- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- TUIN
- Erfafscheiding
- Coniveren als erfafscheiding
Coniveren als erfafscheiding
- nieteke
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
13 dec 2008 10:46 #1
door nieteke
Coniveren als erfafscheiding werd gestart door nieteke
Beste mensen,
Ik zit met een klein probleempje, ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen vertellen van hoe of wat. Ook zal ik spoedig bij de gemente gaan informeren over wat te doen en wat ik zoal mag doen aan dit probleem.
Het gaat hierom:
Ik heb vorige week een woning gekocht. Het zijn 3 huizen aan elkaar, ik heb de hoekwoning. Naast mij wonen mensen die huren dat huis nu 7 jaren en hebben 7 jaren geleden een coniveren heg geplaatst precies op de erf afscheiding. De heg staat op de erfgrens, en is 1,5 m hoog.
Nu wil ik er een schutting plaatsen want ik wil geen onderhoud van die coniveren, en ik wil de buurman ook niet op mijn grond om deze coniveren te onderhouden.
De buurman wil de coniveren niet weghalen en wil niks van een schutting weten.
Dus wat kan ik doen aan de coniveren heg dat op de erf afscheidingsgrens staat. Kan ik de buurman bijv. bevelen de coniveren te verplaatsen en deze te planten op zijn eigen grond? In elk geval komt er een schutting van 2 meter hoog of die man dat nou wil of niet dat interreseerd mij voor geen ene meter!
Dus wat kan ik aan deze coniveren heg doen??? Ik heb de woning gekocht en de buurman die huurd het huis nu 7 jaren en heeft 7 jaar geleden de coniveren gepoot.
Overleggen met de buren dat doe ik al niet meer, ze kunnen me de boom in!
Wat kan ik doen in deze ...Help!!!
Ik zit met een klein probleempje, ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen vertellen van hoe of wat. Ook zal ik spoedig bij de gemente gaan informeren over wat te doen en wat ik zoal mag doen aan dit probleem.
Het gaat hierom:
Ik heb vorige week een woning gekocht. Het zijn 3 huizen aan elkaar, ik heb de hoekwoning. Naast mij wonen mensen die huren dat huis nu 7 jaren en hebben 7 jaren geleden een coniveren heg geplaatst precies op de erf afscheiding. De heg staat op de erfgrens, en is 1,5 m hoog.
Nu wil ik er een schutting plaatsen want ik wil geen onderhoud van die coniveren, en ik wil de buurman ook niet op mijn grond om deze coniveren te onderhouden.
De buurman wil de coniveren niet weghalen en wil niks van een schutting weten.
Dus wat kan ik doen aan de coniveren heg dat op de erf afscheidingsgrens staat. Kan ik de buurman bijv. bevelen de coniveren te verplaatsen en deze te planten op zijn eigen grond? In elk geval komt er een schutting van 2 meter hoog of die man dat nou wil of niet dat interreseerd mij voor geen ene meter!
Dus wat kan ik aan deze coniveren heg doen??? Ik heb de woning gekocht en de buurman die huurd het huis nu 7 jaren en heeft 7 jaar geleden de coniveren gepoot.
Overleggen met de buren dat doe ik al niet meer, ze kunnen me de boom in!
Wat kan ik doen in deze ...Help!!!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- nieteke
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
13 dec 2008 10:48 #2
door nieteke
Beantwoord door nieteke in topic Coniveren als erfafscheiding
Ik zie net dat ik uit Belgie kom, dit klopt niet! Dit komt omdat ik mobiel internet heb en elke keer als ik opnieuw inlog dan heb ik een ander IP adres.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
13 dec 2008 17:56 #3
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Coniveren als erfafscheiding
Je kon gewoon de locatie aanpassen. Bij deze voor je gedaan.
Op het forum is de erfscheiding en de mogelijkheden vaker behandeld. Even de zoekfunctie gebruiken (nu zelf even geen tijd om het op te zoeken).
Op het forum is de erfscheiding en de mogelijkheden vaker behandeld. Even de zoekfunctie gebruiken (nu zelf even geen tijd om het op te zoeken).
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 dec 2008 19:24 #4
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Coniveren als erfafscheiding
Een erfafscheiding precies op de erfgrens is gedeeld eigendom, je kunt dit alleen verwijderen met instemming van beide eigenaren. Ook zul je moeten dulden dat de buurman ze onderhoudt (als hij jouw kant voor zijn rekening wil nemen) of je moet ze zelf maar onderhouden.
Je hebt ervoor gekozen een bestaande situatie over te nemen, dan moet je nu niet beginnen met het onmogelijke eisen. Een goede relatie met je buren is je ook al niet al te veel waard als ik je stukje zo lees.
EdP2008-12-16 22:26:49
Je hebt ervoor gekozen een bestaande situatie over te nemen, dan moet je nu niet beginnen met het onmogelijke eisen. Een goede relatie met je buren is je ook al niet al te veel waard als ik je stukje zo lees.
EdP2008-12-16 22:26:49
An error has occurred. Hit any user to continue.
Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden