FANtv-nl-logo-mobile

Afscheiding op eigen erf

• Appie_F
  • Appie_F's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04 aug 2007 14:23 #11 door Appie_F
Beantwoord door Appie_F in topic Afscheiding op eigen erf
Ik ben al regelmatig moeten verhuizen en heb us al veel buren gehad. Nooit heb ik problemen gehad en met een aantal heb ik nog contact of een vriendschap. Tjonge, jonge, ik ben niet zo naief om te denken dat het altijd koek en ei is tussen de buren, maar nu met mijn kwestie aan de gang ben merk ik op dat sommige mensen het leven en woongenot van andere echt kunnen verzieken. En waarom?????????? Is het teveel gevraagd om normaal sociaal gedrag te vertonen waarbij een beetje begrip en respect voor elkaar ook welkom is. Bovenburen die rolschaatsen over de houten vloer. Hoe krijg je het verzonnen en daarnaast denken die mensen echt niet even na wat zo'n actie voor impact voor de omgeving heeft. En daarbovenop uiteindelijk zelf moeten verhuizen om hier vanaf te zijn. Hoe krom kunnen zaken zijn. Ik hoop dat je nu wel een fijne woonomgeving hebt getroffen.

De aangifte ligt nog op de stapel om overdacht te worden, maar ik neig wel naar het doen van aangifte. Daarnaast betreft het hier een huurwoning. Vorige week heb ik een afspraak willen maken om de kwestie onder de aandacht te brengen, maar de woningbouwbureaucratie gaf aan dat dit soort zaken eerst via een schriftelijke klacht binnen moeten komen en daarna opgepakt worden. Dan pas wordt je uitgenodigt voor een gesprek. Je raad dus wel waar ik mee bezig ben. Juist, zaak op schrift aan het zetten en maandag persoonlijk afgeven en direct een afspraak maken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04 aug 2007 15:10 #12 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Afscheiding op eigen erf
Wij wonen nu prima. Geen bovenburen meer lekkere rustige buurt.

Huurwoning dan gewoon ook aangifte doen. Hoeft hij maar een paar keer nog een fout te maken en ze kunnen hem eruit zetten. Mishandeling met procesverbaal etc. weegt denk ik altijd zwaarder dan een papieren zaakje via de woningbouw.

• Appie_F
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06 aug 2007 15:05 #13 door Appie_F
Vandaag contact gehad met de woningbouwvereniging en melding gemaakt van de situatie. Woonconsulent is nu met vakantie, maar een afspraak gemaakt dat hij volgende week langskomt om de kwestie te bespreken en de feitelijke situatie ter plaatse te bekijken. Tevens vandaag aangifte gedaan bij de politie. Namen het voorval zeer serieus. Zeker omdat er met een voorwerp geslaan en gestoken en daarmee gepoogd is letsel toe te brengen. Aanklacht luidt mishandeling met poging tot zware mishandeling. Dit omdat er een voorwerp mee gemoeid is geweest wat als wapen gezien wordt. Ook mijn vader heeft inmiddels aangifte gedaan. Nu maar afwachten wat het allemaal gaat opleveren. De situatie is nu rustig en de buren zijn opvallend stil.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 aug 2007 17:39 #14 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Afscheiding op eigen erf
Probeer ons zeker op de hoogte te houden. Ik ben zeer benieuwd.

Lees meer
06 aug 2007 19:14 #15 door wim040
Beantwoord door wim040 in topic Afscheiding op eigen erf
Hoi

Tegenwoordig mag een erfafscheiding 2 meter hoog zijn en dan 1,50 meter van de gevel. Daarna mag de afscheiding nooit hoger wezen dan 1,80 meter.

Dit is staandaard bij elke gemeente om nu ruzzie met je buren te vermijden kan je het beste een brief schrijven naar de gemeente.
Wat hij er op plant mag helemaal niet.

Die zijn verplicht je buurman op zijn fouten te wijzen het is wel vervelend maar je moet wat. Als de erfafscheiding op jouw erf staat ben je inderdaad degene die hem ook weg mag halen. Wel moet je er rekening mee houden dat als die zelfde buurman een afscheiding op zijn erf maakt jij verantwoordelijk bent voor de onderhoud aan jouw kant.

Dus dan ben je net zo ver als in het begin maar nu moet je het zelf slim aanpaken.

Je neemt gewoon het gesprek op met je buurman dan sta je wel sterker.
En als ik jouw was zou ik bij de gemeente en het kadaster (14 Euro) eens jouw perceel opvragen. Tevens heeft elke gemeente richtlijnen wat betreft erfafscheiding deze zou ik ook even op vragen.

Tevens lijkt het mij verstandig dat je van de buurman die de garage aan jouw muur heeft bevestigd voor te zijn stel je voor je krijgt er nog 1 bij die gaat klagen.
Die garage moet in het bestemmingsplan staan dus daar moet je goed naar kijken je staat sterker dat als hij wat wil zeggen jij al je antwoord klaar heb, van anders kan jij je garage ook wel weghalen.

Erg leuk is het niet ik ben blij dat ik niet in je schoenen staat moet je kijken wat een ellende er al is in de wereld en dan dit

Nou veel succes

Wie werkt maakt fouten. Wie niet werkt maakt geen fouten.

Ik ben ook niet geboren met een hamer in mijn hand.

Lees meer
06 aug 2007 20:08 #16 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Afscheiding op eigen erf
Stucco: Volgens mij heb je de rest van de antwoorden hier niet erg gelezen. Misschien een tip voor de volgende keer?

• Appie_F
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
09 nov 2007 13:37 #17 door Appie_F
Lange tijd niets van me laten horen, dus nu maar even een update. De bewuste buurman heeft een schikking in deze zaak aangeboden gekregen en heeft deze geweigerd. Hij is toch wel erg overtuigd van zijn gelijk te handelen zoals hij heeft gedaan. Nu moet hij voorkomen en de zaak zal 19 november aanstaande dienen. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 nov 2007 13:55 #18 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Afscheiding op eigen erf
Hopelijk word je in het gelijk gesteld.
Anders vrees ik het ergste voor je toekomstige woongenot.

• Appie_F
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04 dec 2007 06:15 #19 door Appie_F
De zaak is inmiddels voorgeweest bij de rechter. De buurman is schuldig bevonden. Zijn straf is dat hij veroordeeld is tot een boete van € 300,00 waarvan € 200,00 voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar. Bijdit vonnis is rekening gehouden met zijn leeftijd, geen strafverleden, zijn inkomen en zijn lichamelijke conditie. Als hij niet bereid is de € 100,00 te betalen wordt hij alsnog 6 dagen in hechtenis genomen, maar ik denk niet dat hij het zover laat komen.

Hopelijk trekt hij hieruit zijn lering en zal het voortaan rustig blijven.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 dec 2007 06:27 #20 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Afscheiding op eigen erf
Fijn dat je het nog even laat weten. Hopelijk is de relatie niet blijvend verziekt, maar ik vrees het ergste.

Tijd voor maken pagina: 0.286 seconden