FANtv-nl-logo-mobile

tuinafscheiding

• KlusSin
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15 sept 2008 18:16 #1 door KlusSin
tuinafscheiding werd gestart door KlusSin
Dag mensen,

Ik huur een rijtjeshuis met een tuin van ca 20 m lang. Mijn relatie met de buurvrouw is niet geweldig overigens maar vorig jaar is onze gezamelijke schutting deels omgewaaid en daar is daarna verder weinig mee gedaan.

Nu heeft mijn buurvrouw van de 1 op andere dag zelf een nieuwe (rieten)schutting geplaatst op haar eigen helft, dus net voor de oude. Ze heeft me ingelicht met het feit dat er een nieuwe schutting kwam te staan (zonder mij te vragen of ik eventueel mee wil betalen!) en dat de oude direct afgebroken zou worden. Nu staat de nieuwe er maar de oude staat er ook nog steeds. Toen ik vroeg hoe het nu zat met die oude schutting vertelde ze mij dat die moet blijven staan ter bescherming van mijn 2 honden, want ze is bang dat hun eraan gaan zitten!

Kan iemand mij misschien vertellen wat ik zou kunnen doen of wat mijn rechten en plichten zijn?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 sept 2008 19:59 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic tuinafscheiding
Er staat al wat op dit forum hierover inclusief verwijzingen naar de wetten. Buren kunnen van elkaar eisen dat ze meebetalen aan een gemeenschappelijke schutting. Er staat alleen weer net even niet in of dit ook geldt voor het vervangen van een bestaande schutting. Volgens mij kan je dit beter eens navragen bij een rechtswinkel. Volgens mij gewoon eisen en kijken of ze wil meebetalen of toch de oude wil opruimen. Ja heb je nee kan je krijgen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.224 seconden