- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- TUIN
- Erfafscheiding
- Afscheiding op eigen erf
Afscheiding op eigen erf
- Appie_F
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
27 juli 2007 17:53 #1
door Appie_F
Ik woon in een tussenwoning waarbij beide erfafscheidingen (gemetselde stenen muren van ca. 1.80/1.90M hoog) duidelijk zichtbaar tegen de erfgrens aan zijn weggezet en op mijn erf staan. Op de ene gemetselde muur hebben de buren doorgemetselt en deze erfachscheiding gebruikt als zijmuur voor hun garage. Ben ik ook niet blij mee, maar dat even terzijde. De ander buurman (en daar gaat het nu om) heeft nu bovenop mijn muur ijzeren betongaaspinnen met daaraan een ijzeren draad gemonteerd. Dit over de gehele schutting en zonder overleg. Ik heb al geprobeerd met hem te praten en heb aangegeven dit niet te willen. Hij werd woest. Heb hem in de gelegenheid gesteld om alles binnen een week te verwijderen. Als dit niet gebeurd heb ik aangegeven het zelf te doen. Zij dat hij niet van plan was dit te verwijderen, ik mijn katten bij moest houden en als mijn katten nog 1 maal bij hem zouden zijn, dan zou hij ze met de buks kapot schieten.
Wie kan mij advies geven wat nu wijsheid is om te doen. Ik kan het echt niet accepteren wat hij heeft gedaan. Het ziet er echt niet uit en is nog een gevaarlijk ook en daarnaast is het mijn schutting (al denkt de buurman daar anders over).
Afscheiding op eigen erf werd gestart door Appie_F
Ik woon in een tussenwoning waarbij beide erfafscheidingen (gemetselde stenen muren van ca. 1.80/1.90M hoog) duidelijk zichtbaar tegen de erfgrens aan zijn weggezet en op mijn erf staan. Op de ene gemetselde muur hebben de buren doorgemetselt en deze erfachscheiding gebruikt als zijmuur voor hun garage. Ben ik ook niet blij mee, maar dat even terzijde. De ander buurman (en daar gaat het nu om) heeft nu bovenop mijn muur ijzeren betongaaspinnen met daaraan een ijzeren draad gemonteerd. Dit over de gehele schutting en zonder overleg. Ik heb al geprobeerd met hem te praten en heb aangegeven dit niet te willen. Hij werd woest. Heb hem in de gelegenheid gesteld om alles binnen een week te verwijderen. Als dit niet gebeurd heb ik aangegeven het zelf te doen. Zij dat hij niet van plan was dit te verwijderen, ik mijn katten bij moest houden en als mijn katten nog 1 maal bij hem zouden zijn, dan zou hij ze met de buks kapot schieten.
Wie kan mij advies geven wat nu wijsheid is om te doen. Ik kan het echt niet accepteren wat hij heeft gedaan. Het ziet er echt niet uit en is nog een gevaarlijk ook en daarnaast is het mijn schutting (al denkt de buurman daar anders over).
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- GJC
- Bezoeker
27 juli 2007 18:34 #2
door GJC
Beantwoord door GJC in topic Afscheiding op eigen erf
Kun je niet tot overeenstemming komen? Zowel die bende van de muur en je katten uit zijn tuin houden? Ik wil andermans katten ook niet in mijn tuin, maar ik zou ook niet zomaar aan de afscheiding van een ander gaan knutselen.
- Jungle
- Platinum-lid
27 juli 2007 18:54 #3
door Jungle
Hoe weet je zozeker dat ze opjouw erf staan, en niet net op de erfscheiding.
Afgezien daarvan, ik begrijp dat de verhoudingen bij de buren al niet geweldig zijn.
Mijn advies, ga naar een wetswinkel en probeer daar te achterhalen wat je rechten en plichten zijn. Je hoeft niet meer te proberen het op te lossen met je buurman, gezien de reaktie die je beschreven hebt.
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Afscheiding op eigen erf
Jol123 schreef :
Ik woon in een tussenwoning waarbij beide erfafscheidingen (gemetselde stenen muren van ca. 1.80/1.90M hoog) duidelijk zichtbaar tegen de erfgrens aan zijn weggezet en op mijn erf staan
Hoe weet je zozeker dat ze opjouw erf staan, en niet net op de erfscheiding.
Afgezien daarvan, ik begrijp dat de verhoudingen bij de buren al niet geweldig zijn.
Mijn advies, ga naar een wetswinkel en probeer daar te achterhalen wat je rechten en plichten zijn. Je hoeft niet meer te proberen het op te lossen met je buurman, gezien de reaktie die je beschreven hebt.
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- Appie_F
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 juli 2007 08:48 #4
door Appie_F
Beantwoord door Appie_F in topic Afscheiding op eigen erf
Tot een overeenstemming komen lijkt er niet in te zitten. Heb ik al geprobeerd, en zie zijn reactie. Met betrekking tot mijn katten is het nog maar de vraag of het (steeds) daadwerkelijk mijn katten zijn die hij op zijn plaats rondhuppelen. Er leven hier veel katten in de omgeving en bij mij komen er ook regelmatig vreemde katten op het dak en door de tuin voorbij wandelen. Deze worden vervolgens wel weer verdreven door mijn kat richting de buren, maar daar kan ik niks aan doen. Ik heb hem daar al eens eerder op geattendeerd, maar het zijn altijd mijn katten die hij ziet. Zelfs op momenten dat mijn kat bij de dierenarts onder het mes ligt ziet hij toch nog mijn kat. Wonderlijk niet. Natuurlijk heeft hij het recht om te verlangen dat ik mijn katten bij hem weg houdt, maar het is voor mij een onbegonnen zaak om de katten van de buurt bij hem weg te houden. Overigens kan het niet zo zijn dat ze in zijn tuin ontlasting achter laten. Zijn plaats is namelijk geheel betetegeld, dus van ontlasting oid tussen zijn plantjes kan geen sprake zijn. Hij jaagt de katten al van mijn schutting als ze er maar over heen lopen, nou dan ga je wat mij betreft ook hier te ver.
