FANtv-nl-logo-mobile

schutting met 2 achterburen

• eusvansomeren
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16 apr 2009 22:14 #1 door eusvansomeren
schutting met 2 achterburen werd gestart door eusvansomeren
Hoi,

Binnenkort wordt ons nieuwbouw huis opgeleverd. Nu wordt het dus ook tijd om te bekijken wat voor schutting we willen. Met onze buren aan de zijkant komen we er wel uit, maar aan de achterkant grenzen we aan 2 kavels. Hier hebben we dus met 2 partijen te maken. En beide willen een andere schutting plaatsen. Voor hun is dat geen probleem, maar wij kijken dan tegen 2 verschillende schuttingen aan.

Ik wil hier natuurlijk niet aan meewerken en meebetalen.
Ik wil het liefst naar een oplossing waarbij beide achterburen voor dezelfde schutting kiezen.

Maar voorlopig komen we er niet uit. Wat is nu precies de wetgeving hiervoor. Mogen zij een schutting plaatsen op de erfgrens zonder mijn toestemming. En hoe zit het dan met onderhoud. Ik wil niet dat ze in mijn tuin komen.
En ik zal aan mijn kant iets anders moeten plaatsen. Is er dan een minimale afstand tussen de 2 schuttingen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19 apr 2009 15:43 #2 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic schutting met 2 achterburen
Er is al behoorlijk wat geschreven over het onderwerp 'erfgrens', gebruik de zoek-functie eens.
Een schutting die precies op de erfgrens staat, is gedeeld eigendom, beide zijn dan verantwoordelijk en dragen de kosten.
Een schutting die geheel op eigen erf staat (2 dus, elk 1) is een optie.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Lees meer
19 apr 2009 17:17 #3 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic schutting met 2 achterburen
Grenzen jou buren dan ook niet aan die achterburen? Als dat zo is kan je misschien samen wat bereiken, want zij zullen dan ook verschil van schuttingen krijgen.

Tijd voor maken pagina: 0.219 seconden