- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- TUIN
- Erfafscheiding
- Tuinafscheiding met niet verkocht huis (nieuwbouw)
Tuinafscheiding met niet verkocht huis (nieuwbouw)
- MOBITIM
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
27 juli 2009 10:22 #1
door MOBITIM
Tuinafscheiding met niet verkocht huis (nieuwbouw) werd gestart door MOBITIM
Beste lezer,
Ik heb een vraag over ons (bijna opgeleverde) nieuwbouwhuis. Wij hebben een tussenwoning gekocht en hebben dus aan beide kanten buren.
Omdat wij graag aan beide kanten dezelfde schutting willen laten plaatsen willen we snel na de oplevering de schuttingen laten neerzetten.
Met onze buren aan de linkerkant hebben we overleg gepleegd over de verschillende wensen. Uiteindelijk is gezamelijk een schutting uitgekozen en is afgesproken de kosten samen te delen.
Het huis aan de rechterkant van ons is echter nog niet verkocht en is feitelijk dus eigendom van de aannemer van ons nieuwbouwproject.
Kunnen we er nu wel voor kiezen om dezelfde schutting aan die kant te plaatsen als wij met onze linkerburen??? (wij krijgen dan aan beide kanten dezelfde erfafscheiding,, joepie)
Of moeten we wachten tot dit huis verkocht is?
En als we de schutting laten plaatsen kunnen wij de aannemer dan verplichten een deel hiervan mee te betalen??? (zij zijn onze buren immers)
Ik hoop hier mijn antwoord te vinden…
Alvast bedankt!
Groeten,
Michel
Ik heb een vraag over ons (bijna opgeleverde) nieuwbouwhuis. Wij hebben een tussenwoning gekocht en hebben dus aan beide kanten buren.
Omdat wij graag aan beide kanten dezelfde schutting willen laten plaatsen willen we snel na de oplevering de schuttingen laten neerzetten.
Met onze buren aan de linkerkant hebben we overleg gepleegd over de verschillende wensen. Uiteindelijk is gezamelijk een schutting uitgekozen en is afgesproken de kosten samen te delen.
Het huis aan de rechterkant van ons is echter nog niet verkocht en is feitelijk dus eigendom van de aannemer van ons nieuwbouwproject.
Kunnen we er nu wel voor kiezen om dezelfde schutting aan die kant te plaatsen als wij met onze linkerburen??? (wij krijgen dan aan beide kanten dezelfde erfafscheiding,, joepie)
Of moeten we wachten tot dit huis verkocht is?
En als we de schutting laten plaatsen kunnen wij de aannemer dan verplichten een deel hiervan mee te betalen??? (zij zijn onze buren immers)
Ik hoop hier mijn antwoord te vinden…
Alvast bedankt!
Groeten,
Michel
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jungle
- Platinum-lid
27 juli 2009 12:36 #2
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Tuinafscheiding met niet verkocht huis (nieuwbouw)
Mee laten betalen kan alleen in overleg. Als jij ervoor kiest om een bepaalde schutting te plaatsen is dat helemaal voor jezelf. Het kan zelfs zijn, dat de aannemer helemaal geen schutting wilt. Dan moet je de schutting op eigen grond zetten. De schutting aan de andere kant kun je op de erfscheiding plaatsen, aangezien de buren meedoen.
- MOBITIM
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 juli 2009 13:41 #3
door MOBITIM
Beantwoord door MOBITIM in topic Tuinafscheiding met niet verkocht huis (nieuwbouw)
Bedankt voor deze reactie.
Ik ga ervan uit dat de aannemer niet staat te trappelen om mee te betalen. Mag ik de schutting dan wel op de erfgrens zetten? (op mijn kosten dus?)
Ik ga ervan uit dat de aannemer niet staat te trappelen om mee te betalen. Mag ik de schutting dan wel op de erfgrens zetten? (op mijn kosten dus?)
- Jungle
- Platinum-lid
27 juli 2009 15:04 #4
door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Tuinafscheiding met niet verkocht huis (nieuwbouw)
Officieel niet. Want als de toekomstige buren het niets vinden, moet je hem verplaatsen naar eigen grond.
Aan de andere kant, als het een knappe schutting is, en hij staat echt op de erfscheiding, dan zullen de toekomstige buren het waarschijnlijk prima vinden dat hij er staat. Maar nogmaals, als ze er problemen mee hebben, moet je hem dus verplaatsen.
Aan de andere kant, als het een knappe schutting is, en hij staat echt op de erfscheiding, dan zullen de toekomstige buren het waarschijnlijk prima vinden dat hij er staat. Maar nogmaals, als ze er problemen mee hebben, moet je hem dus verplaatsen.
- blogbot
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 juli 2009 18:21 #5
door blogbot
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
Beantwoord door blogbot in topic Tuinafscheiding met niet verkocht huis (nieuwbouw)
Plaats de schutting op je eigen grond. Later kun je in overleg met je nieuwe buren om de schutting terug te plaatsen op de erfscheiding. Vraag of ze dan de helft willen mee betalen. Zo niet dan laat je de schutting staan op je eigen grond.
Plantadvies
Plantadvies
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
- MOBITIM
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 juli 2009 08:05 #6
door MOBITIM
Beantwoord door MOBITIM in topic Tuinafscheiding met niet verkocht huis (nieuwbouw)
Heel erg bedankt voor deze tips.
Nog 1 vraag: het bouwbedrijf / aannemer van het project is op dit moment mijn buurman (zij zijn immers eigenaar van de grond). Als ik van hen toestemming krijg om op mijn kosten de schutting op de erfgrens te zetten hebben de toekomstige buren dan nog recht om mij te dwingen deze weg te halen?
Nog 1 vraag: het bouwbedrijf / aannemer van het project is op dit moment mijn buurman (zij zijn immers eigenaar van de grond). Als ik van hen toestemming krijg om op mijn kosten de schutting op de erfgrens te zetten hebben de toekomstige buren dan nog recht om mij te dwingen deze weg te halen?
- Jungle
- Platinum-lid
28 juli 2009 15:43 #7
door Jungle
Lees anders
hier
eens. Staan enorm veel vragen en antwoorden betreffende schuttingen.
Tijd voor maken pagina: 0.333 seconden