- Appie_F
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 juli 2007 08:53 #5
door Appie_F
Het is duidelijk zichtbaar dat de schutting niet in het verlengde staat van de scheiding van de 2 woningen maar er net tegenaan op mijn erf. Voor de zekerheid vraag ik volgende week de kadestrale gegevens op bij de gemeente en dan weet ik het helemaal zeker. Als ik deze informatie heb Ik laat je het weten hoe het is gesteld met de erfgrens.
- Appie_F
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 aug 2007 13:30 #6
door Appie_F
Inmiddels heb ik de kadestrale gegevens van de gemeente. Deze geven duidelijk aan dat de erfafscheiding op mijn grond en niet op de erfafscheiding. Wettelijk gezien is dit dus mijn eigendom en kunnen de buren geen enkele aansprak maken.
Gisteren (een week nadat ik de buren gelegheid heb gegeven hun bouwsel van de muur te verwijderen) zelf begonnen met dit te verwijderen. De zaak escaleerde volkomen daar de buurman mij en mijn vader met het onderste gedeelte van een parasol aanviel. Hij stak en sloeg ons met de ijzeren staaf met punt en heeft ons daadwerkelijk ook letsel toegebracht. Politie ingeschakeld, is ook bij de buren geweest (vond het ook maar een heetgebaarkend type) en deze geeft ons nu in overweging om aangifte van mishandeling en poging tot zware mishandeling te doen. Hier denken we nog even over na. Ik weet niet wat wijsheid is. Ik moet tenslotte nog wel met mijn jongens naast deze persoon wonen. De verstandhouding is natuurlijk nu tot het 0-punt gedaald, maar kan wellicht alleen nog maar erger worden door een eventuele aangifte.
Gisteren (een week nadat ik de buren gelegheid heb gegeven hun bouwsel van de muur te verwijderen) zelf begonnen met dit te verwijderen. De zaak escaleerde volkomen daar de buurman mij en mijn vader met het onderste gedeelte van een parasol aanviel. Hij stak en sloeg ons met de ijzeren staaf met punt en heeft ons daadwerkelijk ook letsel toegebracht. Politie ingeschakeld, is ook bij de buren geweest (vond het ook maar een heetgebaarkend type) en deze geeft ons nu in overweging om aangifte van mishandeling en poging tot zware mishandeling te doen. Hier denken we nog even over na. Ik weet niet wat wijsheid is. Ik moet tenslotte nog wel met mijn jongens naast deze persoon wonen. De verstandhouding is natuurlijk nu tot het 0-punt gedaald, maar kan wellicht alleen nog maar erger worden door een eventuele aangifte.
- Bob-the-builder
- Bezoeker
04 aug 2007 13:43 #7
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Afscheiding op eigen erf
Diep treurig dat je woongenot door dit soort onaangepaste mensen vergald wordt.
Ik ben een paar jaar geleden verhuisd net nadat ik eindelijk na 10 jaar alle verbouwingen aan mijn woning af had.
Ook vanwege dit soort mensen, dus ik leef met je mee en wens je veel succes en wijsheid toe.
Meestal heb je zelf meer te verliezen dan dit soort mensen en trek je op de een of andere manier vaak aan het kortste eind.
Ook al heb je juridisch alle gelijk aan je zijde.
Ik ben een paar jaar geleden verhuisd net nadat ik eindelijk na 10 jaar alle verbouwingen aan mijn woning af had.
Ook vanwege dit soort mensen, dus ik leef met je mee en wens je veel succes en wijsheid toe.
Meestal heb je zelf meer te verliezen dan dit soort mensen en trek je op de een of andere manier vaak aan het kortste eind.
Ook al heb je juridisch alle gelijk aan je zijde.
- Appie_F
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 aug 2007 14:03 #8
door Appie_F
Tja, verhuizen, dat is een optie. Ik besef mezelf dat ik de buren niet kan veranderen, maar als jij het tien jaar vol kan houden om naast zulke personen te wonen..............., ik ben net van start. We zullen wel zien wat de toekomst gaat brengen en welke weg het beste gevolgd kan gaan worden. Misschien is hij door tussenkomst van de politie wat voorzichtiger en terughoudender geworden. We zullen zien. In ieder geval, hartelijk dank voor je medeleven.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
04 aug 2007 14:07 #9
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Afscheiding op eigen erf
Na de nodige geluidsoverlast van een bovenbuurman met kinderen die het leuk vonden op rollerscaats door de kamer te rijden (houten vloeren) ook verhuist. Veel kan je er niet aan doen. Maar mishandeling zou ik gewoon aangeven. Als je het nu niet doet kan de buurman het ook opvatten als "ach ze durven toch geen aangifte te doen" en vervolgens kan je wachten op de volgende vechtpartij. Is hij trouwens eigenaar van het huis of huurder? In het laatste geval zou je via de verhuurder nog wat kunnen proberen.
- Bob-the-builder
- Bezoeker
04 aug 2007 14:20 #10
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Afscheiding op eigen erf
Tijd voor maken pagina: 0.252 seconden