- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- TUIN
- Erfafscheiding
- erfafscheiding
erfafscheiding
- fixer99
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
17 juli 2008 02:30 #1
door fixer99
erfafscheiding werd gestart door fixer99
De erfscheiding met onze buren is een coniferenhaag die er al meer dan 30 jaar zonder problemen met snoeien op 2m hoogte staat en door de buren toen op hun kosten in het verlengde van onze garage is geplaatst (in feite staan ze op mijn grond)
Paar jaar geleden een overkapping aan huis geplaatst in verlengde van onze garage, waarbij een deel van de haag onder de carport is komen vallen.
Probleem over hoogte ontstond toen ik 2 jaar geleden onze camper eronder plaatste.(grootste deel van het jaar)
Had oprit verlaagd waardoor de camper eronder kon, maar +-25cm boven de haag kwam. Daar gingen ze zich aan storen als ze buiten zaten en wilden dat ik de heg door liet groeien tot net onder rand van de carport.
Mijn probleem is nu dat de conferen vlak bij de garage afsterven en ik minder licht in mijn hal heb gekregen.
Hoe los ik dit op?
Mag ik de haag zelf terugsnoeien tot 2m? Mag je uberhaupt een haag hoger laten groeien zonder toestemming van de ander?
Paar jaar geleden een overkapping aan huis geplaatst in verlengde van onze garage, waarbij een deel van de haag onder de carport is komen vallen.
Probleem over hoogte ontstond toen ik 2 jaar geleden onze camper eronder plaatste.(grootste deel van het jaar)
Had oprit verlaagd waardoor de camper eronder kon, maar +-25cm boven de haag kwam. Daar gingen ze zich aan storen als ze buiten zaten en wilden dat ik de heg door liet groeien tot net onder rand van de carport.
Mijn probleem is nu dat de conferen vlak bij de garage afsterven en ik minder licht in mijn hal heb gekregen.
Hoe los ik dit op?
Mag ik de haag zelf terugsnoeien tot 2m? Mag je uberhaupt een haag hoger laten groeien zonder toestemming van de ander?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 juli 2008 18:09 #2
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic erfafscheiding
Coniferen die geheel op jouw erf staan hoef je denk ik geen toestemming voor te vragen wat je ermee doet. Ook al hebben zij die coniferen betaald. Als het nodig is kun je ze teruggeven aan ze. Als de buren zich storen aan het uitzicht op een motorvoertuig, dan is dat denk ik met name hun probleem. Je doet er natuurlijk goed aan de relatie zo goed mogelijk te houden en niet juist dingen te doen waarmee je ze tegen je in het harnas jaagt.
Bomen en planten hebben licht nodig om te leven. Te weinig licht en het stopt op den duur. Zelfs bij Ajax begrijpen ze dat nu geloof ik.
Kunst-coniferen anders een idee?
Bomen en planten hebben licht nodig om te leven. Te weinig licht en het stopt op den duur. Zelfs bij Ajax begrijpen ze dat nu geloof ik.
Kunst-coniferen anders een idee?
An error has occurred. Hit any user to continue.
- Danos
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 juli 2008 07:21 #3
door Danos
Beantwoord door Danos in topic erfafscheiding
Een haag mag je net zo hoog laten groeien als je zelf wilt, een schutting/muur staat in de meeste gevallen vast op een hoogte van 180/200cm.
Maar meestal doen buren dit in overleg. Leg je eigen problemen voor aan hun en probeer samen een oplossing te vinden. De haag heeft bovendien licht nodig om te kunnen groeien, dus als hij grotendeels onder de carport staat wordt hij er niet mooier op aan jou kant.
Mochten ze echt niet mee willen werken, kan je altijd melden dat de haag op jou grond geplant staat en dat jij dan automatisch de eigenaar van de haag bent. Of zij hem nu betaald hebben of niet.
Maar probeer er eerst samen uit te komen, je moet er immers nog een aantal jaren naast wonen.
Maar meestal doen buren dit in overleg. Leg je eigen problemen voor aan hun en probeer samen een oplossing te vinden. De haag heeft bovendien licht nodig om te kunnen groeien, dus als hij grotendeels onder de carport staat wordt hij er niet mooier op aan jou kant.
Mochten ze echt niet mee willen werken, kan je altijd melden dat de haag op jou grond geplant staat en dat jij dan automatisch de eigenaar van de haag bent. Of zij hem nu betaald hebben of niet.
Maar probeer er eerst samen uit te komen, je moet er immers nog een aantal jaren naast wonen.
Tijd voor maken pagina: 0.153 seconden