- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- TUIN
- Erfafscheiding
- schutting niet goed geplaatst wat nu???
schutting niet goed geplaatst wat nu???
- laurav
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
26 mei 2009 07:28 #1
door laurav
schutting niet goed geplaatst wat nu??? werd gestart door laurav
Hallo allemaal
Wij zitten met een groot dilemma eigenlijk om wel te zeggen probleem.
wij wonen in een nieuwbouwwijk en onze buren hebben zelf een schutting geplaats.
nu we met de andere buren ook een schutting geplaats hebben zijn we erachtergekomen dat de andere schutting verkeerd staat 30 cm over 11 m op onze tuin.....
Ze hadden er zelf voor gekozen om de schutting te plaatsen zonder het er met ons over te hebben (wat wij in eerste instantie helemaal niet erg vonden )
maar nu willen wij toch graag dat zij dat ding verplaatsen.....
nu willen ze dat ding eruit halen en een hele nieuwe plaatsen en daar moeten wij dan maar aan meebetalen...
ben ik debiel of zo ... zij plaatsen het toch verkeerd......dan ga ik toch niet met een nieuwe meebetalen terwijl deze er nu net 4 maanden staat
hoe zou ik dit op een normale manier kunnen oplossen met hun
krijg het idee dat zij hun kant en klare tuin helemaal niet willen verkleinen... maar wij wel onze groter
oja aan de woningbouw hebben we ook niets want die maken het alleen maar erger...........
please help ik wil volgende maand mijn tuin dicht hebben want ik kan op deze manier geen poort plaatsen......
radeloos2009-05-26 10:30:36
Wij zitten met een groot dilemma eigenlijk om wel te zeggen probleem.
wij wonen in een nieuwbouwwijk en onze buren hebben zelf een schutting geplaats.
nu we met de andere buren ook een schutting geplaats hebben zijn we erachtergekomen dat de andere schutting verkeerd staat 30 cm over 11 m op onze tuin.....
Ze hadden er zelf voor gekozen om de schutting te plaatsen zonder het er met ons over te hebben (wat wij in eerste instantie helemaal niet erg vonden )
maar nu willen wij toch graag dat zij dat ding verplaatsen.....
nu willen ze dat ding eruit halen en een hele nieuwe plaatsen en daar moeten wij dan maar aan meebetalen...
ben ik debiel of zo ... zij plaatsen het toch verkeerd......dan ga ik toch niet met een nieuwe meebetalen terwijl deze er nu net 4 maanden staat
hoe zou ik dit op een normale manier kunnen oplossen met hun
krijg het idee dat zij hun kant en klare tuin helemaal niet willen verkleinen... maar wij wel onze groter
oja aan de woningbouw hebben we ook niets want die maken het alleen maar erger...........
please help ik wil volgende maand mijn tuin dicht hebben want ik kan op deze manier geen poort plaatsen......
radeloos2009-05-26 10:30:36
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jungle
- Platinum-lid
26 mei 2009 08:45 #2
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic schutting niet goed geplaatst wat nu???
Het belangrijkste is om te proberen een goede band met de buren te houden. Je moet er nog jaren naast wonen. Als je het hard speelt, moeten zij die schutting verplaatsen op eigen kosten.
Echter voor de goede verstandhouding is het misschien beter om mee te werken.
Echter voor de goede verstandhouding is het misschien beter om mee te werken.
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- laurav
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 mei 2009 08:57 #3
door laurav
Beantwoord door laurav in topic schutting niet goed geplaatst wat nu???
dat is nou juist het probleem
ben hier nu al 3 maanden mee bezig
en komt alleen maar van onze kant
zij laten niets horen
vinden het wel best zo
maar sta ik in mijn recht ...... om de schutting te laten verplaatsen
en omdat zij zonder enig overleg deze schutting geplaatst hebben en dan nu ineens er wel geld voor willen hebben...?
ben hier nu al 3 maanden mee bezig
en komt alleen maar van onze kant
zij laten niets horen
vinden het wel best zo
maar sta ik in mijn recht ...... om de schutting te laten verplaatsen
en omdat zij zonder enig overleg deze schutting geplaatst hebben en dan nu ineens er wel geld voor willen hebben...?
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
26 mei 2009 09:59 #4
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic schutting niet goed geplaatst wat nu???
Er staat op dit forum al meer over dit onderwerp incl verwijzingen naar de juridisch artikelen hierover. Omdat de schutting op de erfgrens geplaatst wordt kan normaal gesproken van beide partijen geeist worden de helft mee te betalen. Het verzoek van hun is dus opzich niet zo onredelijk, maar ze hadden het beter kunnen doen toen ze het in eerste instantie plaatsten. Ik zou toch maar voor de gulden middenweg gaan en meebetalen. Je kan ze vermoedelijk dwingen de schutting af te breken, omdat hij op jou grond staat. Daarna staat er niks en kunnen ze jullie toch weer vragen mee te betalen. Bak koffie er bij, voorzichtig slopen die schutting en op de goede plaats weer op bouwen.
- blogbot
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 mei 2009 15:59 #5
door blogbot
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
Beantwoord door blogbot in topic schutting niet goed geplaatst wat nu???
Tja lastig probleem. Eerst vond je het goed en later niet meer. Ik zou ook diep zuchten als ik de buurvrouw was. Je kunt overwegen om er een zaak van te maken, maar dat kost je geld. Om niet mee te hoeven betalen aan een nieuwe schutting, moeten de buren wettelijk gezien de schutting terug plaatsen en op hun eigen grond neerzetten. Beter zou zijn om het bericht van Klaas te lezen en zijn advies op te volgen. Bak koffie, voorzichtig afbreken en herplaatsen.
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
- laurav
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 mei 2009 07:07 #6
door laurav
toen we het eerst prima vonden toen wisten we nog niet dat
de schutting op de verkeerde plek stond.
toen wij de schutting samen met de andere buren geplaats hadden kwam het naar voren dat die van hun verkeerd stond.
ben in maart met de buren gaan praten en die zouden gaan kijken wat ze er aan konden doen tot nu niets van ze gehoord dus maar weer naar hun toeggaan
en nu blijkt dat ze eigenlijk helemaal geen zin hebben om die schutting te (laten)verplaatsen en hopen dat wij er ook niet meer over beginnen vandaar dat ze niets meer van zich laten horen.
ik loop er alleen maar achteraan en van hun horen we niets zouden van de week (afgelopen dinsdag) wat van ze horen maar maar niet dus
ze komen niet naar ons toe voor een oplossing
ik word er een beetje moe van ben er nu al 3 maanden mee bezig en kan op deze manier niet mijn tuin af maken
vandaar dat ik jullie hulp vroeg
er valt niet met ze te praten....ze zeggen ja en doen nee
heb nu al de hulp van de woning bouw ingeroepen en die zeggen dat ik(wij) het recht hebben om die schutting te laten verplaatsen door de buren.
omdat wij ook voor dat kleine stukje betalen.......
snappen jullie het een beetje
dus gezellig met een bakkie gaat echt niet gebeuren
de straat (blok) is in December opgeleverd en is dus nieuw
wij willen best mee betalen met het verplaatsen van de schutting
maar niet voor een geheel nieuwe schutting terwijl deze(die nu staat) zonder enig overleg geplaatst is.
de schutting op de verkeerde plek stond.
toen wij de schutting samen met de andere buren geplaats hadden kwam het naar voren dat die van hun verkeerd stond.
ben in maart met de buren gaan praten en die zouden gaan kijken wat ze er aan konden doen tot nu niets van ze gehoord dus maar weer naar hun toeggaan
en nu blijkt dat ze eigenlijk helemaal geen zin hebben om die schutting te (laten)verplaatsen en hopen dat wij er ook niet meer over beginnen vandaar dat ze niets meer van zich laten horen.
ik loop er alleen maar achteraan en van hun horen we niets zouden van de week (afgelopen dinsdag) wat van ze horen maar maar niet dus
ze komen niet naar ons toe voor een oplossing
ik word er een beetje moe van ben er nu al 3 maanden mee bezig en kan op deze manier niet mijn tuin af maken
vandaar dat ik jullie hulp vroeg
er valt niet met ze te praten....ze zeggen ja en doen nee
heb nu al de hulp van de woning bouw ingeroepen en die zeggen dat ik(wij) het recht hebben om die schutting te laten verplaatsen door de buren.
omdat wij ook voor dat kleine stukje betalen.......
snappen jullie het een beetje
dus gezellig met een bakkie gaat echt niet gebeuren
de straat (blok) is in December opgeleverd en is dus nieuw
wij willen best mee betalen met het verplaatsen van de schutting
maar niet voor een geheel nieuwe schutting terwijl deze(die nu staat) zonder enig overleg geplaatst is.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
28 mei 2009 07:27 #7
door Anne-Marie
Ja je hebt het recht hem te laten verplaatsen, maar zij hebben het recht je daarvoor te laten meebetalen. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn verschillende dingen. Het alternatief is ze een aangetekende brief te sturen met een deadline waarbinnen gereageerd moet worden en dat je het anders op hun kosten laat doen. Dat klinkt leuk maar daar wordt je relatie niet beter van en of je de kosten ech tkan verhalen moet je nog maar afwachten.
Je geeft aan de woningbouw, dat klinkt als een huurhuis klopt dat? Zijn beide huizen van dezelfde coorporatie? dan gewoon de shit bij hun neerleggen. Juridisch zijn zij eigenaar en verantwoordelijk en moeten zij het oplossen.
Je geeft aan de woningbouw, dat klinkt als een huurhuis klopt dat? Zijn beide huizen van dezelfde coorporatie? dan gewoon de shit bij hun neerleggen. Juridisch zijn zij eigenaar en verantwoordelijk en moeten zij het oplossen.
- laurav
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 mei 2009 09:04 #8
door laurav
De woningen zijn idd van de woningbouw wij hebben een sociale huurwoning en de buren hebben een vrije sector woning
de WB (woningbouw) is van dit alles al op de hoogte
zij hadden wel al de buren een brief gestuurd maar zij (de buren) zeggen dat zij deze brief niet ontvangen hebben.(in de brief stond dat ze op korte termijn de schutting moeten verplaatsen)
de WB wil niet dat wij voor een nieuwe schutting gaan betalen (dat vinden ze kolder ) omdat er in januarie een schutting zonder enig overleg geplaatst is.
zij (wb) vinden het wel coelant van ons (wat wij willen voorstellen) om de kosten te delen voor het laten verplaatsen van de schutting.
het enig wat mij het meest dwars zit is dat alless maar van mijn kant moet komen...... dinsdag zou de buurman naar de wb gaan en dat dan 's avonds aan mij laten weten hoe en wat maar ze laten echt helemaal niets weten we moeten maar gissen en zo
ik had de volgende dag wel de wb aan de telefoon en die zei dat er helemaal niemand geweest is....het lijkt wel of ze er gewoon scheit aan hebben en zoiets van de schutting blijft wel staan als we zelf niets doen....
ik weet alleen niet hoe ik het verder moet gaan oplossen ik wil alleen zo snel mogelijk nu mijn tuin een keer dicht hebben
het duurt mij nu te lang.....
het lijkt meer een kat en muis spelletje te worden van als wij niets doen dan blijfthet wel staan
maar we betalen wel voor de 30 M3 die hun nu hebben van ons....
snappen jullie nu een beetje dat ik graag info wil hoe ik dit het beste kan oplossen omdat alles maar van mijn kant moet komen .......
de WB (woningbouw) is van dit alles al op de hoogte
zij hadden wel al de buren een brief gestuurd maar zij (de buren) zeggen dat zij deze brief niet ontvangen hebben.(in de brief stond dat ze op korte termijn de schutting moeten verplaatsen)
de WB wil niet dat wij voor een nieuwe schutting gaan betalen (dat vinden ze kolder ) omdat er in januarie een schutting zonder enig overleg geplaatst is.
zij (wb) vinden het wel coelant van ons (wat wij willen voorstellen) om de kosten te delen voor het laten verplaatsen van de schutting.
het enig wat mij het meest dwars zit is dat alless maar van mijn kant moet komen...... dinsdag zou de buurman naar de wb gaan en dat dan 's avonds aan mij laten weten hoe en wat maar ze laten echt helemaal niets weten we moeten maar gissen en zo
ik had de volgende dag wel de wb aan de telefoon en die zei dat er helemaal niemand geweest is....het lijkt wel of ze er gewoon scheit aan hebben en zoiets van de schutting blijft wel staan als we zelf niets doen....
ik weet alleen niet hoe ik het verder moet gaan oplossen ik wil alleen zo snel mogelijk nu mijn tuin een keer dicht hebben
het duurt mij nu te lang.....
het lijkt meer een kat en muis spelletje te worden van als wij niets doen dan blijfthet wel staan
maar we betalen wel voor de 30 M3 die hun nu hebben van ons....
snappen jullie nu een beetje dat ik graag info wil hoe ik dit het beste kan oplossen omdat alles maar van mijn kant moet komen .......
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
28 mei 2009 09:12 #9
door Anne-Marie
ja snap ik, maar dit moet je gewoon bij de WB neerleggen. Je stuurt hun een aangetekende brief dat zij het moeten oplossen en dat je daarom een x bedrag van je huur niet zal voldoen totdat het is opgelost. Je huurt iets wat je niet hebt dus hoef je daar ook niet voor te betalen. en dat vinden WB's niet fijn als je niet betaald.
- laurav
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 mei 2009 09:20 #10
door laurav
Ik heb gisteren de opzichter van de WB aan de telefoon gehad en die was al niet blij dat het nu al zolang duurt hij ging contact met hun(de buren) opnemen..
geef hem(de opzichter) tot het einde van de week,
ik ga zelf ook nog maar een keer naar de buren toe om het voorstel te doen van de kosten delen van het verplaatsen van dat ding .... en dan willen we wel eerst de offerte zien want mijn vertrouwen in die mensen is nu tot het nul punt gezakt....
en dat het voor 1 juli gedaan moet zijn...
en anders is het misschien idd een oplossing om een aangetekende brief te sturen met het niet betalen van de huur....
geef hem(de opzichter) tot het einde van de week,
ik ga zelf ook nog maar een keer naar de buren toe om het voorstel te doen van de kosten delen van het verplaatsen van dat ding .... en dan willen we wel eerst de offerte zien want mijn vertrouwen in die mensen is nu tot het nul punt gezakt....
en dat het voor 1 juli gedaan moet zijn...
en anders is het misschien idd een oplossing om een aangetekende brief te sturen met het niet betalen van de huur....
Tijd voor maken pagina: 0.245 seconden