FANtv-nl-logo-mobile

Schutting (opgelost)

Lees meer
26 sept 2007 22:39 #21 door hobbyboer
Beantwoord door hobbyboer in topic Schutting (opgelost)
Als de heg gezamelijk gezet is en ook de buurman heeft bijgedragen in de kosten voor het planten van de heg mag je hem niet weghalen.
Is de heg als erfafscheiding door jouw gezet dan kan je hem weghalen.
De schutting die je wilt plaatsen kan als erfafscheiding gezet worden maar dan kan de buurman en ook gebruik van maken bv door er planten aan te hangen. Wil je dit voorkomen sla dan als erfafscheiding enkele paaltjes op de erfgrens span er ijzerdraad tussen, plaats de schutting naast de erfafscheiding dan kan de buurman er niets tegenaan bouwen of aanhangen, de schutting is dan geen erfafscheiding meer waardoor de buurman volgens de wet er niets tegenaan mag zetten of aan mag hangen. De erfgrens is n.l van jullie beide doordat jij de kosten op je neemt om een erfafscheiding te zetten mag de buurman deze niet weghalen. Ga voor de zekerheid bij de gemeente even na hoe hoog de schutting mag worden meestal 1,80 mtr soms hoger.
Vr Gr Henk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• jmiddelhuis
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
27 sept 2007 14:02 #22 door jmiddelhuis
Beantwoord door jmiddelhuis in topic Schutting (opgelost)
Allen bedankt voor de informatie.

Ik ben uiteindelijk met de buren alsnog in goed overleg overeengekomen dat de haag vervangen gaat worden door een schutting.

Voor de zekerheid willen we beiden dat het kadaster de grens aan komt geven.

We hebben een document opgesteld en ondertekend waarin we verklaren ieder 50% van de totale kosten (inclusief kadaster) te zullen betalen en dat de haag vervangen gaat worden door een schutting van 2 meter hoogte.

Nogmaals bedankt voor de adviezen en ik haal opgelucht adem dat het toch nog zo afgelopen is.

Gr,

Robert

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 sept 2007 14:13 #23 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Schutting (opgelost)
Kijk, dat is mooi.

Om even te stoken: mag 2 meter wel?

[img]smileys/smiley15.gif[/img]

• jmiddelhuis
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
27 sept 2007 14:55 #24 door jmiddelhuis
Beantwoord door jmiddelhuis in topic Schutting (opgelost)
Altijd goed dat mensen meedenken  maar dat mag volgens de voorschriften van de gemeente.

Gr,Robert

GJC2007-09-27 17:17:13

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 sept 2007 15:14 #25 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Schutting (opgelost)
Dan lijkt het me dat alles prima is opgelost. Succes met de schutting. We zijn hier gek op foto's [img]smileys/smiley2.gif[/img]

En kom gerust regelmatig langs om een ander te helpen. Daar is dit forum voor........

Lees meer
27 sept 2007 15:23 #26 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Schutting (opgelost)
Blij dat het in goed overleg is opgelost. Burenruzie zit niemand op te wachten.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
13 dec 2008 10:59 #27 door nieteke
Beantwoord door nieteke in topic Schutting (opgelost)
Tot 2003 mocht de hoogte van een schuttig 1.80 meter zijn. Nu mag dit 2 meter zij zonder vergunning of overleg met je buren. Wil je een schutting hoger dan 2 meter dan zul je een vergunning hiervoor moeten aanvragen.

En Robert succes met de plaatsing van de Schutting, jij kunt goed met de buren ..ik totaal niet dus nu ik nog, ahah ..maar goed ze kunnen hoog en laag springen ik maak een schutting van precies 2 meter hoog!

Lees meer
13 dec 2008 17:52 #28 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Schutting (opgelost)
Volgens mij is het ook afhankelijk van de plaatselijke verordeningen van de gemeente. 2 meter kan zo maar wat anders zijn in je gemeente. Ik zou het dus nog maar even navragen voor je hem neer zet.

Tijd voor maken pagina: 0.280 seconden