FANtv-nl-logo-mobile

beits welke op bangkirai hout lijkt

• vredemaker23
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08 juli 2009 08:49 #1 door vredemaker23
beits welke op bangkirai hout lijkt werd gestart door vredemaker23
We hebben op eigen grond een schutting geplaatst (na er helaas niet met de buren uitgekomen te zijn). Deze schutting is van Bangkirai hout en door ons geolied. Nu hebben we aan de achterkant nog een gedeelde schutting met de buren, van een ander houtsoort. Deze schutting wil de buurman niet vervangen (hij wacht dat ze volledig doorgerot zijn!). We konden helaas geen schutting vinden die overeenkwam met de oude.

Ik wil graag aan onze kant de gedeelde schutting een bangkirai achtige kleur geven, waardoor het geheel weer ongeveer hetzelfde wordt.

Welke beits/ verftint komt in de richting van Bangkirai kleur? Iemand ervaring? Vanaf de deksel van een pot beits/ verf kan ik het niet zo snel zien. En ik heb geen zin om twintig potten te moeten komen om te testen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08 juli 2009 14:30 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic beits welke op bangkirai hout lijkt
Neem even een kleurenstaal mee van de bouwmarkt. Kan je die bij je nieuwe schutting houden voor de kleur. Of een stukje resthout van je bangkirai schutting mee naar de bouwmarkt, en dan vergelijken maar. cobra2009-07-08 16:30:51

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
10 juli 2009 20:58 #3 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic beits welke op bangkirai hout lijkt
Let wel, die kleuren op de potjes zijn soms niet erg representatief, vooral met kleurbeits. Het hangt ook sterk af van het hout waarop je het aanbrengt. Je zult mogelijk zelfs moeten experimenteren met het mengen van kleuren. Zo heb ik het zelf ook gedaan (geen bangkirai overigens).

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.223 seconden