniferenhaag tussen mij en de buren vervangen voor een schutting. De buurman wil absoluut niet meewerken.
Nu sta ik in mijn recht door hem de helft van de kosten in rekening te brengen maar aangezien hij niet meer wil communiceren verwacht ik dat dit een gebed zonder eind wordt.
Nu wil ik de schutting gaan plaatsen op mijn helft om van het gedonder af te zijn. Klopt het dat dit voor de buurman betekent, omdat hij niet wil mee werken aan het plaatsen van een schutting op de erfafscheiding, dat hij niets met deze schutting mag doen omdat deze op mijn perceel staat? Geen beplanting ertegen aan, schilderen etc.
Bij voorbaat dank voor de reactie(s)
Met vriendelijke groet,
Robert
rankman2007-09-27 17:20:29
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- blogbot
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
13 sept 2007 19:01 #2
door blogbot
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
Beantwoord door blogbot in topic Schutting (opgelost)
Dat klopt. Maar soms wil de gemeente andere regels invoeren. Het is dus beter dat u advies vraagt bij uw gemeente.
Plantadvies
Plantadvies
- jmiddelhuis
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
13 sept 2007 20:25 #3
door jmiddelhuis
Beantwoord door jmiddelhuis in topic Schutting (opgelost)
Bedankt voor de reactie.
Ik zal contact opnemen met de gemeente en haar advies hieromtrent inwinnen.
Gr,
Robert
Ik zal contact opnemen met de gemeente en haar advies hieromtrent inwinnen.
Gr,
Robert
- jmiddelhuis
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 sept 2007 08:13 #4
door jmiddelhuis
Ik heb informatie ingewonnen en volgens het bestemmingsplan mag ik een schutting op de grens aan mijn kant zetten.
Blijft nog 1 vraag over.
Van de coniferen haag staat 15 meter volledig op mijn grond dus is het geen probleem deze te vervangen.
Ongeveer 15 meter staat net wel of net niet op de erfgrens.
Wanneer de buurman niet mee werkt om deze te vervangen ben ik dan gebonden aan zijn niet meewerkende houding of mag ik de haag vervangen door een deuglijke schutting.
Gr,
Robert
Blijft nog 1 vraag over.
Van de coniferen haag staat 15 meter volledig op mijn grond dus is het geen probleem deze te vervangen.
Ongeveer 15 meter staat net wel of net niet op de erfgrens.
Wanneer de buurman niet mee werkt om deze te vervangen ben ik dan gebonden aan zijn niet meewerkende houding of mag ik de haag vervangen door een deuglijke schutting.
Gr,
Robert
- blogbot
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 sept 2007 20:34 #5
door blogbot
Is de haag door beide betaald? Van wie is dus de haag?
- Bob-the-builder
- Bezoeker
16 sept 2007 21:03 #6
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Schutting (opgelost)
Een haag die op de erfgrens staat is eigendom van beide aanwonenden.
Ongeacht wie de haag betaald heeft.
Geen van beide mag zonder toestemming van de ander de haag verwijderen (mandeligheid BW5, titel 5, artikel 60 en verder).
Als je het wilt nalezen, klik hier .
Ongeacht wie de haag betaald heeft.
Geen van beide mag zonder toestemming van de ander de haag verwijderen (mandeligheid BW5, titel 5, artikel 60 en verder).
Als je het wilt nalezen, klik hier .
- jmiddelhuis
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 sept 2007 17:37 #7
door jmiddelhuis
Ik was op de hoogte van dit artikel
.
Zowel de buurman als ik hebben niet betaald voor de coniferen omdat deze er al stonden toen wij het huis kochten.
Coniferen hebben geen eeuwig leven en aan onze kant is de 1e meter volledig kaal. Daarnaast ziiten er gaten aan onze kant i.v.m. minder zonlicht aan onze zijde.
Zeg je hiermee dus dat diegene die alleen maar NEE zegt en verder niet mee wil werken/denken aan een oplossing dus wint?
Dus de goede moet naar de pijpen van de kwade dansen?
Gr,
Robert
Zowel de buurman als ik hebben niet betaald voor de coniferen omdat deze er al stonden toen wij het huis kochten.
Coniferen hebben geen eeuwig leven en aan onze kant is de 1e meter volledig kaal. Daarnaast ziiten er gaten aan onze kant i.v.m. minder zonlicht aan onze zijde.
Zeg je hiermee dus dat diegene die alleen maar NEE zegt en verder niet mee wil werken/denken aan een oplossing dus wint?
Dus de goede moet naar de pijpen van de kwade dansen?
Gr,
Robert
- blogbot
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 sept 2007 18:47 #8
door blogbot
Een haag die geplant is door de eigenaar op de grond van de ander, blijft gewoon de eigenaar van zijn net geplante haag. Pas als de ander hier niet mee eens is, dient de haag op eigen grond gezet worden met de daarvoor juiste afstand. In dit geval stond de haag er al, dus bent u beide eigenaar van de haag. Helaas moeten de haag dus blijven staan.
Succes
Succes
- Bob-the-builder
- Bezoeker
17 sept 2007 22:03 #9
door Bob-the-builder
Nee, dat is niet zo.
Zodra je een haag plant op de erfgrens zijn je buren mede-eigenaar, ongeacht of ze mee hebben betaald of niet.
Kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar onderstaande tekst van de gemeente Ubbergen:
Het is noodzakelijk duidelijke afspraken te maken, wanneer u besluit een haag te plaatsen op de erfgrens. Beide buren worden daardoor namelijk mede-eigenaar van de haag, ook al heeft bijvoorbeeld maar één familie deze betaald en geplant. Bij plaatsing van de haag op de erfscheiding, moet alles wat één van de buren aan of met de haag doet in overleg met de andere buur gebeuren.
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Schutting (opgelost)
plantadvies schreef : Een haag die geplant is door de eigenaar op de grond van de ander, blijft gewoon de eigenaar van zijn net geplante haag.
Nee, dat is niet zo.
Zodra je een haag plant op de erfgrens zijn je buren mede-eigenaar, ongeacht of ze mee hebben betaald of niet.
Kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar onderstaande tekst van de gemeente Ubbergen:
Het is noodzakelijk duidelijke afspraken te maken, wanneer u besluit een haag te plaatsen op de erfgrens. Beide buren worden daardoor namelijk mede-eigenaar van de haag, ook al heeft bijvoorbeeld maar één familie deze betaald en geplant. Bij plaatsing van de haag op de erfscheiding, moet alles wat één van de buren aan of met de haag doet in overleg met de andere buur gebeuren.
- blogbot
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 sept 2007 11:18 #10
door blogbot
Ja dat is wel zo. Ik heb hier geen zin bob. Er zijn uitzondering in de regels. Houdt je gewoon bij de vraagstelling Robert heeft niets aan het spelletje welles niettes.
Goed het volgende Robert. Zet een schutting op je eigen grond en u zult de coniferen niet meer zien. Succes.
Goed het volgende Robert. Zet een schutting op je eigen grond en u zult de coniferen niet meer zien. Succes.
Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden