- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- TUIN
- Erfafscheiding
- erfafscheiding
erfafscheiding
- dynamo
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
28 jan 2010 14:29 #1
door dynamo
erfafscheiding werd gestart door dynamo
Ik ben van plan te gaan huren. Nu heb ik al een bezichtiging gedaan en er volgt binnenkort een 2de. Nu zegt de woningbouw dat ik de half gesloopte erfafscheiding zelf moet opknappen als ik besluit om te gaan huren. "deze is omgewaaid" is het argument. terwijl duidelijk zichtbaar is dat deze gesloopt is.(hek lig gebroken in stukken op de grond)
De vraag is : "waarom moet ik hier een nieuwe afscheiding zetten ?" Als ik als huurder de huur opzeg moet ik alle gebreken herstellen. Hoe kan het dan zijn dat de woningbouw niet de gebreken moet herstellen voor op te leveren aan huurder?
Komt er eigenlijk op neer dat ik het niet vanzelfsprekend vind dat ik iets moet herstellen waarvoor ik niet verantwoordelijk ben geweest.
Wil wel graag gaan huren daar. dus kan ik het beste niets zeggen en dan maar de kosten van een nieuwe schutting op mij nemen of toch iets zeggen hierover en misschien het huurhuis wel mislopen... ?
Ook in huurvoorwaarden word wel de tuin besproken maar niet in detail uitgewijd.
De vraag is : "waarom moet ik hier een nieuwe afscheiding zetten ?" Als ik als huurder de huur opzeg moet ik alle gebreken herstellen. Hoe kan het dan zijn dat de woningbouw niet de gebreken moet herstellen voor op te leveren aan huurder?
Komt er eigenlijk op neer dat ik het niet vanzelfsprekend vind dat ik iets moet herstellen waarvoor ik niet verantwoordelijk ben geweest.
Wil wel graag gaan huren daar. dus kan ik het beste niets zeggen en dan maar de kosten van een nieuwe schutting op mij nemen of toch iets zeggen hierover en misschien het huurhuis wel mislopen... ?
Ook in huurvoorwaarden word wel de tuin besproken maar niet in detail uitgewijd.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- blogbot
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 jan 2010 15:09 #2
door blogbot
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
Beantwoord door blogbot in topic erfafscheiding
Omgewaaid of niet u dient echter zelf een nieuwe schutting te plaatsen. Dit kunt u niet verhalen op de kosten van de woningbouw.
Plantadvies
Plantadvies
Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.
- dynamo
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 jan 2010 15:28 #3
door dynamo
Beantwoord door dynamo in topic erfafscheiding
Een gebrek is een staat of eigenschap van de zaak of een andere niet aan de huurder toe te rekenen omstandigheid, waardoor de zaak aan de huurder niet het genot kan verschaffen dat een huurder bij het aangaan van de overeenkomst mag verwachten van een goed onderhouden zaak van de soort als waarop de overeenkomst betrekking heeft.
gebrek is een staat of eigenschapof een andere niet aan de huurder toe te rekenen omstandigheid namelijk : "kapotte erfafscheiding"
waardoor de zaak aan de huurder niet het genot kan verschaffen dat een huurder bij het aangaan van de overeenkomst mag verwachten van een goed onderhouden zaak van de soort als waarop de overeenkomst betrekking heeft. namelijk : privacy in eigen tuin.
Heb dit om af te ronden even opgezocht in de wetboek. denk wel dat dit een zaak is dat ik geen gelijk in ga krijgen en zal moeten laten rusten
gebrek is een staat of eigenschapof een andere niet aan de huurder toe te rekenen omstandigheid namelijk : "kapotte erfafscheiding"
waardoor de zaak aan de huurder niet het genot kan verschaffen dat een huurder bij het aangaan van de overeenkomst mag verwachten van een goed onderhouden zaak van de soort als waarop de overeenkomst betrekking heeft. namelijk : privacy in eigen tuin.
Heb dit om af te ronden even opgezocht in de wetboek. denk wel dat dit een zaak is dat ik geen gelijk in ga krijgen en zal moeten laten rusten
- Jungle
- Platinum-lid
28 jan 2010 17:18 #4
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic erfafscheiding
Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk. Woningstichting is niet verplicht een deugdelijke schutting te verzorgen. Dit is iets dat huurders zelf mogen regelen. Als je geluk hebt, kan je samen doen met je nieuwe buren, scheelt weer in de kosten.
En je geeft het zelf al aan, je wilt er graag wonen. Dan moet je zeker niet al te moeilijk doen, want voor jouw hebben ze zo 10 anderen die er zonder problemen willen wonen.
En je geeft het zelf al aan, je wilt er graag wonen. Dan moet je zeker niet al te moeilijk doen, want voor jouw hebben ze zo 10 anderen die er zonder problemen willen wonen.
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- dynamo
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 jan 2010 19:59 #5
door dynamo
Beantwoord door dynamo in topic erfafscheiding
Ja ok ... zucht ... leg me er nu bij neer om de kosten voor het vervangen van een erfafscheiding zelf (of samen met buren) te dekken.
Dank je voor het advies.
Dank je voor het advies.
Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden